Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

jenniekk skrev 2015-04-27 14:35:45 följande:
    Längtan 30: Får ni hjälp med stimulering och ul i Sv innan inseminationen? Vi hade hjälp av svensk gyn vårt sista försök då vi stimulerade och det va då jag lyckades bli gravid. Vet då att han sa att vi skulle få betala som privatkund om det blev fler försök (1000kr/besök) då vi inte hade rätt till denna hjälpen då vi gjorde insemination i DK...

Recept från GynGr. , har inte hittat nån gynläkare som vill skriva recept eller översätta det danska, gör vul här hemma, jag har hört att det kostar 500 på en mottagning, ska kolla två till så jag har alternativ om det skulle vara svårt att få tid på rätt dag. Vi har skjutit upp försök till juni troligtvis, har precis haft mens nu.
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2015-05-01 11:54:27 följande:
    Spännande Längtan! Hur går det med amningsstoppet? Några protester?

Vi har inte kommit så långt ännu, har börjat förbereda henne med att jag måste ta medicin snart och att hon inte kan amma på ett tag sen för att hon kan bli sjuk då. Jag måste ta tag i lite andra behandlingar/undersökningar nu också, gjorde akupunktur inför sista försöket när jag blev gravid så vågar inte chansa och inte göra det denna gången också. 😉
  • Längtan 30
    Linnea1986 skrev 2015-04-26 20:38:07 följande:
    Vi fick kontakt med en donator här i Sverige som hjälpte oss

Hur mår ni nu, har ni hunnit smälta plusset?
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2015-05-04 12:27:10 följande:
    Ha! Ja man vill ju inte jinxa nåt med de nya försöken. Jag hann som tur var inte börja med någon akupunktur eftersom det blev lite hastig ivf-uppstart. Men måste sluta dricka kaffe (hjälp, hur gör man det när man jobbar heltid och har en 1,5-åring!) om allt ska vara som sist :)

Haha påminn mig inte! Fy hur ska jag kunna sluta med kaffet när jag har en tvååring som kan allt/inget beroende på humör, är stor ena stunden och leker gnällig bebis i nästa.. Huvva!
  • Längtan 30

Imorgon är det dags, usch vad jag är nervös! Vet ju att det krävdes flera försök sist så jag vågar inte tro på att det blir på första försöket denna gång heller, men hoppas ju såklart! Hoppas att allt är bra med er andra!

• Längtan 30

Öppna donatorer är tillåtet, bäst är väl att maila klinikerna tror jag Sally.. Tack, det kändes bra när jag var där, mommo promenerade med sovande tvååring och sambon satt i väntrummet. Lars sa att han har färre inseminations-patienter pga de ändrade reglerna. Han skrev ett nytt recept efter inseminationen på dubbeldos tabletter även om han höll tummarna att de inte kommer att behövas men vi får väl se, räknar med att det kan ta ett par försök..

• Längtan 30

Jag har fortfarande inte lyckats lösa hur jag lägger in bild men jo, jag fick starkare streck på stickan imorse. Bim imorrn.

• Längtan 30
    Fröken Smilla skrev 2015-06-23 20:12:03 följande:
    Så härligt längtan! Grattis!!

Tack så jättemycket Smilla!
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2015-09-01 13:16:31 följande:
    Någon som inseminerats i DK efter de nya reglerna? Hur går det till nu?

Ja jag har, det var inte så väldigt krångligt som jag hade trott. Billigast på GynGrönlund, har du mailat och frågat?
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2015-09-03 20:45:48 följande:
    Nej, har inte mailat och kollat. Längtan efter ett barn till har bara flugit på mig... ?? Vill du beskriva kortfattat hur det går till nu? Ver inte om jag har någon gyn i sve som vill hjälpa till med vul och hormoner inför insemination heller...

Skickade ett meddelande till dig igår också, jag kommer inte ihåg vart ni bor så jag har inget tips på gyn. Jag tog kontakt med kliniken några veckor innan mens för att Lars skulle skicka ett recept på Pergotime och Ovitrell, sen kontaktade jag honom när jag fick mens för att planera in medicinering, vul, spermaleverans och insemination. Tog kontakt med spermabanken och beställde dag för leverans och betalade. Sen betalade jag inseminationen när den var gjord på kliniken som första gången. Han gjorde ett vul innan han inseminerade. Jag gjorde även ett antal akupunkturbehandlingar här hemma inför inseminationen och nu är jag i vecka 15.
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2015-09-11 10:48:01 följande:
    Hej igen alla! Nu var det längesen jag skrev något här inne, men har följt er hela tiden! Tar lite bakgrundsinfo igen. Har ett barn som blev till genom donatorinsemination i på RMC i Malmö. Sen blev längtan stor igen och vi försökte med insemination i Danmark och i Sverige, det funkade inte så bra utan nu har vi gjort IVF- försök på RMC i Malmö som tyvärr inte heller har gett resultat.  Tog kontakt med Lars på Gyn Grönlund. Det var bla där vi gjorde försök tidigare och efter han hört vår berättelse så tyckte han att vi ska prova med insemination hos dom igen, innan vi provar IVF.  Längtan 30: Såg att du gjort akutpunktur, hur många behandlingar gjorde du? Vad fick du betala? Jag vet att det är väldigt individuellt och olika priser, men är bara lite nyfiken. Jag läste på två olika hemsidor här i min stad och båda hade rekommenderat akupunktur innan bla IVF, synd bara att jag inte fått veta detta tidigare. Alla sätt att få detta till att lyckas måste ju provas

8-9 behandlingar blev det denna gången, inför inseminationen som resulterade i blivande storasystern gjorde jag bara en, det enda som var exakt samma var att jag fick akupunktur kvällen innan insemination och det verkar som att jag ägglossade på dag 15 i cykeln med bägge, ska bli spännande att se om det blir en tjej till.. Betalade 300/behandling och det gick på högkostnadskortet så 5-6 av behandlingarna var gratis. Lycka till och kram på er allihopa!
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-24 18:56:30 följande:
    Kram själv. Tack för ert stöd, ditt också Smilla! Jag tänker nog att hoppet är ute, men klart jag ändå testar när det är över. Blöder fortfarande :(

Håller tummar och tår för att det är en ofarlig genomblödning!
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2015-10-16 15:25:57 följande:
    Kan vi terapiprata lite om det här att få barn som är halvsyskon? Är fortfarande i sorg att vårat ev. syskon och sonen inte blir genetiska helsyskon. Jag tycker det känns så orättvist. Plus att jag är orolig att våra barn inte alls ska bli lika. Om en t.ex. blir lång och den andra inte så det blir avundsjuka. Sånt kan förstås hända med biologiska helsyskon också. Men ändå. Jag tänker på det här nu. Hur tänker ni? Har ni alla lyckats få samma donator till nummer två? Kram.

Jag är orolig för samma, trots att det är samma donator - jag vet inte varför men jag kan bara inte släppa tanken på att dr Lars gett oss fel donatornummer, fast det stämmer iofs med att jag och donatorn matchar eftersom jag blev gravid på första försöket båda gångerna vi använt denna donatorn. Oroar mig för att lillasyskonet ska vara lik donatorn istället för mig. Jag tror dock inte att det betyder nåt särskilt för barnen om de inte är helsyskon eftersom de ändå har en gemensam nämnare (mamma)... Sen vet en ju inte om en får en av varje kön eller två av samma tänker jag.
  • Längtan 30
    Fröken Smilla skrev 2016-06-17 00:22:32 följande:
    Min lilla tjej tittade ut den 22 oktober (bf +12) efter en långdragen förlossning. Men alla mådde bra och nästa vecka blir hon 8 månader! Tiden går så fort! Hon är en framåt tjej som inte ligger på latsidan utan har nu börjat krypa och ställa sig upp mot möbler, lite smått till sin mammas fasa Hur är det med dig?

Åh vad roligt (och skrämmande jag vet)! Vi fick en tjej till i slutet av februari så om lite drygt en vecka blir hon fyra månader, stark som en oxe är hon och ska helst sitta och/eller bäras så hon ser alla. En lite lättare bebis än stora var, fortfarande med ett stort närhetsbehov men gladare och lättare att få nöjd - det hänger iofs säkert samman med att jag är lugnare/tryggare i min mammaroll än med stora.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012