Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

amandaa skrev 2012-10-22 13:45:05 följande:
    Hej alla!
    Fick samtal från läkaren idag, mina värden såg Ok  ut sa hon, men efter ett tag så "kom hon på" att mitt TSH-värde var lite högt (3.44) så jag ska få äta några tabletter, någon som vet vad det är och hur det funkar?
    ska hämta de senare idag.  
    Som MariaaG skrev så är ditt TSH förhöjt, och på VC brukar man ha 2,0-2,5 som "normalvärde" men inom gyn/mvc ska man ligga under 2,0..När jag o sambon började vår fertilitetsutredning förra året sa läkaren på Kvinnokliniken att jag skulle ha ett TSH runt 1,5, helst lite under t.o.m. Jag har haft problem m sköldkörteln i 10-12år ungefär så jag tar Levaxin för detta. Om du fortfarande medicinerar m Levaxin när du blir gravid så upplys barnmorskan om det för då kommer dom att vilja kontrollera ditt TSH var 4-6 vecka under graviditeten eftersom för högt TSH (men även för lågt) under graviditeteten inte är bra för fostret/barnet.

Lycka till..!!  
  • Längtan 30
    Sally : Fy va tråkigt, jag o sambon upplevde också att dom var väldigt otydliga på SU, ena delen av teamet sa en sak å nån annan tvärtom mer lr mindre..Styrkekramar!

Liveyourdreams : Fy va tungt besked, även om det på sätt o vis e skönt att få veta tillslut..Förstår att du e ledsen/arg o besviken! Hur är det tänkt att ni går vidare nu, ska endometriosen tas bort innan det blir ivf?

*önskar ännu en gång att det räckt att sprida lite gravidbaciller så alla goa tjejer här inne blev gravida* 
  • Längtan 30

Liveyourdreams: Så lite så! Oki, skönt den inte borde störa, håller tummarna att den inte växer nämnvärt mycket lr så. 

• Längtan 30
    Linnea1986 skrev 2012-10-25 08:36:33 följande:
    Idag var det testdag för mig. Fick ett svagt streck. Så ska testa imorn igen o är det starkare så betyder det att vi har lyckats på andra försöket
    Grattis, ett streck e ett streck = gravid..!! Jag testade oxå svagt på bim men när jag tog d digitala 1-2dgr senare så fanns d inga tvivel, fast orolig att d skulle gå åt pipsvängen dock. 
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-10-25 10:49:53 följande:
    Linnea: åh vad kul! Spännande! Jag har en liten ide tjejer.. Många av oss verkar bo inom rimlig distans från gbg.. Är det någon mer än jag som tycker det hade varit kul o ses? Vi har ju en del gemensamt.. ;)
    Jag e på!!
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-10-25 13:58:43 följande:
    Skapar en separat "ses" tråd ikväll då :)
    Strålande!
  • Längtan 30

Linnea, det spelar mindre/ingen roll om strecket e svagt..du kanske e låghormonare! Jag fick aldrig lika starka streck när jag testade - o det fortsatte jag göra 1gng/vecka fram t jag va i 12:e veckan. Köp ett digitalt..

• Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-11-09 12:19:45 följande:
    Hej tjejer! Har idag varit och spolat igenom mina äggledarna. Vad ONT det gjorde! Det gick först inte spola alls! De provade då att kuffa ballongen mindre och då gick det bra! Så vad gyn kunde se så såg allt bra ut! -andas ut-

Fick reda på progesteron provet jag tog med och det visade på bra ägglossning. Börjar med Pergotime idag och hoppas på att kunna göra ett nytt försök denna cykeln...
    Tråkigt att det gjorde ont men så skönt att det såg bra ut, jag håller tummar o tår för att det blir full pott av nästa insemination!! Hjärta
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-11-19 10:57:39 följande:
    Är nu på väg hem från DK. Inseminationen gick bra. Follikeln hade börjat bukta och sippra ut vätska och slemhinnan va 9,7 mm. - pustar ut och tackar er alla för ni haft tålamod med mitt hysteriska jag de senaste dagarna-
    Håller tummarna stenhårt..!

LiveYourDreams : Lycka till m ÄP o återförande!! 
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-11-19 14:37:23 följande:
    Längtan: tack gulle! Imon blire vul o efter det kan jag nog få tid för äp. Ska faktiskt bli skönt o få ut äggisarna. :)
    Åh va spännande, håller tummarna för många bra ägg så ni får ett antal "syskon" till frysen också. Kan tänka mig att du ser fram emot att få ut äggen, vet hur min storasyrra hade det för flera år sen när dom gjorde ivf..!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012