Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

Hoppas ni får en härlig semester Binaaa, bra jobbat m tävlingen! Vart åker ni? Håller tummarna att d tog sig för er denna gången!

• Längtan 30
    Linnea1986 skrev 2012-06-29 19:37:06 följande:
    Någon som vet hur har Gyn Grönlund semesterstängt?
    Dom har semesterstängt v27, 28, 29 och 30, i första å sista veckan kan man göra tidsbeställning men som ja förstått inte komma på insemination. Dr Lars pratade om d när vi gjorde sista (för denna gången om allt går som d ska) försöket.
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-06-28 19:02:37 följande:
    Beklagar!! Förstår verkligen din känsla!! Det är så orättvist!

Fick också mf nu, känns så fruktansvärt tungt. Det var det sista syskonförsöket med samma donator som till vårt första barn. (Vet om att helsyskon inte är hela världen, men jag hade hoppats på detta) Vet inte om eller hur vi ska göra nu.
    Hela denna situationen är så konstig. Gjorde först en DI, visade negativ. En vanlig mens efter, sen blev det plus på stickan. Sen visade det sig vara ett mf.
    Min man är infertil, men jag har väldigt svårt att se hur jag kunde få negativt o sen mens, sex med min man, sen plus.... Hade jag ringt mer till RMC, så hade vi ju kört igång igen efter det negativa testet, för om det är negativt på testdagen, så är det ju dags att köra igång en ny DI.
    Tror inte att min kropp är som vanligt igen, har lite småblödningar. Hoppas att kroppen kommer igång igen snart, så vi kan ta ställning till hur/om vi ska fortsätta.
    Tråkigt att höra att kroppen inte har hämtat sig ännu, men håller tummarna för att den snart kommit tbax i gängorna!! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-06-29 22:59:04 följande:
    Jag var hos Gyn G idag för insemination,
    Åh, håller tummarna stenhårt..!!!! Hjärta
  • Längtan 30
    Linnea1986 skrev 2012-06-30 08:34:52 följande:
    Jag har gått ner sammanlagt 6.8 kg sen den 11/6 :) Men har ca. 7 kg till o gå ner, men ska fortsätta gå ner i vikt i 2 veckor till. Ska även ringa sjukan på måndag så ja kan få komma o ta dom prover som behövs för att få åka o sen blir det nog i mitten på augusti o åka :)
    Spännande, lycka t..!! Starkt jobbat m viktminskningen!
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-07-01 11:36:11 följande:
    2 dagar för tidigt. Ser ni de ljusa strecket?? Jag tror inte mina ögon!

Åh va kul, stort grattis Binaaa!!! <3
  • Längtan 30
    minaz skrev 2012-07-04 14:07:59 följande:
    Hej, läste här längre bak och såg att ni gett ett super stöd till mig ang. när jag skulle ha haft min ägglossning.

Tack det värmde  .

Nu är det så att vi har misslyckas med våran insemination - tråkigt men sant, känner mig nere och aningen deppad =(

Nu i JULI månad blir det ingen mer insemination och inte i augusti heller men nu i julli kommer jag antagligen påbörja en egen GONAL-f behandling och ha sex som vanligt...

Tror inte det kommer fungera men, men vi gör så endå.

Få se om det bli en insemination i sep. vi måste spara pengar nu, tyvärr...

Lycka till nu många kramar / Minaz.

Den här tråden släpper jag inte i första taget, ni är ju underbara! =)))

Ja håller alla tummar å tår att gonal:en e d ni saknat vid tidigare försök! Vart brukar ni göra inseminationerna? Kram å lycka t m hemma-försöken!!!!
  • Längtan 30
    minaz skrev 2012-07-04 22:43:43 följande:
    Brösten har slutat ömma och mer blodiga flytningar kommer, bläää HATAR det här och bara gråter och det känns som knivar  i mage och hjärta, det gör så ont i mig just nu.
    ALL dess misslyckandes i 2 år och och 2 månader UTAN pluss.
    Varför, varför är det så orättvist?!

Har inga pengar till fler försök nu och med mitt problem med endast en fungerande äggledare så kan jag omöjligt vli gravid.

Hoppas ni andra slipper känna denna smärta jag genomlider just nu.

Önskar er lyckliga graviditeter och fina pluss.
    *kram* på er.
    Massa kramar!! Önskar d fanns nåt ja kunde göra lr säga som fick dig att må bättre! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012