Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

vivantarpadig skrev 2012-08-16 20:58:08 följande:
    I morse togs CB testet och efter 2 min stod det GRAVID 1-2 v !!!!! Det betyder att jag går in i v. 4 i morgon. Helt otroligt, kan inte fatta det riktigt. Tror jinte jag kommer fatta det förrän magen börjar växa. Fast oron jagar mina tankar. Jag är sååå rädd att något ska hända. Måste njuta llite av att jag faktiskt är gravid. 

Är det någon som vet när man ska ringa MVC och när första besöket brukar vara?

Lycka till Sally, håller tummarna för lyckat besök i Sverige! 
    Åh va härligt, jättestort grattis!!! {#emotions_dlg.flower} Kram!

Jag ringde ett par dagar efter att jag plussat, bara för att höra m dom när jag skulle ta kontakt å fick komma när jag var 6+1 för hälsosamtal. Ska på ul å inskrivning om en vecka när jag e i v 13+1. Skulle eg gjort ul idag men ul-bm va sjuk tyvärr. D kan nog ta ett tag innan man vågar tro på att man e gravid, jag gör d fortfarande inte riktigt så hade sett fram emot ul idag men men..

Fortsatt lycka till, välkommen till tråden för oss som blivit gravida genom insemination  
  • Längtan 30
    Linnea1986 skrev 2012-08-18 00:44:27 följande:
    Sitter på jobbet nu o är alldeles till mig. Har fått utslag på ägglosnings testet. Så när ja slutar på morgonen blir det att hem o göra sig redo för att sen åka :)
    Håller tummar å tår att d går bra idag!!  
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-08-20 11:29:38 följande:
    Linnea: har hört andra som också haft lite molvärk o kännt sig lite ömma. Hoppas de känns bättre snart. Här är det 9 dagar sen insem o 5 dagar till bim. Igår fick ja molvärk som kommer o går o består idag :) har haft fruktansvärda värmevallningar idag, så hoppas det är bra tecken :) molvärk tillofrån brukar ja ha veckan innan mens, men vi får se. Hoppet lever :) vet inte hur jag ska våga testa dock, kommer bli såååå besviken om det är neg..
    Som MaiaaG hade jag oxå värmevallningar innan jag plussade så jag kramar tummarna ännu hårdare för att d blir plus när du testar!!
  • Längtan 30
    Linnea1986 skrev 2012-08-20 23:09:22 följande:
    Tror han sa att mitt ägg var 11 mm. Men de e väl för litet då eller?
    Du tror inte att d va slemhinnan som var 11mm?
  • Längtan 30
    TyraPaloma skrev 2012-08-22 06:40:43 följande:
    Hoppas det syns Knappt jag tror det är sant!!!

GRATTIS, va underbart..!!!!!!
  • Längtan 30
    Lollan2012 skrev 2012-08-22 13:21:39 följande:
    GRATTIS!!! Jag har gjort min andra insemination idag och att se detta ger väldigt bra pepp för mig Skrattande - tänk att se ett sådant fint besked!!!

Själv vet jag inte hur jag ska klara väntan...
    Lycka t, håller tummarna...!! D tog sig för oss på andra försöket oxå.

LiveYourDreams Har du testat än lr väntar du lite t? Håller tummar å tår stenhårt!!
  • Längtan 30
    LiveYourDreams : Håller tummarna att d var för tidigt att testa. Hjärta

Om han får skickat iväg receptet i tid så kommer du kunna börja denna cykeln som kommer. Inför första försöket  tog jag tabletterna på cykeldag 3-7 men andra tog jag dom cykeldag 5-9, vul för att mäta å räkna äggblåsor görs på cykeldag 11. Så mailar du honom på direkten får du säkert receptet i nästa vecka, Cura apoteken på ICA hjälpte mig m medicinerna fast vanliga apoteket sa nej trots nån eu-regel att dom ska lämna ut om d inte e oklart vilka preparat man fått recept för typ. Annars kan du be en gynekolog översätta d danska receptet, då går kostnaden på högkostnadskyddet oxå.
  • Längtan 30
    vårturnu skrev 2012-08-23 19:30:30 följande:
    Grattis Tyra Paloma! Härligt att lyckas på andra försöket!  Ni som gjort stimulerade försök i danmark, var har ni fått göra VUL? I sverige? Danmark? .... så ni vet när ägglossingssprutan ska tas?
    I Sverige Sen mailar/ringer man doktorn å berättar hut många ägg å hur stora så bestämmer han/hon vilken tid sprutan ska tas å så bokar man tid för inseminationen..
  • Längtan 30
    Liveyourdreams, Jag fick sprutan på samma recept men apoteken behöver oftast nåra dgr på sig att få hem Ovitrellen (sprutan). Cd 12 var d ju, man glömmer fort..

Om din privata inte kan göra vul:et så finns d en jättebra gynekologmottagning i Nordstan (Femmanhuset) 300:- lr frikort gäller om man har d.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012