Inlägg från: LiveYourDreams |Visa alla inlägg
  • LiveYourDreams

Vi som ska börja inseminera 2012

Skapar en separat "ses" tråd ikväll då :)

• LiveYourDreams

Linnea: helt klart positivt! Grattis!! :D

• LiveYourDreams

Jenniekk: kan nog lugna dig med endometriosen. Jag har det ju, o har inget stopp. Endometrios synd ofta vid vul (vilket vi ju gjort en del;)) som blodfyllda cystor. Ger också extrem mensvärk. Jag brukar ligga första dagen o pendla mellan att kräkas o vilja dö. Så tror inte du behöver oroa dig för just endometrios. Sen är det såklart bra o göra en spolning så att man ser att flödet är fint :)

• LiveYourDreams

Jenniekk: nä, men isådär 95% av fallen. Endo går ju i skov, så det klart den kan ligga där o lura. När ska ni spola? Skönt att få veta, oavsett. Jodå, vi inväntar mens o när den kommer ska jag börja spruta. Spännande! :D ni har inte funderat på ivf? Kram

• LiveYourDreams

Som jag har fattat det så använder de allra flesta landsting stimulering såsom pergotime för att lättare kunna planlägga insem till deras öppetider, då de har stäng på helgerna.

• LiveYourDreams

Stegen: precis. Hopplöst läge. Fick 5 ägg av pergotime men eftersom vi körde i danmark gick det bra. Men hade de varit i sverige o mitt tackrecord hade fortsatt så hade det aldrig blivit ngn insme här. Nu ska vi iof köra på dansk ivf så det är inte aktuellt, men jag personligen kan känna att det blir ett moment 22, särskilt om man som jag, alltid producerar flera ägg..

• LiveYourDreams

Linnea: har du ont? Klumpar? :( kram!

• LiveYourDreams

Linnea: många blöder ju i början, ge inte upp hoppet! Blöder du mkt? Kram

• LiveYourDreams

Linnea: är det konstaterat mf? Man ska få mensen o sen en vilocykel. Så borde väl bli två månader typ? Är det mf borde ni kunna köra igång i slutet av dec, början av januari beroende på hur din cykel ser ut..

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012