Vi som ska börja inseminera 2012
Jenniekk: kraaaam!!!
Jenniekk: kraaaam!!!
Linnea: lycka till! :)
Jenniekk: kan i te dr lars hjälpa dig med det? Eller känns det tryggare med en svensk? Jodå, imon åker vi till danmark för första samtalet inför ivfen :)
Jenniekk: är det pergotime du vill testa? Här letar jag efter vägbeskrivning till morgondagensmöte :)
Jenniekk: hoppas pergo hjälper! Det ökar onekligen chanserna :) äh vi kör på känn ( o eventuellt gpsen i telefonen ;))
Igår var vi på dansk mark för ivf uppstartsmöte. Han sa: jag bör nämna att de flesta gör 6 insem innnan man rekomenderar ivf- men sa i samma mening att med tanke på min ålder borde 4 räckt mer än väl. Kommer köra igång på korta protokollet så fort nästa mens kommer :)
4st. Bara på sista försöket har vi vetat innan. Annars gör den kliniken vi varit på ett vul innan, därav att ja vetat :)
Har gjort alla fyra hos gyn grönlund. Men nu har vi bytt till triangeln för ivfen. Tror gyn grönlund gör ivf med men de skulle jag personligen inte välja. Blir det barn på triangeln nu som vi hoppas är det där vi kommer inseminera frun sen. Nu när man har ett intryck av en annnan klinik har man ju mer o jämföra med..
Det är fruktansvärt jobbigt. Vi har gjort en i feb, en i mars, en i augusti o en i sep. Triangeln ligger i hellerup. 4 mil från helsingör. Priserna beror på vad man väljer o om man väljer 3pack så beror de på ens ålder. Vi har valt flexibelt trepack o är under 35 år så det kostar oss 39000dk ( ca 46000 svenska) men dåfår man själv beställa dit sperman :)
Annatr: hur har er resa varit hitills? Har inte sett dig i tråden innan? Välkommen till trevligaste fltråden ;p