• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

Mensen är påväg här och det betyder att ett nytt försök kan närma sig... Glad Det enda som bekymrar mig är att ÄL säkert kommer under helgen nästa gång med och att det då inte kommer att göra någon dubbelinsemination, vilket vi ville satsa på...Rynkar på näsan

• jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-04-14 17:23:10 följande:
    Binaa: hur går det? Jenniekk: när ungefär är det dags för er igen?

Det blir om cirka 14 dagar. Det enda bekymret jag har är att ÄL säkert kommer inträffa på helgen och vi vill ju göra en dubbelinsemination denna gången för att gardera oss. Vi funderar på om vi haft problem med att tajma ÄL dåvi egentligen borde ha inseminerats på söndagar vid 2 tillfällen....

Ska ni köra igång igen direkt?  
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-04-14 21:47:33 följande:
    Japp vi kör på direkt igen. Äl ska enligt min app som hitills alltid fungerat hända den 23e :) har du fått pos på lördgar då? Hur tidsmässigt har du blivit inseminerad? Hur läggs en dubbel upp? En varje dag? Är det mycket dyrare? Nu bombar jag dig med frågor här ;)
    Japp har fått positivt på lördagar vid flera inseminationer, har inseminerats allt ifrån 24 h-fyrtionånting timmar (kommer inte ihåg just nu) Glad efter pos Äl test.( Två gånger har ägget släppt vid insemination och 2 gånger har det inte gjort det)

En dubbel innebär att man inseminerar 2 dagar i följd, kommer inte ihåg hur många timmar det ska gå imellan just nu. Man betalar för 2 inseminationer, ingen mängdrabbat! Flört

Inte så bra svar på dina frågor... Trött efter en heldag på jobbet, skyller på det!    
  • jenniekk

Binaaa: Usch vad tråkigt! Även om det inte är till någon tröst så var ju detta endast försök 1 för er... Det kommer kännas bättre imorgon... 

Förstår din besvikelse....
    . Hjärta  

• jenniekk
    minaz skrev 2012-04-15 15:27:49 följande:

Hej tjejer.

Jag undrar över en sak...

TAR NI ÄGGLOSSNINGS SPRUTA innan inseminationen?

Nej, har jag inte tagit...
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-04-17 06:39:37 följande:
    Hej tjejer! Jag hr blivit döförkyld. Tror jag fått bihåleibflammation med, får ta mig till vc sen. Hur blir detta försök då? Vet att man ska skippa om man haft feber men de har jag inte. Säg att jag får pencillin eller antibiotika, ska vi skippa detta försök då med?

Vet inte alls hur man gör då. Du får maila och fråga. Hoppas det inte är vad du tror så det blir ett försök snart igen Glad Krya på dig
  • jenniekk

Funderar på om det bästa för oss vore att ta en ägglossningsspruta innan nästa ägglossning för att maximera chanserna att pricka ÄL. Men känner inte att jag har mod att ringa och fråga någon gyn. Gick tidigare hos en väldigt bra gyn, för många år sen. Men vill inte ringa dit igen då jag gått upp all den vikt som de hjälpte mig att gå ner....

Så får väl hoppas att ÄL inte kommer på helgen denna gången med..Rynkar på näsan.

• jenniekk
    Längtan 30 skrev 2012-04-18 11:09:49 följande:
    be Dr Lars om en ÄL-spruta? ja fick ju recept fr honom, på Pergo å Ovitrelle å d va inget krångel att få hämta ut medicinen, på ett Cura apotek - på vanliga apoteket påstod dom att dom måste ha förskrivningskod för att få lämna ut medicinen, så ja frågade t.o.m apotekaren på Cura varför d gick bra hos henne hehe. Hennes svar va att eftersom d e ett annat EU-land å nånting fr Schengenfördraget (glömsk) så e dom SKYLDIGA att lämna ut medicin å att apotekstanten på vanliga apoteket begick tjänstefel.

Men jag måste ju ändå veta när jag ska ta sprutan, så måste ju göra ett vul här hemma? Jag tänkte först att man kunde gå efter ÄL testerna och ta en spruta efter det eftersom jag verkar släppa mina ägg sent efter pos test...

Du hade väl fått kontakt med en gyn i din hemstad för kontroller innan insemination?  
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012