• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

Sally Cinnamon skrev 2012-05-03 19:26:37 följande:
    Realist ja...sammanlagt kanske man är det. Jag menar, dels gå och leta symtom, dels egentligen tro att det inte kan ta sig alls. Har också haft lite konspirationstankar...att de  kanske de första gångerna inte har några spermier i eftersom det ändå är normalt att dte inte tar sig direkt så folk inte reagerar etc. Så fånigt! 

Den här gången slog testet om på kvällen (slagit om på morgnarna de tidigare försöken) så tiden mellan positivt test och insem. blev längre. Annars inget annorlunda. Frågade om de tyckte det var värt att göra dubbel, men de tyckte de inte när det var positivt på kvällen. Det borde absolut räcka med en sa de. Hoppas de har rätt! 

Skönt att höra att det inte bara är jag som har sådana tankar! HiHi

Hur många timmar efter positivt test inseminerade du?

Denna gången inseminerade vi 24 och 48 h efter positivt test.

Vi behöver mycket tur nu! SNÄLLA om någon hör oss! Cool      
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-05-04 16:54:38 följande:
    Hej tjejer! Inorgon gifter vi oss o sen sticker vi direkt till newyork. Hoppas på att se massa plus när jag kommer tillbaka! Kraaaam

Grattis till blivande äktenskap! Hoppas ni får en underbar dag imorgon och många dagar framöver... Hjärta
  • jenniekk
    SnorkFröken01 skrev 2012-05-04 14:51:52 följande:
    Jag håller tummar och tår för er skull tjejer. 
    Jag är i vecka tio efter mitt storkbesök i mars. Och jag blev gravid trots pco och allt annat elände.

Känner på mig att ni kommer plussa den här gången!!  Skickar alla fina hormonstinna fertilitetsflingor över er!

Tar tacksamt emot alla fertilitetsflingor! Glad

Vilket försök lyckades du på? Stimulering?  
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2012-05-05 11:53:36 följande:
    Vad sent! Den här gången var det...18 h efter testet för oss. Och de tyckte inte dubbel var meningsfullt. Lustigt att dte kan skilja så.

Vi har alltid inseminerat minst 24 h efter positivt utslag. De verkar som att jag ägglossar sent efter positivt ÄL utslag enligt vul. De gånger vi inseminerat 24 h efter positivt utsalg har ägget aldrig släppt.

Vilken klinik går du hos?  
  • jenniekk
    drömmaromsmått skrev 2012-05-05 09:29:02 följande:
    Kan man smyga in lite smått i den här tråden?
    Min man har azospermi, inte helt tomt men ordentligt nedsatt ca 8000 levande och rörliga spermier i sista provet vi tog.
    Har en dotter på 18 månader som blev till på CFC före det gjorde vi ivf två gånger på sahlgrenska med väldigt trista resultat 9 ägg ut varje gång och 1 befruktat och återfört ingen graviditet så läkarna tyckte iuid var vår största chans.

Så vi åkte till danmark och E blev till på vårt fjärde försök.

Nu har vi gjort tre syskonförsök, sitter men mensen nu.. blev förmodligen gravid nu för testerna visar svagt positivt men jag började blöda igår så nu blir det nystart med pergo på tisdag efter kontroll av att slemhinnan är helt borta.

Känns ganska tröstlöst, även om det tog flera försök att få till E så var det vår första stimulering hon blev till på och nu är tre stimuleringar gjorda, sista blev jag lätt överstimulerad och fick fyra ägg varav två fick plockas ut innan inseminationen.

Är på dag två idag, egentligen ska jag starta med pergo imorgon men det är ju helt så jag kan inte göra vul och på måndag jobbar jag så det får bli på cd5 istället sen blir det väl resa ner till danmark om 11-12 dagar.              

Smyg på du... Välkommen! Glad

En positiv sak är ju att du faktiskt tidigare lyckats bli gravid så du vet att "du kan". Jag tror såå mycket handlar om ren tur vad gäller DI. Dels för att spermierna är frysta och sen så måste alla andra förhållanden vara gynnsamma också.

Själv är jag stressad för att ¨vårt 5: e försök med DI också kommer misslyckas. Inseminerar ostimulerat i DK. Men försöker intala mig att vid vissa försök så kanske inte ens ägg och spermier mötts då inseminering skett för tidigt/sent. Det vet jag ju inte... Och genomsnittstiden för de som gör barn "vanliga vägen" är ju 9 mån och då lever de spermierna betydligt längre och chansen för att pricka ägglossning ökar.     

Hopp har vi än! Vi ska lyckas! Måste tro på det... Hjärta    

• jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2012-05-07 09:40:22 följande:
    Stork. 

Hur går det för dig? Några känningar? Jag känner mig precis som vanligt, lite inbillningsgravid alltså :)

Ca 1 vecka kvar tills vi vet... Känner inget... och är inställd på mens! Känns inte som att det kan bli något annat...
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2012-05-07 16:27:59 följande:
    Fasen vad trist den känslan är. Men loppet är på inget sätt kört än! En vecka kvar, man får distrahera sig bäst man kan.

Har ni bestämt hur många försök ni ska göra innan ni går vidare till IVF? Jag tänker som så att vi ska fortsätta med Danmark tills vi är framme i donationskön här hemma och då kan man ju börja med IVF direkt här. Tråkigt att man inte tänker att det kommer att fungera istället...

Tack för peppningen, behövs! {#emotions_dlg.flower}

Vet inte hur många försök vi gör. Vi har nog inga andra alternativ i nuläget. Har för högt BMI för ivf och skulle då behöva en rejäl viktnedgång.  Så vi tar ett försök i taget... Inga reservplaner...   
  • jenniekk
    MariaaG skrev 2012-05-07 20:27:42 följande:
    Jennieek: jag håller tummarna. Jag har gjort både ivf och inseminationer och har under åren fått flera vänner på köpet. Nästan alla (grupp om ca 10) har fått barn vid det här laget. Tillsammans har "min" grupp ett stort antal behandlingar i bagaget och det jag har lärt mig är att det inte går att veta innan svaret på stickan. Ibland känns det som ja fast det är nej, och ibland nej fast det är ja. Ibland inget alls osv, det är bara att vänta och se. Väntan är fruktansvärd, tro mig jag vet. Håller som sagt tummarna för dig.
    Tack för peppningen MariaG! {#emotions_dlg.flower} Vad skulle man göra utan er tjejer...

Vet inte vad jag inbillar mig egentligen... borde ju inte känna av en ev. graviditet än... Så som du säger så betyder symptom eller ickesymptom, inbillade eller ej... Ingenting...

Känner mig denna gången däremot livrädd för när beskedet kommer... Rädslan ökar ju närmre testdagen kommer...

Håller tummarna för dig också! Glad        
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012