drömmaromsmått skrev 2012-05-05 09:29:02 följande:
Kan man smyga in lite smått i den här tråden?
Min man har azospermi, inte helt tomt men ordentligt nedsatt ca 8000 levande och rörliga spermier i sista provet vi tog.
Har en dotter på 18 månader som blev till på CFC före det gjorde vi ivf två gånger på sahlgrenska med väldigt trista resultat 9 ägg ut varje gång och 1 befruktat och återfört ingen graviditet så läkarna tyckte iuid var vår största chans.
Så vi åkte till danmark och E blev till på vårt fjärde försök.
Nu har vi gjort tre syskonförsök, sitter men mensen nu.. blev förmodligen gravid nu för testerna visar svagt positivt men jag började blöda igår så nu blir det nystart med pergo på tisdag efter kontroll av att slemhinnan är helt borta.
Känns ganska tröstlöst, även om det tog flera försök att få till E så var det vår första stimulering hon blev till på och nu är tre stimuleringar gjorda, sista blev jag lätt överstimulerad och fick fyra ägg varav två fick plockas ut innan inseminationen.
Är på dag två idag, egentligen ska jag starta med pergo imorgon men det är ju helt så jag kan inte göra vul och på måndag jobbar jag så det får bli på cd5 istället sen blir det väl resa ner till danmark om 11-12 dagar.
Smyg på du... Välkommen!
En positiv sak är ju att du faktiskt tidigare lyckats bli gravid så du vet att "du kan". Jag tror såå mycket handlar om ren tur vad gäller DI. Dels för att spermierna är frysta och sen så måste alla andra förhållanden vara gynnsamma också.
Själv är jag stressad för att ¨vårt 5: e försök med DI också kommer misslyckas. Inseminerar ostimulerat i DK. Men försöker intala mig att vid vissa försök så kanske inte ens ägg och spermier mötts då inseminering skett för tidigt/sent. Det vet jag ju inte... Och genomsnittstiden för de som gör barn "vanliga vägen" är ju 9 mån och då lever de spermierna betydligt längre och chansen för att pricka ägglossning ökar.
Hopp har vi än! Vi ska lyckas! Måste tro på det...