• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

Sally: Här går det bra, tror jag! :) Hade en kraftig blödning i v 7, gjorde sen vul i v. 9 då vi fick se en liten böna med tickande hjärta. Har inte blött något mer sen dess. Har haft kraftigt illamående som precis börjat lägga sig så får hoppas det är ett gott tecken. Är i v. 14 nu...

• jenniekk

Sally: Förstår att du är lycklig men rädd! Är jag med, även om jag inte är livrädd varje sekund nu. Men vill inte prata om graviditeten, känns så osäkert än... Är i gravidvecka 15 nu. Kanske blir jag mer glad efter RUL om 4 veckor? Läser ju överallt här på FL om de som sett bebisen på ul och att den sedan dött några dagar senare! Försöker undvika att läsa så mycket... Mår illa och kräks än så hoppas det är ett gott tecken! Har du tid för vul?

• jenniekk

Vad härligt att höra från er alla och vad fort tiden gått! Känns inte alls som det va länge sen jag ständigt ventilerade om kommande försök, misslyckanden, ständig oro, symptom och tillslut det det positiva testet!!????

Min pojk närmar sig 2 år nu och jag kan inte tänka mig hur livet skulle varit utan honom. Känner stor tacksamhet över att vi tillslut fick vårt älskade barn men längtan efter syskon finns...

GRATTIS Binaa till graviditeten! Vilken lycka!! ????

• jenniekk

Mina smileys blev visst till frågetecken!?

(Läst tillbaka i tråden nu och fick både gåshud och lite tårar....Glömt hur MYCKET oro och ångest det faktiskt va under försöken)

• jenniekk

Längtan 30: Nej vi reserverade aldrig några strån. Vi va så fokuserade att lyckas en gång och få ett barn! Har ni strån reserverade? Gjorde ni DI i Sv eller DK?

Nu har man väl nya regler för DI i DK med? Man köper strån direkt från banken? Eller hur fungerar det? Någon som vet mer?

• jenniekk

Längtan 30: Får ni hjälp med stimulering och ul i Sv innan inseminationen?

Vi hade hjälp av svensk gyn vårt sista försök då vi stimulerade och det va då jag lyckades bli gravid. Vet då att han sa att vi skulle få betala som privatkund om det blev fler försök (1000kr/besök) då vi inte hade rätt till denna hjälpen då vi gjorde insemination i DK...

• jenniekk
    Längtan 30 skrev 2015-09-03 10:55:35 följande:

Ja jag har, det var inte så väldigt krångligt som jag hade trott. Billigast på GynGrönlund, har du mailat och frågat?
    Nej, har inte mailat och kollat. Längtan efter ett barn till har bara flugit på mig... ?? Vill du beskriva kortfattat hur det går till nu?

Ver inte om jag har någon gyn i sve som vill hjälpa till med vul och hormoner inför insemination heller...
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-14 13:19:13 följande:

Jenniekk, så du flögs också på av längtan! Vi gjorde ett ivf-försök med fruset embryo i torsdags och nu sniiiiglar sig tiden fram igen. Hade förträngt hur segt det är att vänta på att få reda på om det tagit sig. Kram till er alla!

Åh vad spännande! Hur känner du nu? Känner du dig mer avslappnad än vid försök då första barnet blev till eller startar allt om igen?

Vi har inte kommit längre än till tanken om att försöka igen. Har börjat ha koll på mina cykler. Känner inte alls av ÄL så starkt son jag gjorde innan sonen blev till. Men testerna visar utslag för ÄL så hoppas på det...
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-21 05:55:50 följande:

Gravid!! Den här gången gick det liiite lättare än sist, ja :)

GRATTIS! Vad underbart! Härligt att det gick liite smidigare som du skrev! :)
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-23 20:42:44 följande:

Kortvarig lycka! Blöder tyvärr.

Va!? Neej! Jag störtblödde ju i v 7 och fick inte missfall. Håller alla tummarna för att det är en ofarlig blödning... Kraam
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-23 22:29:07 följande:

Hur fick du reda på att det var ok trots allt Jenniekk? Jag funderar på vart jag ska vända mig imorgon för att få kolla läget. Antar att ivf-mottagningen är en bra början.

Fick göra vul i vecka 8+. Innan dess va det ingen mening och göra enligt min klinik och gynakuten ville inte ta emot mig. Efter v 8 ska man med säkerhet kunna se hjärtat slå och innan dess är det ovisst.

Blöder du mycket? Värk?
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-24 14:16:08 följande:

Barnmorskan blev ledsen och tyckte inte det lät bra. Ska vänta en v efter blödningsstopp och sen ta ett nytt gravtest men är inte hoppfull. Känns tungt.

Förstår att det känns hopplöst men hoppas ändå på det bästa! Så jobbigt att leva i ovisshet, det tyckte jag va värst. Kraam
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-29 12:49:55 följande:

Knallnegativt imorse :( Men ingen chock.

<3 kram
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2015-10-01 16:01:55 följande:

Är LiveYourDreams här och läser något, tro? Vi börjar inse att vi måste göra ivf i DK, skulle behöva lite tips och råd.

Har ni förbrukat era försök genom landstinget? Kan de hjälpa er sen inför ivf i DK om det skulle bli så? Kram
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2015-10-02 17:38:46 följande:
    Ja, ett barn får man hjälp med av landstinget. Och FET till självkostnadspris om man har turen att få embryon till frysen. Vi hade ju tre, men bara ett klarade upptiningen och sen blev det missfall då...
    Tror inte de hjälper en med DK. Måste nog försöka hitta någon bra privat gynekolog. Min gamla har tyvärr flyttat från stan.
    Att allt ska vara så krångligt! De pratade om insemination och bl.a med donerad speema på Nyhetsmorgon nu i veckan och så som samtalet gick så verkade det som att kunskapen inte finns för hur många heteropar som söker sig till DK för att man inte kan få sina behov tillgodosedda i Sve.

Jag vet inte hur vi heller ska lösa kontakt med sve gyn om vi ska göra syskonförsök. Blev ju gravid på första stimulerade försöker så känns inte i nuläget som vi vill försöka ostimulerat. Känns för osäkert och som om man måste ha massor av tur för att lyckas!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012