• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

Linnea: Beklagar! Trösten är väl att du kan bli gravid... Kram

Själv väntar jag... Och väntar... På att spola äggledarna...

• jenniekk

Live: ja det är snart. Beror på när mensen kommer då spolningen ska göras i mensens slut.

• jenniekk

Hej tjejer! Har idag varit och spolat igenom mina äggledarna. Vad ONT det gjorde! Det gick först inte spola alls! De provade då att kuffa ballongen mindre och då gick det bra! Så vad gyn kunde se så såg allt bra ut! -andas ut-

Fick reda på progesteron provet jag tog med och det visade på bra ägglossning. Börjar med Pergotime idag och hoppas på att kunna göra ett nytt försök denna cykeln...

• jenniekk

Känns som att det behövs en liten uppdatering i tråden... Hur går det för er alla tjejer? Tänker särskilt på SallyCinnamon och Liveyourdreams!

• jenniekk

Sally: (jäkla iPhone) ... Förstår att väntan är jobbig! Hur känner din man om allt? Har ni samma känslor? Vet ni hur lång väntan på ivf blir? Det här med "otur" tycker jag är jobbigt! Är det så att man bara "haft otur" eller finns det "fel" som ännu inte upptäckts...? Vi kommer väl märka det framöver... Jag är glad att vi nu ska höra ett stimulerat försök... Hoppas att det räcker... KRAM

• jenniekk

Ingen: Har du fått mensen? Eller känns det som den är på G? Förstod inte riktigt...

• jenniekk

Gjort ett vul idag cd 11, fann 1 st follikel på 13 mm. Ska nu testa med Äl test och vid omslag ta Oviterelle direkt och insemineras dagen efter. Känns så osäkert... Känner mig nere...

• jenniekk

Live: Tror det var hans ordval vid vul'et. I vänster äggstock va det ingen aktivitet... Han hittade först inte höger äggstock, sen va han osäker på storleken på follikeln, svårt att se. ( i mina öron lät det: vä äggstock är helt kass och höger måste du tappat! Jo, bu hittade jag något, det ser lite litet ut men jag gissar en stl. Ja jag är känslig just nu! ) Brukar inte ha omslag på Stickan förrän dag 15 så är ju inte konstigt att det inte växt mer men... Tänkte att med Pergo så kanske de skulle växt till sig lite starkare så jag kunde få en bestämd tid för Ovitrellen. Någon annan som har erfarenhet av follikelstorlekar på olika cd? Och som grädde på moset så kommer jag få betala 1000 kr per besök framöver ( inte 300) pga försök i Dk och jag är privatkund!

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012