• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

Ingen 1 skrev 2012-03-08 17:18:26 följande:
    Här har mensen kommit igång ordentligt idag...  Blir så trött på denna mens, ringde RMC dom tyckte att jag ska ta ett nytt grav.test på lördag. Varför undrar jag, men ska ändå köra igång igen. Så hoppas på tredje gången gillt denna gången med (vårt första barn kom till på 3:e försöket).

Usch vad tråkigt!!! Ni har ju lyckats innan så chansen är stor att ni kommer lyckas igen... Hjärta
  • jenniekk
    Fröken Smilla skrev 2012-03-10 14:57:36 följande:
    Lycka till! Är det makeinsemination?
    Jag brukar få mellan 35-40 miljoner (donator). Oddsen känns låga, så det är märkligt att ingen av dem har kunnat komma hela vägen fram... Men men

Det känns ju som att det borde gå, lätt tom. Men... man vet ju inte om ägget kanske lyckats bli befruktat vid något av försöken men att det sedan inte gått hela vägen...

Man vet ingenting!! Ahh... Skrattande

Hur ska du gå vidare Smilla??  Vad säger Dr G?
  • jenniekk
    Fröken Smilla skrev 2012-03-11 07:40:47 följande:
    Han är förvånad. Jag får stora äggblåsor och har fin slemhinna men ändå vill det inte ta sig. Jag funderar på att försöka få till en spolning, det är kanske där problemet ligger.

Jag har aldrig heller gjort någon spolning. Den gjordes aldrig under vår utredning då man hittade orsaken till barnlösheten hos mannen tidigt...

Tror du att gyn i Sve kan hjälpa dig med det eller ska du göra det hos Grönlund isf? 
  • jenniekk

Idag är det en vecka kvar till BIM och tiden sneglar sig fram... Har lätt molvärk som kommer och går och brösten ömmar tidvis, samma symptom som vanligt.

Har drömt att jag varit gravid och fått se positiva gravtest flera nätter i rad. Fina drömmar... Glad 

• jenniekk
    Duvan skrev 2012-03-12 21:09:36 följande:
    Hej tjejer, jo min mens kom i helgen...har bestämt att ta ett uppehåll ett par månader. Vi har även tänkt till ny klinik, gyn grönlund. Pga priset och att de kollar om ägget släppt. Nu känns det väldigt tungt men det blir väl bättre..

KRAM Hjärta Förstår att allt känns väldigt tungt nu... Om vi misslyckas denna gången känns det som att jag inte kommer orka mer... just nu...

Vår tur kommer, vi måste tro det...  
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-03-14 17:40:06 följande:
    Hur går det för er alla? Saknar våra försök då man blev så påhejad :) har ipf bara gjort ett men de andra blir i slutet av april och vi lääääängtar!

Väntar på BIM... Är på BIM-4 idag... Känner att jag bara vill veta nu... om det är positivt vill säga...

Förstår att ni längtar efter att få sätta igång igen... Glad 
  • jenniekk
    Frankie86 skrev 2012-03-13 21:49:23 följande:
    Jag börjar bli så less på att inte lyckas!!

Nu ska jag väl egentligen inte gnälla, vi har redan en dotter via makeinsemination. Men snart har vi försök till och från i ett år
    Med inseminationerna. Börjar bli tidsödande och problem att vara ledig från jobbet. Vi inseminerar flera dagar i följd.

Denna väntan och längtan!

Stor kram till alla er som längtar och väntar!

Hjärta
  • jenniekk
    Binaaa skrev 2012-03-14 20:05:33 följande:
    Äl om ca 2 veckor. Jag hoppas på att få åka till danmark då för första gången efter allt strul...
    Har inte hört någonting ifrån resultatet på operationen jag gjorde, hoppas det hinner komma innan annars vet jag inte hur jag ska göra. Orkar inte vänta mer! Gråter

Hoppas du får veta resultatet snart, jobbigt att inte veta kan jag tänka mig. Hoppas ni kan komma iväg snart Hjärta
  • jenniekk
    sockerpian skrev 2012-03-15 13:32:03 följande:
    Hej tjejer!
    nu är jag tillbaka efter mitt missfall, fick ta en paus från fl.
    men i dag ska jag till en zonterapeut som är känd för att hjälpa barnlösa kvinnor och i helgen kanske lördag eller söndag åker vi ner till storken för andra försöket=)

jag har följt er lite då och då här på tråden och håller tummarna för er alla!

hoppas snart få bli delaktig i symtomdjungeln igen=)

kram på er!

Kul att höra från dig och att du mår bra! Hoppas ni kommer iväg i helgen och lycka till! Glad
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012