• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

MygganMy skrev 2012-02-07 19:01:47 följande:
    Jag bytte ju även donator den här gången också- vet inte om jag sagt det :D. *Kanske värt att testa?
    Vi bytte också donator denna gången, värt att testa. Glad
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-02-07 19:57:25 följande:
    Jag tyckte donator grejen kändes väldigt surrealistisk o komisk. Nummer o färger o vikt o yrke.. Hur ska man välja liksom? Tog den som matchade min tjejs färger bäst :p
    Samma här! Skrattat alla gångerna och undrat hur man ska välja. Har mest gått efter färgerna. Skrattande
  • jenniekk
    MygganMy skrev 2012-02-07 20:14:48 följande:
    Vi gjorde ju i umeå- så vi blir tilldelade donator. men jag håller med dig. Vad vill man att de ska ha för yrke liksom? Hantverkare eller teoretiker?

Roligt att ni tog i sin sambos färger-  likhet blir ju även mycket sättet.. Vi kommer nog inte säga att vi använt DI i första hand 
    Hur tänker ni angående att ni inte ska berätta i första taget?

Vi kommer vara helt öppna med det. Våra familjer och närmsta vänner vet att vi försöker med DI och om /när vi lyckas bli gravida så kommer vi vara helt öppna med det. Inte skrika ut för hela världen men kommer det upp naturligt eller att någon fråga så kommer vi berätta.

Barnet kommer också självklart få veta.

Hur tänker ni andra?
  • jenniekk
    Fröken Smilla skrev 2012-02-07 21:19:17 följande:
    GRATTIS MygganMy, så roligt!!

Och LiveYourDreams - härligt att allt gick bra Jag har samma uppfattning om klinik/läkare.
    Håller tummarna för dig och ni andra här som väntar på BIM!

Jag har förresten också provat bidrottninggelé (och även rosenrot), inget av det hjälpte på mig, förutom att det drog ut min cykel. Har hört att de kan göra så om man har stabil cykel sedan innan. Denna gång jag insemineras blir första gången utan något tillskott alls, mer än vitaminer. Kanske funkar bäst på mig
    Är skeptisk till att använda preparat som tex bidrottninggelé och rosenrot. Är rädd att förstöra något som verkar fungera (ÄL).
  • jenniekk

Hej Tjejer!

Har haft ofrivillig FL paus, datorkrasch!

Är dock världens deppigaste idag är på BIM-1 och har lite molvärk som kommer och går så är förberedd på att detta försöket också misslyckats!!

Hur har det gått för er andra? Ska läsa ikapp lite... kraam

• jenniekk

Duvan: Usch vad tråkigt.... Rynkar på näsan Kommer kunna säga detsamma om mig själv snart...

• jenniekk

Har BIM idag och fortsatt mensvärk, inget blod än dock. Kommer inte att testa, ingen idé! Tiden får utvisa...

LiveYourDreams: Hoppas tanten håller sig borta!  

• jenniekk
    Ingen 1 skrev 2012-02-19 20:01:24 följande:
    Hoppas på det bästa!!
    Själv misslyckades vi med vårt försök på RMC, så nu kör vi igång direkt igen. VUL på tisdag, sen får vi se vad RMC säger.

Hoppas på bättre tur nästa gång för er!

Ingen mens här än och mensvärken har avtagit. Får se om den kommer under natten...   
  • jenniekk
    Binaaa skrev 2012-02-19 20:18:32 följande:
    Hej tjejer! Hur går det för er? Måste läsa tillbaka lite. 
    Själv ska jag opereras på torsdag (cellförändringar) Den 29e har jag äl- men vågar inte ännu hoppas på att få åka till storken.... Det ska säkert läka massa veckor. Vill så gärna åka den 29e!!!! Skrikandes  Men nu känns det ändå som det börjar närma sig!

Lycka till med operationen! Hur upptäcktes dina cellförändringar? Vid vanligt cellprov eller hade du några symptom som gjorde att du tog ett cellprov?

Jag blev rekomenderad att göra ett cellprov då jag hade en liten blödning(från livmodern) vid inseminationen sist, därför jag undrar... :)   
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012