Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

LiveYourDreams skrev 2012-03-26 13:22:50 följande:
    Hallå kompisar! Pratade precis med dr lars. De har semesterstängt 31/3-5/4. De stänger eventuellt 17-20/5 då det är danska helgdagar och sen hela juli. Kan bara bra att veta. Här inväntar vi bara äl sen åker vi igen, kunde inte hålla oss :p
    oj, vilken tur du sa d, men om min mens kommer som den ska 1/5 så bör ja hinna..jisses, hjärtat i halsgropen här nu. :-/ hoppas d snart blir ÄL å nytt försök, ja håller tummar å tår!!
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-03-26 13:51:48 följande:
    Han bad mig återkomma för majdatumen då de ej bestämt om de ska stänga än :) tackar längtan!! :D
    så lite så gumsan! ;)  ja mailade honom nyss eftersom ja inte fått nåra recept ännu å att ja hoppas på att ja får min mens som beräknat i maj, lr nåra dgr senare vore iofs helt ok d oxå. på deras hemsida står d att man kan beställa tid både när dom har påskstängt + 1:a å sista veckan i juli..som sagt, hoppas snart d e dax för ÄL så ni kommer iväg!!!
  • Längtan 30

ja klickade på "ferie" på hemsidan å så står d hur dom har öppet aha, för min/våran del e d rätt ok. blir tåg lr buss fr gbg (åker m en kompis i maj för d verkar inte som min sambo får ledigt då) vidare t helsingborg å sen färjan över då..hihi förstår att d känns spännande, ja håller tummarna att allt går bra för er m resan ner å inseminationen redan nu ;)

• Längtan 30

Liveyourdream : http://www.gyngronlund.dk/ferie.php hihihi. Ok där ser man, vi har nog 4-5mil t gbg..bilen e lite opålitlig å dyr att köra, dessutom tänker ja ta ett par glas vin kvällen innan så då känns d lixom bättre att ta buss lr tåg hihihi.

Äppelblad skrev 2012-03-26 19:07:32 följande:
    Har inte läst på länge och hade hoppats på många plus... Men stora styrkekramar till alla er som har fått dåliga nyheter de senaste veckorna!

Jag hör också till dem. Vår andra makeinsemination misslyckades, hade BIM förra helgen och fick mens dagen efter. Men det känns okej nu, mannen och jag råkade vara på en minisemester tillsammans och kunde tänka på roligare saker och nu tar vi nya tag. Nya hormonkurer för att få ÄL påbörjade och läkartid för att kolla läget om några dagar. Jag hoppas att vi hinner med inseminationen före påskhelgen, men det ser lite dåligt ut.
     nämen va tråkigt, massa styrkekramar! håller tummarna att ägget/äggen mognar innan påskhelgen så ni får göra ett nytt försök! :) lr att d blir ÄL efter påsken..
    sunsed1 skrev 2012-03-26 21:39:11 följande:
    Äppelbad - lycka till !!!

Och även ni andra som ska ner till DK innan påsken.

Jag är på vippen att deklarera här att nog så är jag gravid.... Kan man bara KÄNNA det på sig?

Min kollega idag bara tittade på mig och sa att duuuu? - du är gravid eller hur?? - Jag berättade då att jag inte vet än, då jag inseminerades i fredags. Så i bästa fall har ägget bara hunnit ner i livmodern och inte ens hunnit sätta sig fast.

Men hör här nu - mina bröst är enorma, ömma och det sticker i de sedan i lördags.. Aj.... säger jag bara.

Jepp, men banne mig - nu har det lyckats. (eller så har sinnesstämningen med vårvädret att göra )

(psst, egentligen kommer jag att veta med 100% säkerhet efter om cirka 2 veckor)

kram på er alla
     åh, äntligen lite goda nyheter! hoppas verkligen att d tog sig..spännande 2v fram t testdagen, hihi...
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-03-27 13:10:35 följande:
    Längtan: kanske e för jag surfar på mobilen som jag inte ser det? Då är vi ju nästan grannar ;) vår bil e inte heller så pålitlig men vi kör ändå :p blir smidigare än o tajma tågen osen kan man åka tiiiidigt så man e halvvägs när man ringer kliniken :)
    så sant så! hihihi. ja åker nog ev t helsingborg redan efter VUL:et, beror på äggets/äggens storlek förstås. Har mailat lite m Dr Lars eftersom ja blev nervös/fundersam ang insemination när dom ev har stängt i maj, fick t svar att dom har stängt 17-20/5 men inte för insemination + att han sänt nytt recept å att ja ska höra av mig när jag börjar ta pergon. Wiiiihoooo kan d inte va slutet av april ist nu!?!
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-03-27 13:52:04 följande:
    Längtan: det e sjukt hur man väntar. Först på äl sen på pos o sen förhoppningsvis ite börjar allt om. Tycker tiden mellan insem o mens vårt försök va värst. Ville bara veta liksom..
    styrkekramar! ja hoppas verkligen att d tar sig för er på nästa försök å att allt går bra! ovissheten e hemsk, d håller ja m om. ja e glad ena stunden för att d inte e sååå långt t första försöket, andra så oroar ja mig för att d inte kommer funka å lite allt möjligt.

d va snart dax för ÄL för dig om ja inte minns fel, spännande även om d e jobbigt å oroligt att vänta! {#emotions_dlg.flower} 
  • Längtan 30

hur många ggr per dag testar du? tråkigt du inte har ÄL än, men hoppas d e dax t helgen {#emotions_dlg.flower}

• Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-03-27 20:58:16 följande:
    Tror de blir tors. Hoppas senast fre annars e de kört. :/ fm o em testar jag :)
    ok, kan ni inte på lörda? :/ ja brukar testa förmidda typ 9-10 å sen på kvällen mellan 21-23 ungefär. håller tummarna att den kommer på torsda
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-03-28 10:23:18 följande:
    Hej alla! Spännande med nya försök.
    Jag tänkte höra hur ni andra som lever i par planerar: står ni i kö till ivf samtidigt som ni danmarkstestar? Vi står i inseminationskö här hemma, men inte till ivf. Borde man ringa och byta kö? Eller hur funkar det? Vill inte sinka det mer än de vanliga väntetiderna om det inte skulle fungera med bara insemination.
    ja å sambon står fortfarande kvar på DI-listan på sahlgrenska, funkar d inte m DI i Dk kommer ja be att vi går tbax t ivf, först i januari i år som min hss gjordes som dom tyckte att d såg fint ut m äggledarna å livmodern så vi kanske skulle göra DI ist för att gå direkt på ivf. hur många DI-försök har ni gjort? å som sagt, ja tänker likadant, funkar d inte i Dk så kommer vi insistera på att få ivf ist, förhoppningsvis e d nåt dom går m på.
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-03-28 14:15:12 följande:
    Positivt ältest! :D super positivt va tvungen o ta en bild, haha. Imon blir de danmark :) nu återstår bara sjukanmälan som jag har superångest över. Sen ska vi kika om vi ska åka idag o sova ngnstans påvägen. Lite mys med en trip oså slipper man gå upp så tidigt :p
    jippie!! megastort lycka t, ja håller tummarna för er!!!!!!!!!!!!!! Hjärta
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012