JRS skrev 2011-12-30 23:43:04 följande:
VickiLee: Nej men va synd att det blev så. Jag vet faktiskt inte om det finns fler grupper men den vi var med i va kanon. Både kursledaren och gruppen. Vi hade massa bra diskussioner och jag tyckte hela kursen var väldigt givande. Gruppen hade väldigt trevligt ihop och samtalen fortsatte alltid på rasterna men det var väldigt avslappnad och öppen nivå även under "lektionerna" alla åsikter var välkomna. Hur långt har ni kommit i processen?
Vi ska lämna in läkarintyg och någon typ nätverks-sammanställning ....hur vi umgås, vad vi gör och vilka vi ringer om något skulle hända.
Jag frågade hur hon menade med "hända"....pratar vi försenad till dagis eller att vi båda blir liggandes på sjukhus i 14 dagar!!!!!? Vi får väl skriva ner något och se om hon blir nöjd.. Tre referensbrev och våra livshistorier är inlämnade.
Vi har tre barn sedan innan var av vår äldste har ett begåvningshandikapp (16år), det hon frågar sig är huruvida vi har tid och ork för ännu ett barn. Hon har tydligen aldrig utrett ett par med biologiska barn innan, så hon får tydligen rådfråga kollegor . På eget initiativ frågade jag barnens lärare om utredaren fick ringa dem, de var väldigt positiva och gav sina privata tel:nr
Härligt att ni fick en bra utbildning...lite avundsjuk..vi lever och andas adoption och såg verkligen fram emot att få så mycket ny kunskap....men icke
Hur lågt har ni kommit?