Inlägg från: LillaPluppen |Visa alla inlägg
  • LillaPluppen

Vi som väntar smått i September 2012

Det där med amning har jag oxå funderat på, förra gången kom inte mjölkproduktionen igång ordentligt. Pumpade i några månader medans vi låg inne på neo och sen nån månad hemma men när det va mindre än ett halvt mål till sonen som kom ut så gav jag upp det.

Jag hoppas att det funkar denna gång för smidighetens skull, medans sambon nästan hoppas på att vi ska flaskmata så han kan vara mera delaktig=)

• LillaPluppen
    Kaksmulan1 skrev 2012-05-01 10:55:44 följande:
    gud va jag tyckeer tiden går sakta. har fär mig att tiden flög fram när jag väntade sonen... härligt med sol idag, dock har lilleman feber och vi fåe hålla oss inne, ska nog ut och peta i rabatterna när han sover middag dock! ni som är omföderskor, va det nån som födde före BF, prematur, och hur resonerar ni och er BM inför denna graviditeten? 

Jag födde extremt prematurt "utan anledning" förra gången och går på extrakontroller på spec mvc för att kontrollera tex livmodertappen o så
  • LillaPluppen
    IdaVasterflo skrev 2012-05-31 11:26:12 följande:
    Hej tjejer! Jag undrar om ni kan ge mig ett råd. Jag ska på föräldrautbildning nu i eftermiddag och jag är så osäker på vad jag ska säga.. Man brukar ju alltid presentera sig och tala om hur många barn och så man har. Och jag vet inte om jag ska berätta om mina tvillingar som inte klarade sig. Det känns ju på något sätt självklart att jag ska det. Hade det varit ett missfall eller så hade jag inte sagt något, men det var det ju inte. Men jag vill ju inte skrämma någon heller! Jag har inga problem med att berätta att det hänt, och prata om det om det är någon som undrar något. Men son sagt jag vill ju inte göra någon rädd eller obekväm. Hur hade/har ni gjort eller hur hade ni velat att en tjej i min situation gjort?
    Lika mycket som att jag skulle berätta om min prematurfödsel så skulle jag nog vilja att nån som förlorat sina barn berättade om sina.
    Det är tyvärr inte alltid guld och gröna skogar det här med att vänta och få barn och det vet nog de flesta men man förtränger det. Man kan nog hjälpa på traven till vettiga bra diskussioner på föräldrautbildningen istället för att det ska bli så opersonligt och stelt.
  • LillaPluppen
    Alicias skrev 2012-06-12 12:22:39 följande:
    behöver er hjälp!!!

Min arbetsgivare på ett av mina arbeten ringde nyss och hon håller på att fylla i mina föräldrapenning papper. Hon undrade för vilken period hon skulle fylla i min inkomst? För det här året eller förra året? Jag antog att det var det här året, senaste 6 månaderna typ.

Vet ni? 
    beror väl på vad som gynnar dig mest, de senaste 12 månaderna eller senaste 6 månderna eller så=)
    Har du en fast lön spelar det ju ingen roll alls
  • LillaPluppen
    Granen skrev 2012-06-12 14:26:46 följande:
    Hur fungerar det när man redan har all inkomst och nligen bestämd SGI med sitt tidigare barn som man behöva skicka in massa extra papper ändå?
    Jag ringde till FK när jag fick hem inkomstpapper och frågade ifall jag behövde fylla i igen eftersom jag nyligen fastställt ny SGI i feb.
    Och det behövde jag inte. Har man en fastställd SGI sen innan behöver man inte göra det, inkomstpappret skickas ut automatiskt när moderskapsintyget kommer in till dom.
  • LillaPluppen
    Maglan skrev 2012-06-16 19:23:11 följande:
    Hej tjejer! Har inte varit inte här i tråden på ett tag. Jag och maken har bestämt oss för att separera.
    Vi är inte längre kära i varandra. Vi är bästa kompisar. Men de rätta känslorna finns inte där längre.

Så kommer bli ensam med bebisen. Eller ja inte ensam. Maken får ju komma så ofta han vill. Men bebisen kommer bo hos mig. Sen kommer vi ha de andra tre varannan vecka...
    Va trist, men det låter på dig som ni taget ett moget gemensamt beslut om det. Hoppas att ni ni får det så bra som ni bara kan i den situationen ni hamnar i och att ni kanske hittar tillbaka till varandra om det är något ni vill i framtiden=)
  • LillaPluppen

Grattis till en lyckad dag igår eiramis!=)

Här travar dagarna förbi, jag har numera rekord i hur länge jag någonsin varit gravid=) 27+5 idag, sonen kom i 27+3 sist och allt ser kanonbra ut denna gång så jag känner att stressen har börjat lägga sig lite. Är sjukskriven för att ta det lugnt så sammandragningarna minskar men ingen påverkan på tappen ännu alls.

Nåt nytt är oxå att det numera kommer lite råmjölk ur brösten, innan har det bara kommit en klar vätska så det är ju spännande att det fortfarande händer saker=)

Glad midsommar på er!

• LillaPluppen

Nån mer än jag som svettas sjukt mycket mellan benen/rumpan o ner på låren på nätterna? Börjar kännas helt sjukt, ibland tror jag fanimej att vattnet har gått för det är så blött.

• LillaPluppen
    LillyRose skrev 2012-06-26 07:36:12 följande:
    Min cervix var 6 cm i v 21! Läkaren sa den var extremt lång! Bra eller dåligt fick jag aldrig veta!!

Bara 4 dagar jobb kvar! Gud så som jag längtar nu
    Ja det va verkligen ingen dålig tapp=)  min har varit 4,1 som längst och 3,5 som kortast.
  • LillaPluppen

Skönt att det såg bra ut Leia trots att det va påverkat.

Ullared ska jag själv till nästa vecka, ska bli så kul att shoppa loss:P
    notan brukar hamna på minst 3000 men har marginaler upp till 5000 eftersom man köper på sig ytterkläder, schampoon o duschatriklar, leksaker så man har till kalas under nästkommande år typ o sånt=)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012