IdaVasterflo skrev 2012-05-31 11:26:12 följande:
Hej tjejer! Jag undrar om ni kan ge mig ett råd. Jag ska på föräldrautbildning nu i eftermiddag och jag är så osäker på vad jag ska säga.. Man brukar ju alltid presentera sig och tala om hur många barn och så man har. Och jag vet inte om jag ska berätta om mina tvillingar som inte klarade sig. Det känns ju på något sätt självklart att jag ska det. Hade det varit ett missfall eller så hade jag inte sagt något, men det var det ju inte. Men jag vill ju inte skrämma någon heller! Jag har inga problem med att berätta att det hänt, och prata om det om det är någon som undrar något. Men son sagt jag vill ju inte göra någon rädd eller obekväm. Hur hade/har ni gjort eller hur hade ni velat att en tjej i min situation gjort?
Lika mycket som att jag skulle berätta om min prematurfödsel så skulle jag nog vilja att nån som förlorat sina barn berättade om sina.
Det är tyvärr inte alltid guld och gröna skogar det här med att vänta och få barn och det vet nog de flesta men man förtränger det. Man kan nog hjälpa på traven till vettiga bra diskussioner på föräldrautbildningen istället för att det ska bli så opersonligt och stelt.