Inlägg från: LillaPluppen |Visa alla inlägg
  • LillaPluppen

Vi som väntar smått i September 2012

Vili skrev 2012-01-30 11:49:27 följande:
    hjälper inte postafen dig? ringde nyss min barnmorska och berättade att jag till och med fick stanna hemma pågrund av mitt illamående idag men hon rekommenderade postafen och sa att det brukar vara effektivt...

så dumt jag inte kan kombinera postafen med seaband bara...
    nä postafen gör iiiingen skillnad alls för mig! Gjorde inte det förra gången heller men jag tänkte att jag ger det iaf ett försök.

Måste ha nå bättre, kan ju inte gå och kräkas en gång i timmen på jobbet och komma ut alldeles rödsprängd i ögonen och tårögd
  • LillaPluppen
    Enniie skrev 2012-01-31 11:18:08 följande:
    Då har man beställt en Angelsound nu också. Kan dock inte använda den fören om några veckor, men iallafall.
    har oxå ett angelsound hemma=) Förra gången hörde jag utan problem efter lite letande i vecka 11. Och en vän till mig som lånade den hittade i vecka 9+ så vet man vart man ska leta och hur det låter kan man nog hitta hjärtljuden tidigt med denna=)
  • LillaPluppen
    LöjligaFamiljen skrev 2012-01-31 13:30:04 följande:
    Jag har en angelsound. Har försökt hitta bebis men inte lyckats vilket gör mig riktigt nervös inför ul imorn. Måtte bebis leva!!! :/ är i 8+5 idag...

du får tänka på att bevis ligger väl gömd långt ner under blygdbenet jag letade alldeles för långt upp först
  • LillaPluppen

hämtade ut lergigan comp igår mot illamåendet, mådde faktiskt vettigt på eftermiddagen efter jag tagit en tablett. Tog en tablett imorse nån timme innan jag skulle gå upp och faktiskt så vaknade jag utan huvudvärk och illamående!  Men med en sjuhelsikes yrsel! herrejösses, höll på att slå i golvet några gånger.   Men hellre det än illamående ändå=)

Är även lite darrig av dom, typ som när man överdoserat bricanyl eller druckit alltfö rmycket energidryck

• LillaPluppen

Jag börjar bli lite smågalen på min karl där hemma, jag har mått illa i över 2 veckor nu och har verkligen mått piss.

Han är på mig som fan om sex och att han kanske iaf vill känna att man vill vara nära och så. Men jag vill ju inte! Är inte ett dugg intresserad av att ens kramas för jag känner mig instängd varm och spyfärdig. Jag har förklarat för honom flera gånger hur jag mår och hur jag känner och att jag aldrig kommer att "ställa upp" bara för att, inte en chans!
    Vi hade även sex för några dagar sen och det gjorde sjukt ont så efter det är jag inte heller speciellt sugen på nåt som har med det att göra.

blir tokig över att han beskyller mig för att inte anstränga mig osv! Man kanske skulle "ställa upp" med en avsugning och kräkas så han fattar hur illa det är.

usch! Ville bara lätta på trycket lite, antar att det kanske är nån mer här inne som förstår min situation

• LillaPluppen

FruFH och Bublman, gud va trist att höra!

usch, blir så orolig själv för detta oxå, MA är en av mardrömmarna.

• LillaPluppen
    LöjligaFamiljen skrev 2012-02-06 13:34:26 följande:
    Har varit på hälsosamtal idag. Inskrivningen blir den 12 mars och rul den 10 april :)

Hörde även bebisen med min as idag :) hjärtat slog så fint. Lät som ett tåg :) hittade den till vänster på en gång :)
    Jag provade med AS igår, 8+0 då så jag hörde såklart inget=) Men kan kan ju chansa tänkte jag! Väntar nån vecka och provar igen.
    Förra graviditeten hittade jag enkelt i vecka 11 så jag hoppas att man kan hitta lite tidigare denna gång, skulle vara skönt att få höra litens hjärta innan vi åker iväg på semester den 23:e feb och "måste" berätta för sambons släkt att vi väntar tillökning.
  • LillaPluppen
    LöjligaFamiljen skrev 2012-02-06 14:27:06 följande:
    Lillapluppen: jag är i vecka 9+3 eller 4 tror jag. Hörde inget förra veckan så det kan nog vara för tidigt...
    ja för tidigt tror jag absolut att det är, hör jag inget nästa vecka heller blir jag inte heller orolig. Om jag inte hittar ett dyft i vecka 12 själv hemma blir jag kanske liiite sisådär, men då är det ändå bara några dagar kvar till jag ska göra UL så då får jag ju det svart på vitt ändå=)
  • LillaPluppen

usch va många dystra besked det va här idag!

drömmenblirsann: Vilken vecka är du i nu? det behöver ju absolut inte vara kört för att ni inte hittade hjärtluden, det kan vara svårt ända fram till runt vecka 17 eller nå hos BM oxå ibland beroende på hur bebis ligger

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012