Inlägg från: LillaPluppen |Visa alla inlägg
  • LillaPluppen

Vi som väntar smått i September 2012

StarStruck skrev 2012-06-27 10:23:11 följande:
    Hur många gånger bör man tvätta nya bebiskläder?
    tja det sägs väl att det är bra med 2 ggr iaf.
    Jag tycker allt att det räcker med en gång men det blir ju inte sämre av att tvätta flera gånger=)
  • LillaPluppen
    Angeeliicca skrev 2012-06-27 10:33:25 följande:
    När kan man tvätta bebis kläderna? För tidigt redan nu?
    klart du kan tvätta kläderna o vika in i garderoben/byrån redan nu om du vill=)
  • LillaPluppen

Jag gillar faktiskt inte alls gekås egna modeller av baby bodys upp till strl 80, de har jättekonstig passform tycker jag. Jätte breda och stora armar. Men byxor, tröjor och pyjamaserna är kanon=)

Vi bor oxå ca 20 mil ifrån gekås då vi bor i närheten av Leiabus runt Växjö men är inte där så ofta=) Men det blir väl kanske oftare med två barn som ska ha nya kläder varje säsong sen=)

• LillaPluppen
    Nelliepop skrev 2012-06-28 11:45:29 följande:
    Tjejer jag skulle behöva era råd Glad 

Vi har fått en nästan ny barnvagn en brio sing av en kompis.. Liggdelen var oanvänd.. färgen är svart. Problemet är ätt sittvagnen o tyget är sååå solblekt. Det är brunt i stället för svart... Kan man köpa textil färg o slänga i alla tygdelar i??? Eller är det bara att ge upp???   
    tror inte det går att färga, men har du tur kanske det dyker upp en fin inte solblekt sittdel på blocket eller så du kan köpa istället=)
  • LillaPluppen

Usch karpaltunnelsyndrom har jag oxå, har haft lätta domningar i fingrarna i flera veckor men nu har man väl svullnat till o det gör så ont om nätterna o håller ibland i sig hela dagarna oxå. ska prova ut en skena så fort som möjligt på arbetsterapin och hoppas att det hjälper lite

• LillaPluppen

Fina namn ni har till era barn i tråden=) Själva har vi inget bestämt men har några namn som vi tänkte kolla passar när han kommer ut=)

Vi har en liten Manne hemma här sen innan så det blir nog en liten Olle denna gång, eller eventuellt Wille=)

• LillaPluppen

Hemkommen ifrån BM besök med glukosbelastning nu, usch va vidrigt säger jag bara.
    Men allt såg bra ut, SF på 32, blodtryck på 130/70 och hjärtslag på lilleman med 146 slag/min, han håller sig stadigt där=)

Får se om det blir nå TUL för oss, ska prata om det igen med BM nästa besök om 3 veckor eftersom han låg 20%+ i vecka 26+6. hoppas det iaf=)

• LillaPluppen
    nelia85 skrev 2012-07-26 13:21:42 följande:
    Men hur fick jag egentligen bruna ögon då? Varken min mamma, pappa, farföräldrar eller morföräldrar har bruna ögon. Däremot hade min pappas mormor bruna ögon. Så om det nu är en gen från varje förälder borde det vara omöjligt för mig att få bruna ögon? Mamma har blågröna ögon och pappa har grå.
    Det är ovanligt men kan hända då det finns bruna ögon längre bak i släkten=) finns mycket att läsa om det om man bara googlar lite. Du behöver iaf inte anta att brevbäraren varit i farten=)
  • LillaPluppen

Ligger inne på fl sen igår eftermiddag för att stoppa värkar, har lugnat sig lite o ligger med tractocildropp nu som vi ska prova stänga av om nån timme eller två för att se om det avtagit eller kommer igång igen. har hunnit få andra dosen kortison för bebis lungor men de har inte gått 24 h förrän imorrn förmiddag på den så sätter det igång åker droppet på igen tills dess iaf.

• LillaPluppen

Ligger fortfarande inlagd, på kontrollen igår morse hade jag helt plötsligt bara 8 mm kvar av tappen efter ett "smärtfritt" dygn så det blev bums i säng för mig. Känner av mer sammandragningar o värkar under nätterba men det e väl vanligt antar jag. fortfarande inget regelbundet dock. får se på morgonens kontroll om jag kanske åtminstonde får röra lite på mig idag

• LillaPluppen

Skönt att inget va påverkat leia! champangekorkeb kanske va när bebisen som kanske låg lite ner i bäckenet drog sig upp o la sig snett hoppas den lille vänder sig nedåt igen snart iaf.

• LillaPluppen

Ingen undersökning idag, de ville inte reta någonting. fullt förstårligt men jag vill ju ha lite koll på åt vilket håll det går. om det står still, öppnar sig mera eller sluter sig.

• LillaPluppen

Leia du kunde väl ha blivit inlagd nån dag så kunde du ha legat här med mig o snackat lite skit haha, fick iaf besök av sonen igår så det värmde hjärtat så man orkar lite till

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012