Inlägg från: LillaPluppen |Visa alla inlägg
  • LillaPluppen

Vi som väntar smått i September 2012

hanna85 skrev 2012-02-08 09:30:16 följande:
    Nu har jag varit på vul. Allt såg bra ut och hjärtat slog som det skulle :) men en fråga bara, är det många som blir tillbaka flyttade på tidigt vul? Jag trodde jag skulle vara i 9+5 - 10+0 idag men han sa att jag var 8+0 ungefär.. Är inte det mycket att bli flyttad? Någon som varit med om samma? Bör jag vara orolig?
    Det är ju svårt att mäta så tidigt, men det är ju inget ovanligt att man inte haft ägglossning exakt när man trott och att ägget även fäster senare och så.
  • LillaPluppen

9+0 för mig idag oxå!=)

FijaLilja: hjärtljuden har vi som standard besök hos BM runt vecka 14 här i kronoberg.

9 dagar kvar till inskrivning, 11 dagar kvar tills familjen ska på semester, 22 dagar till UL och läkarbesök=)

• LillaPluppen
    Choccolat skrev 2012-02-12 11:12:58 följande:
    Hej tjejer! Ni som köpt en angelsound och hittat hjärtat, hur tidigt har ni hittat det? Funderar på att köpa för att stilla min förbaskade oro men är bara v9+3 idag.. Nån ide tror ni?
    min vän hittade i vecka 9+4, själv hittade jag förra gången i vecka 11+ men då va det första gången jag letade.

Är i vecka 9+0 idag och har inte hittat hjärtat ännu, dock så provar jag max 5-10 minuter åt gången för vill inte riskera för mycket "strålning" om det nu skulle vara något som påverkar fostret
  • LillaPluppen

Jag är alldeles varm i kroppen har hört det lilla livets hjärta slå!! precis nyss gjorde jag ett försök med angelsoundet och provade ställningen nån tipsade om, att ha fötterna ihop och låta knäna falla isär. Då slappnade hela partiet av och man kom åt att rikta dopplern runt blygdbenet och nedåt. då hittade jag det lilla sågverket direkt!! sambon fick oxå höra det e fin fint att man kan koppla in 2 hörlurar

• LillaPluppen

Vi har en teutonia spirit s3 hemma, det enda jag inte gillade med den är att sittdelen är alldeles för "öppen" åt sidorna

• LillaPluppen
    Choccolat skrev 2012-02-15 15:49:04 följande:
    Hej tjejer! Jag har läst varenda inlägg sen trådstarten men knappt vågat skriva någonting på alla dessa veckor då jag har vansinnesoro. Någon kanske minns mig som Mikaela80 och digitaltestet stod 3+ redan när jag var på bim+2 eller nåt. Jag paratade med några av er här inne som då misstänkte tvillingar. =)

Idag har jag varit på mitt andra ul och blev framflyttad till v 10+6 (från v9+6). SKÖNT! Det är bara 1 parvel där och läkarn kunde se könet till och med. Min kille vägrade dock att få svaret (vilket är en kille är jag ganska säker på).
    Knoddis sparkade och vinkade till oss och nu har jag lovat mig själv att våga tro på det här. Vara glad! Eller överlycklig snarare!!! Så nu tar jag mod till mig och skriver här inne och slutar "smyga"! =)

va skönt att allt såg bra!!=)

det där med könet är jag däremot verkligen tveksam till, runt vecka 10 är det ju bara en plupp som sticker ut på både killar och tjejer och det enda som kanske kan tyda på något av könen är att pluppen är lite mer vinklat nedåt med någon % =)
  • LillaPluppen
    TheFamily skrev 2012-02-16 11:22:28 följande:
    Vi ska berätta på måndag efter vi varit på ul. Kommer vara i v11 då. Jag kan INTE dölja magen och går redan i mammakläder!
    Mannen säger att han tror att det är två där inne....men jag försöker lugna honom med att när det är andra barnet syns magen mycket tidigare ha ha....

Hur långt upp kan ni känna livmodern?
    Om jag ligger på rygg slutar den typ två tre cm under naveln???? Ska den inte vara längre ner i dessa veckor? 9+4 idag...
    jag vet inte ens hur livmodern känns=) känner ingenting annorlunda än vanligt när jag klämmer. Iofs så är jag i vecka 9+4 jag oxå och då ska livmodern inte ens vara över blygdbenet=)

Det är inte svullna tarmar du känner?=) jag är stenhård om magen stundvis
  • LillaPluppen

idag hörde jag det lilla hjärtat picka på igen=) lyssnade på morgonen när jag inte är lika svullen som på kvällen och hittade det väldigt fort denna gång=)
    9+6 idag

• LillaPluppen

imorgon ska jag äntligen på inskrivning!  Ska be BM lyssna på hjärtat bara för att. Lyssnade ju själv senast i förrgår så jag vet ju att det är ett litet liv som bor där inne.

Sen bär det av till varmare breddgrader på torsdag med hela familjen, sen äntligen UL de 5:e efter vi kommit hem! Ska bli sååå spännande att se den lille!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012