Vi som väntar smått i September 2012
Jag har mått bra i två dygn nu, kräkfri i 3,5 dygn!!! kan det va...uhh vågar knappt hoppas..att det gått över!!!!! Snälla gud låt det ha gått över! fortsätter att ta mina piller ett tag till iaf
Jag har mått bra i två dygn nu, kräkfri i 3,5 dygn!!! kan det va...uhh vågar knappt hoppas..att det gått över!!!!! Snälla gud låt det ha gått över! fortsätter att ta mina piller ett tag till iaf
14+3 har tiden sprungit fram till nu och jag har börjat känna av lillpyret nu=) Måendet är bättre men fortfarande piss men såfort man känner av lite sprattel och några lätta puffar där inne vet man ju att det är värt det=)
15+4 idag, ska in till gyn för undersökning idag vid kl 15 pga sammandragningar och kramper.
Det är både skönt och läskigt med kontroller....man får veta att allt är OK om det är det eller så får man veta att det e nåt som e påverkat o man kan "ta hand om det"
Hemma igen, en vild liten krabat där inne och allt såg bra ut. inga försvagningar i livmodertappen eller nåt tittade inte på bebis så mycket och såg inte så mycket eftersom det va vul men ändå
Grattis till de som haft lyckade RUL idag=)
Själv har jag haft en sån hemsk känsla sen igårkväll hela natten o lite på morgonen, en stark känsla av att magen är "tom". Helt plötsligt kände jag mig så ogravid och bebisen buffade inte runt som vanligt. obehaglig känsla.
Nu har den börjat släppa men usch
ghaa jag börjar bli tokig och vill bara gnälla av mig lite, 19+2 idag och jag är hemma sjukskriven för kräkningar och illamående. Hyperemesis gravidum som det så fint heter.
Har varit heltidssjukskriven sen i början av mars men har jobbat 50% i 3 veckor nu bara för att "vara duktig" men droppen blev i förra veckan när jag blev så dålig att jag faktiskt var tvungen att åka in till sjukan för att få dropp.
Så nu har jag och sambon bestämt att jag är hemma tills jag mår bättre eller hela graviditeten ut oavsett.
Men usch vilken ångest jag har över pengar och sånt och att FK inte ska godkänna min sjukskrivning osv så som de håller på och tjaffsa om saker som man hör om.
Samtidigt är det sjukt tråkigt att vara hemma.
Jag kan känna när jag vaknar att "jo men jag mår ganska bra det här blir nog en bra dag" Och bara påväg till toaletten på morgonen blir jag så åksjuk att jag kräks innan jag ens hinner ta morgonkissen.
Sitter jag bara still så mår jag ganska dugligt men såfort jag gör nå aktivt så är det kört.
Så....bara lite gnäll...