Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Vi som väntar smått i September 2012

Edds skrev 2012-06-29 10:22:19 följande:
    Leia: ja det är bra för de har ny renoverat hemma!!

Kaksmulan: jag funderade också på bukett och kort , vi har en bra butik med både inredning och blommor, personalen där kan nog hjälpa mig !!

Ja men det blir ju perfekt :) lycka till hoppas ni får riktigt trevligt!
    Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010

Granen. Har varit i precis samma sits Ang sin far. Men min dog 2005. Där var det både alkohol och droger. I hela mitt liv. Men till och med han kunde visa sin kärlek... Dock var det väldigt många löften som bröts och alltid svek. Men får man lite glada kärleks bevis ibland så står man ut. Usch tycket synd om dig. Kram

Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010

jag säger bara en sak, den sista idioten är inte född ännu.... tyvärr så är sjukdomen alkoholism vanligare än vad man tror, men det betyder inte att dom ska få behandla barn och djur hur som helst för det... 

Hoppas att ni alla får en riktigt fin dag utan bekymmer och jobbiga åkommor. Hjärta 
    Själv ska jag jobba några timmar och hoppas på fint väder åt min fästman, dotter och svärföräldrar som ska på marknad idag Ja och till er andra också då..  

Leia 2010-09-19 <3 Lillasyster BF 2012-09-25 <3
  • LeiaBus2010

Fästmannen min var med på första och ack vilka långa 3-4 dagar det var... 
    Denna gången vill han INTE se hur det ser ut nerifrån iaf har han sagt hehe,
    Men det är inte säkert att han kommer "kunna" vara med då han den 20 Augusti börjar arbeta på Traktamente... med andra ord han kommer att  vara borta Måndag till Torsdag hela veckorna... så jag hoppas att bebis behagar att komma under en helg... annars blir det lite jobbigt...med 4 mil till FL och en dotter som ska hämtas eller lämnas... 

• LeiaBus2010

kan skriva en hel bok nu... men låter bli
    epidural- no way in hell att jag tar det igen när narkosläkarn gjorde fel på mig sist....
    kvaddlar, aldrig mer i hela mitt liv och jag önskar ingen denna smärtan..
    lustgas, Ok, men funkar inte så bra på just mig, och man blir förbannad när det vibrerar i hela ansiktet för att man får den lite snett :-P

krämpor/svårt att andas/sd/osv.... hade gärna sluppit har/hade alldeles för mkt av allt..., men inte fan har min förlossning blivit enklare för det.... (om man vänder på det)

nu käkar jag ostbollar och har legat i soffan ett bra tag '(ca 1 h ) och bebis är galen... sd kommer och andningen är  tung, osv osv.... meeen hey! det är ju en del av att få ett mirakel  

• LeiaBus2010

Om man blivit gravid inom 1 år och 9 månader så ska man få samma föräldrarpenning som sist. Man kan även jobba lite tills nr 2 kommer, men dom vill gärna ha dom uppgifterna ändå, om du jobbat ngt nu då dvs, annars tror jag inte att dom behöver nya uppgifter om det är samma. 

• LeiaBus2010
    marla333 skrev 2012-07-02 10:01:51 följande:
    så egentligen  behöver man inte det.
    men sambon har bytt jobb, och jag har jobbat sedan nr 1 var 6 månader (inte mycket, men sporadiskt), så kan vara bäst att skicka in ändå? eller ska man strunta i det ifall fp kan bli mindre? vill inte göra nåt som inte behövs om vi får mindre pengar =S
    du behöver inte skicka in något om dom inte ber om det  
    Men skulle du bli sjukskriven eller liknande under sista delen av graviditeten så måste du skicka in nya inkomstuppgifter. Men du kommer att få samma f-penning som med förra ändå  
  • LeiaBus2010
    Lis skrev 2012-07-02 10:09:36 följande:
    hur menar du nu?
    alltså jag har skickat in alla papper som behövts och så nu, men nu riskerar jag kanske att bli sjukskriven de sista 2 veckorna jag har kvar att jobba.
    är det ngt som kan ändra sig då?
    F-penningen kommer inte att ändras, men däremot om du blir sjukskriven (och alltså har arbetat annorlunda nu under graviditeten) så måste dom ju räkna om hur mycket du ska ha ut i sjukersättning. 
  • LeiaBus2010
    Kaksmulan1 skrev 2012-07-02 11:19:54 följande:
    fast det är inte säkert. jag är 100% sjukskriven och har jobbat annurlunda sen sonen föddes men behöver inte räknas om för att jag har skyddat min SGI, så man kan inte dra alla över en kam leia.. FK gör bedömning per fall..

LIs, du har ju inte barn sedan innan och då borde det inte vara några problem med din SGI, däremot kan du ju ringa FK och höra med dom om du är orolig, men 2 veckor borde inte påverka din SGI eller din FP. 
    aah, jag trodde att Lis väntade nr 2.. 
    Dom sa till mig att jag skulle få samma F-penning iaf trots att jag arbetat lite nu under denna grav.. hoppas inte att  dom tänker ändra på det nu?!?! För isf förlorar jag ca 7000! Förvånad är det så och om det blir så, så hade jag ju inte arbetat något... men som sagt, är det första barnet så är det ju klart att det är annorlunda och måste räknas ut. 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012