Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Vi som väntar smått i September 2012

Ullared är BÄST! men som Kaksmulan säger, kolla med måttband! Speciellt på ytterplaggen!

• LeiaBus2010
    Granen
    Jag är frisör. I en ganska så lugn salong/shop.
    Jag har väl i snitt 2 kunder om dagen och då jobbar jag bara Onsd, Torsd Fre och lörd. 4 timmar... på Onsdagar är det 6 h. Så jag känner att jag klarar det ganska bra Inte så mkt lyft och spring, och mina medarbetare är väldigt hjälpsamma så jag slipper göra ngt som är tungt osv
    Skönt att ändå ha jobbet att falla tillbaka till när man ändå är ledig med trotsig 2 åring Månd tisd  
  • LeiaBus2010
    Svahnfrun skrev 2012-06-27 10:37:13 följande:
    Alltså det här med foglossning.
    Hur känns det egentligen - jag har aldrig haft det med de tidigare gaviditeterna så känns lite smålustigt att ev ha det nu.

I vilket fall har ont i korsryggen och när jag går så är det som om det nyper i vänster sida och strålar neråt.

Är det foglossning då?

Har även svårt att vända mig på nätterna då det känns som om hela muskelaturen är helt förslappad i just bäckenområdet.
    Testa dig!
    Lägg dig på rygg och tryck på blygdbenet. Om du känner att det gör lite ont där så har du foglossningar!
    Dom kan dock arta sig runt om hela kroppen i midje/svank höjd även ner i låren, då det även är nerver som kommer i kläm. Prova och se
  • LeiaBus2010
    nelia85 skrev 2012-06-27 12:11:59 följande:
    Jag måste fråga: Om jag inte känt bebisen alls hittills idag och hon alltid är som mest aktiv på förmiddagen, borde jag vara orolig då? Jag är i vecka 27.
    Det är nog ingen fara, men va uppmärksam så att det inte fortsätter i en dag till, det kan helt enkelt vara så att hon vilar lite extra  
  • LeiaBus2010

NELIA Men ring in till din BM eller FL om du är orolig såklart!!!! (Tänkte att det var uppenbart därför jag inte skrev det, sorry)

• LeiaBus2010

Va skönt om man hade haft en lugn bebis, hahaha.
    Jag kan nästan bli rädd och arg för att hon stökar runt och är riktigt hårdhänt där inne hahaha
    Aldrig är man nöjd :-P 

• LeiaBus2010

Är avis på er som har lugna bebisar i magen som sagt, det är inte en dans på rosor.. bm blev nästan rädd som hon sparkade igår... och ont gör det med... heeela tiden... det är lugnt periodvis i några minuter.
    Värst är det på kvällstid när man VILL ha det lugnt.
    Det knäpper, sparkas, armbågas, trycker ner mot utinblåsan och alla goa delar och tillslit vill man bara gråta .. så nä en vilding vill inte jag ha iaf, haha, dottern som snart e 2 var precis likadan. Och är fortfarande en vilda! haha 

• LeiaBus2010

Haha, ja det är kul när det syns ordentligt på maggen! 

edds, har du testat helt vanliga svarta foppatofflor? Skönt iaf
    Jag brukar ha mina Nike gympadojjor på jobbet, funkar bra :) 

• LeiaBus2010
    Maglan skrev 2012-06-27 18:41:45 följande:
    Här har ni en till med en vild bebis. Inte så mkt sparkar längre men den rör sig hela tiden. Trycker upp rumpa? Och fötter under revbenen och det gör så ont!!

Är i ett känslomässigt kaos just nu iom skilsmässan. Men längtar ändå enormt efter bebisen. Vill bara att det ska bli september någon gång. Är jobbigt de veckor jag har barnen. Två vilda grabbar på snart två år och en fyraåring kräver sin energi...

Har även beställt en vagn idag. Blev en brun brio Sing. Liten och smidig då jag kommer vara själv...
    Men usch din stackare då förstår jag varför du inte direkt mår så bra ... Är det en syskon vagn då? eller hur gör du? Är alla barnen dina/ era? Hur ska du ta dig fram med 2 st två åringar, en nyfödd och en fyra åring? (Visst 4 åringen klarar ju sig själv) .... usch tycker synd om dig.
  • LeiaBus2010
    Vili skrev 2012-06-27 18:54:04 följande:
    här har sammandragningarna satt igång igen trots att ja vilat vilat vilat nu i 2 dagar i sträck...suck...
    Dom gör ju tyvärr det ändå....på vissa... det gör dom på mig med... jag har varit hemma idag OCH tagit bricanyltablett, men dom kommer ändå.. inte lika tätt men dom kommer... och det är irriterande som tusan.. 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012