Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Vi som väntar smått i September 2012

Hej tjejer! jag hoppar gärna in här Är i v 27+0 idag och som alla andra har jag också alla möjliga sortes krämpor... Väntar andra barnet och var hos bm idag för kontroll och allt såg bra ut. 
    Har varit på förlossningen 2 ggr redan pga täta sammandragningar och nu har jag som mensvärk också, men det är tydligen "normalt" så länge dom inte ändrar karaktär och börjar göra mer ont och komma TÄTT, när jag var inne hade jag var 6e-3e minut..  = inte bra, så jag fick en spruta i benet, och nu kommer dom som "dom brukar" igen... var 10-20e minut... Alltså för att lugna dig lite StarStruck så är det Helt normalt! Men se till att ha koll så dom inte kommer tätare och "hårdare" då måste du ringa in för att kolla så inte tappen blivit påverkad.
    På mig håller det på heeela dagarna.... 

• LeiaBus2010
    StarStruck skrev 2012-06-26 13:23:04 följande:
    Mina ökar i styrka när det väl kommit i gång, sista "värken" är riktigt smärtsam, sen slutar det, men jag har alltid svag mensvärk liksom. Jag har varit inte på fl tidigare jag med för sd, då var min tapp ca 2,5 cm eller nått så jag fick bricanyltabletter. Men det är läskigt för min bebis har legat neråt väldigt länge och det är ett sånt satans tryck neråt jämt. Men ja, det verkar ju vara normalt så då får jag lida i 10 veckor till ^^
    Jag skrev ett ganska bra och långt inlägg som SJÄLVKLART försvann för internet la av här hemma (Det åskade till) piss väder..... 
    Jag fick också bricanyltabletter förr förra gången jag var inne, med dottern levde jag i princip på dom.. och hon stannade inne till bf+7.

Förra veckan fick jag en spruta i benet för jag hade sd var 3e minut. Nu har mina sd "lugnat sig" men ändrat karaktär... med denna mensvärken, strålningar ner i ljumskarna osv... men va fasen man vill ju inte ringa en gång i veckan. Obestämd Min läkare mätte min tapp förra veckan också för att se om det blivit någon påverkan men det hade det inte. Han mätte dock med VUL och HELA livmoderhalsen var då 6 cm, så jag har ingen aning om hur lång min tapp är... men om mina sd och "förvärkar" fortsätter såhär så måste jag nog in och kolla så att inte cervix blivit påverkad.... 
    Trycket neråt är troligtvis för att bebis ligger långt ner, så är det för mig med. Men i dessa veckor så snurrar dom väldigt mycket också. Min låg med huvudet ner för 2 veckor sedan, men med huvudet UPP förra veckan, och denna veckan har hon huvudet ner igen Tungan ute 
  • LeiaBus2010

trött är bara förnamnet... o då jobbar jag ändå bara 50%....
    sitter i soffan just nu med sammandragningar heeela tiden, dom e ganska jobbiga... kommer typ var 6e minut... men jag drar mig för att ringa in... sambon kom precis hem och han håller på att laga mat så jag kan vila lite, men ändå kommer dom... riktigt irriterande och lite smått illamående på det...
    var tvungen att gå på toa innan för det tryckte på som tusan... och först (INGET FÖR ÄCKELMAGADE)
    först kom det en hårding.. sen bara ordagrannt RANN det ur mig.. så nu blev man ännu mer orolig.. men FAAN jag drar mig för att ringa.. VILL inte åka in o sitta/ligga där... är LIVRÄDD för att jag ska bli inlagd... sambon får inte vara hemma om inte dottern är sjuk och han åker till jobbet 5.30 på morgonen och är hemma runt 17... det går bara inte..
    nu är jag bara neggo jag vet...och kanske lite dum.. men jag var tvungen att skriva av mig lite... mina sammandragningar kommer med 3-5 min intervaller nu trots att jag halvligger i soffan...... blä 

• LeiaBus2010

Har ätit lite middag nu... har sådan olustkänsla i kroppen och ont i ljumskarna.... sambon åkte till affären med dottern nyss för att inhandla lite gotte Tungan ute 
    Är såå tacksam att man får skriva av sig här... ska fortsätta klocka mina sd nu.. jippie..
    Mellan
    17.18 och 17.50 hade jag 11 st....  på inte ens en timma..... är det !"normalt" ? 

• LeiaBus2010
    Em skrev 2012-06-26 18:09:43 följande:
    Jajustdet. Det var sån allergi! Lycka till med att inte bli myggbett....du har ju verkligen oddsen emot dig! LeiaBus: RING och fråga, hellre en gång för mycket! Lycka till! Själv ät man inte kaxig när man är sjuk OCH gravid OCH har en jätgefrisk 1,5 åring som klättrar på mig!!
    Vår dotter är 21 månader Hon orsakar nog hälften av alla sd iaf, haha. 

TheFamily  Ja, jag tänkte göra det senare, har fått ont i ryggen nu med och mår konstigt, men är lite småsäker på att det är pga maten vi åt nyss.. starkt....
    Så jag ska ta två alvedon och lägga mig i ett bad nu och se om det avtar innan jag ringer.
    Så att man iaf kan ha det gjort om dom ber mig göra det ... ja ni förstår.. Kram 
  • LeiaBus2010

2 alvedon är intagna och nu är sd lite lugnare tack och lov. 

bara badet kvar, men det tar jag efter jag nattat dottern.

Jag ska prata med dom hur som helst och se vad dom säger.  

• LeiaBus2010

Tack tjejer ska in nu. Hoppas allt ser bra ut och att jag får komma gem till mina älsklingar ikväll. Har hemska flashbacks från förra grav. Men då var det ju bara jag i sambon. Hör av mig sen.:)

• LeiaBus2010

God morgon tjejer!
    Ville bara säga att allt gick bra igår, det tog lång tid, men slutsatsen var att bebis var mkt busig och lite stressad så inget korrekt ctg kunde göras först, men jag hade såklart sd som höll i sig, tappen hade kortats 2 cm, men jag hade en lång från början så nu har jag 4 cm kvar. Så det är ju bra.
    Bebis hjärtljud låg mellan 170 och 196 i början....
    Så jag fick spruta i benet och sedan sattes ctg igen efter ett tag, då hade bebis lugnat ner sig lite och hjärtslagen låg mellan 136-160.... mycket upp och ner men ändå OK .. det är en riktig vilding... kanske därför jag har dessa sammandragningar....

Hur som helst så ska jag inte sjukskriva mig ännu, utan vi ska ha koll på min tapp och jag ska gå på regelbundna kontroller för att se så att den inte kortas mer ... jag kan fortsätta jobba mina 50% MEN måste sluta såfort jag får ont av det eller om tappen kortas mer innan v 34.

Med andra ord, tappen var påverkad men inte påverkad för mkt Stängd och bakåtsluten. tack o lov!

Ha en riktigt bra dag allesammans!  

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012