Kaksmulan1 skrev 2012-07-20 10:57:41 följande:
Edds, klart det är ni som bestämmer. vi hade "turen" att det gick svininfluensa när sonen föddes så vi fick inte ha besök på BB och det var jätteskönt, va inte alls sugen. hatade dessutom BB, ville bara hem. min mamma kom dagen efter vi kom hem från BB och det va helt ok, det ville jag, sen va mina svärföräldrar sjuka så de fick vänta 1 vecka innan de fick träffa Elias och i efterhand hade jag nog väntat ännu längre för det va skit jobbigt. min svärmor "vägrade" lämna tillbaka elias trotts att han gnygge och va orolig, det är lugnt sa hon bara och traskade vidare med honom, till slut fick jag be min sambo "ta tillbaka" elias för jag höll på att bli helt hysterist
(tror svärmor burit honom 1 timma då) ingen rolig upplevelse. kan tillägga att min svärmor hör vad hon vill höra och ville väl inte lyssna på mig då. jag är tuffare nu och kommer säga ifrån men ororar mig ändå lite för balansen med svärmor nu när 2:an kommer, helst skulle jag vilja hålla henne borta 1:a månaden
sen kompisar och så kom lite pö om pö efter att han va 3 veckor umgefär.. lagom, snabb fika eller barnvagns prommenad med vännerna, funkar jättebra.
sen kom min mamma och bodde hos oss 1 vecka när sambons 10 dagar va slut, det va GULD! man är bra snurrig i början med rubbad sömn och amning så det va gott med nån som roddade hemmet åt en, gör nog samma sak denna gången, fast nu har mamma flyttat hit till göteborg (bodde i skåne innan) så nu kan hon komma övert dagen, men hon har sparat semester för att ta ut när bebis kommer
Men det låter lite taskigt att din mamma får träffa liten så mkt medans din svärmor inte får? Nu vet jag inte hela historian, men lite orättvist låter det allt.