Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Vi som väntar smått i September 2012

O jag tycker det är jätteskönt att ligga ner det är dp jag har som MINST ont, hihi, va olika det kan vara 

Leia 2010-09-19 <3 Lillasyster BF 2012-09-25 <3
  • LeiaBus2010

Men hörrni.. Med mycket förvärkar och sömnlösa nätter. Ring förlossningen direkt o kolla så att de inte påverkar cervix! För så ont ska man inte ha så mycket och så länge. Jag hade ringt direkt! Är det ngt på g så är det ju så det börjar!

Skrivet med omtanke! ;)

Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010

Maglan..... begär ensam vårdnad.... be dom fara o flyga....

• LeiaBus2010
    Maglan skrev 2012-07-28 20:36:22 följande:
    Jag vet faktiskt inte.. Bara en känsla jag hade liksom..

Begära ensam vårdnad tänker jag inte göra. Då vi redan har tre andra barn ihop. Vi har varit er par i tio år..

Men ja, dem är vidriga människor som
    Jag inte behöver ha i mitt liv...
    Det var mer en metafor..... jag hade inte accepterat det... att ens man är otrogen och blåljuger en rakt upp i ansiktet, HELL NO, då är det Fan bättre att han kommer och berättar DIREKT att han är intresserad av ngn annan INNAN han sätter på den andra personen.... (Om dom hade haft sex vet jag inte då du endast skrev att dom var kära, men jag utgår från det)

Det har både jag och min sambo sagt att skulle vi vilja vara med någon annan så gör vi slut FÖRST... stämplad som otrogen är det värsta som finns och självklart kommer din "bästa vän" att ha detta i sitt bakhuvud (Förhoppningsvis iaf) Att var han otrogen mot dig så kan han likväl vara det mot henne......

• LeiaBus2010
    Maglan skrev 2012-07-28 21:01:54 följande:
    Ja alltså vi beslutade oss för att skiljas i juni. Och jag frågade då flera gånger om det var någon annan men han blånekade. Och gör det fortfarande att det var så redan då. Han hade iaf inga känslor kvar...

Men jag är ju liksom inte dum i huvudet...

Och för bara några veckor sen så sa han att han hoppades att vi skulle hitta tillbaka till varandra... Helt sjukt. Han sa även efter att han berätta i förrgår att vi kanske hittar tillbaka efter att bebisen kommit. No way in hell!
    Kg tror heller inte att det kommer hålla mellan dem om dem nu blir tillsammans. Jag tror det är nån kris av nåt slag. Men man vet ju aldrig.. I vilket fall är det ju bara för mig att acceptera :/
    Då hänger jag med... klart att han ljuger, för att försöka ha hedern i behåll kanske? 
    Och det han sa till dig är ett typiskt "Får jag komma tillbaka till dig om det inte funkar med den andra tjejen" - Drag...... psykologi och personifiering är min specialitet...... skämt o sido...
    Jag beklagar verkligen... men i slutändan så kommer det vara DU som är den starka och det kommer att vara DU som går med hedern i behåll, medans han endast kommer få gå och skämmas.... stärk dig lite till med den vetskapen! Hjärta 
  • LeiaBus2010

Ne precis....
    Bebis mår säkert bra, men om du märker skillnad på ditt eget välmående och det blir sämre så måste du ju kolla upp det. Usch va tråkigt.... verkligen....och jobbigt .. för er allesammans...
    Hoppas verkligen att allt går bra nu (Så bra det kan gå) 

• LeiaBus2010

Samma här med amning, jag ger det MAX 2 försök, jag tänker INTe gråta i flera veckor som sist....

• LeiaBus2010
    Skoogish skrev 2012-07-29 08:29:57 följande:
    Böljande värme+ischias+väldigt närgången och snarkande karl = 2 ganska sömnlösa nätter. Varför jag inte gick upp på soffan och lade mig vette tusan, för där är det både svalare och jag slipper den där jag delar säng med.. :P Dock, efter nån enstaka timmes sömn, har jag inte ont i benet längre, så nu klarar jag mig en dag till :)

50 dagar kvar för mig idag! Evigheter, känns det som :P
    Hoho! Jag vet hur det känns! Men jag slipper karln iaf, han har förpassat sig till nedervåningen och tältsängen för vi har luftpump där nere, lite ego av honom då jag o dottern får ligga uppe o svettas i varsitt rum, men det är ändå ganska skönt att ha hela sängen för sig själv :-P
  • LeiaBus2010
    Sooofie88 skrev 2012-07-29 00:35:49 följande:
    Hej alla! Hoppas ni mår bra! Jag har blivit mamma mycket tidigare än tänkt. På min födelsedag, i onsdags den 25 Juli kom Vår lilla prinsessa till världen som var beräknad till 19 September. Jag var väldigt dålig så vi åkte in till förlossningen för kontroll där det visade sig att blodtrycket var skyhögt, jag hade +3 i protein i urinen samt väldigt Med vätska i kroppen. Jag hade alltså havandeskapsförgiftning och allt blev väldigt akut.. Det var hemskt, har aldrig varit räddare i hela mitt liv och från att bara åka in på en koll, efter att Min mamma och sambo tvingat mig så på väldigt kort tid få reda på att det Måste bli ett akut snitt.. Vi vart kastade in i en operationssal kändes det som och jag som både är väldigt spruträdd och hatar att bli fasthållen fick uppleva ett helvete av rädsla. Självklart hade jag turen att läkaren som skulle sätta ryggmärgsbedövningen gjorde illa mig duktigt men När den väl fungerade så var jag helt borta i Kroppen. Allt gick så fort och jag fick inte se henne heller då allt var så bråttom. Min sambo fick dock vara med och klippte navelsträngen och följde med henne sen medan jag hamnade på uppvaket och fick ligga där till Morgonen efter.. Så först 13h efter hennes ankomst fick jag träffa henne.. Kändes hemskt. Dock är hon helt perfekt, så himla fin! Nu ska hon bara få växa på sig lite ett par veckor innan vi får åka hem. Lilla Ellie är född i Vecka 31+6 25 Juli kl 19.01, vägde 1493gr och var 41cm Lång. Ledsen om jag skrivit ett negativt inlägg Men behövde få skriva av mig, allt kommer i efterhand...:( Ta hand om er och gör inte som jag som alltid kan själv, ska jobba som vanligt, fixa hästarna osv. Jag fattade aldrig att jag behövde ta det lugnt, var på Ullared i måndags.. 130mil Tur och retur över dagen.. Ja, nu står vi här och det viktigaste är att vår skatt mår bra! Kramar
    Nä men GRATTIS!!!!! 
    Tråkigt med den upplevelsen till att få din dotter bara, men va skönt att allt är bra! För det är väl bra med henne??
  • LeiaBus2010

Som sagt, ctg maskinen kan ju ställas in på vilken startnivå som helst.... vanligast är väl att man sätter den på 10, i "viloläge"  men alla gör inte det... det beror helt och hållet på hur KURVAN ser ut, inte vad siffran säger. Enklast förklarat.. när jag hade riktigt starka värkar (Sammandragningar) Med dottern så gick mätarn från 10 till 78.... ganska jäkla ont gjorde det då.... när jag var inne för några veckor sedan så var utgångsläget på 20 och då låg jag på 40 som max.. med andra ord inte lika starka om man räknar mellanskillnaden.... hoppas ni förstår, hehe, The Family du fattar nog iaf hehe

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012