Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Vi som väntar smått i September 2012

hihi, o jag krängde nyss en skål med chips och dip :-P Förut idag å vi pizza... mm.. nyttiga familjen här... eller inte

Leia 2010-09-19 <3 Lillasyster BF 2012-09-25 <3
  • LeiaBus2010

Visst fasiken, man kanske skulle väga sig? :-P
    eller... näää... ingen bra idé hahaha 

• LeiaBus2010

Allt för föräldrar, Babyproffsen och apoteksgruppen.... trist, ingen blöjhink någonstans... behöver ju en ny, den förra är sönder Tungan ute

• LeiaBus2010

Om man dricker SÅ MYC KET när man är gravid så HAR MAN ett PROBLEM.
    Alla läkare säger att det är OK att ta ett glas rött till maten men det RÄCKER, det är inte farligt med en mindre mängd alkohol, men vi och vården väljer att bibehålla nolltolerans för att inte få frågan "hur mycket får jag dricka då" ?
    Då är det bättre att man skiter i alkoholen helt om man inte kan hålla sig till ett glas vin.... EN gång på några månaders tid.. det har min läkare sagt till mig iaf och han har jobbat med detta i 40 år snart.+Men jag har iaf avstått helt!
    Iaf, hon har ett stort problem... jag hade pratat med henne.... lite snällt...Obestämd 

• LeiaBus2010
    oOLillaJagOoo skrev 2012-07-23 08:20:17 följande:
    Hej på er allesammans! 

Jag har tyvärr varit  dålig på att följa tråden, men har haft så mycket med mig själv.. Blivit sjukskriven pga graviditetsrelaterad depression & mår bara piss. Vissa dagar är bättre, men sen går det snabbt neråt igen.

Mår ni bra allesammans? Jag är så orolig för hur livet med barnet ska bli. Att jag inte ska tycka om barnet och inte orka eller vilja ta hand om det. Jag förstår inte att jag skriver detta! Jag som längtat efter barn i flera, flera år och som trott att graviditeten skulle vara den lyckligaste tiden i mitt liv.. Jag längtar inte ens efter barnet och det gör så fruktansvärt ont i mig. Snart, eller i början av september, är det dags och jag känner mig inte alls förberedd.

Hur gör man? Någon som har åt tips? :(     
    helt normala tankegångar (tyvärr) men tro mig, när du väl håller i din bebis så kommer det växa fram och känslorna kommer att svalla {#emotions_dlg.flower}skulle det inte bli så, så finns det alltid rådgivning att få, eller kurator. Kram!
    StarStruck skrev 2012-07-23 00:39:07 följande:
    Liten uppdatering: vi kom hem från fl tillslut. Fick en riktigt otrevlig läkare. Grejen man har på magen när man mäter sammandragningarna satte dom inte fast ordentligt, den halkade bort hela tiden och den som mäter hjärtaktiviteten fick vi ligga och hålla i hela tiden. Jag är ju överviktig och läkaren sa att "ja, nu får du sota för ditt okontrollerade matintag, sammandragningarna är svåra att mäta så jag kan inte avgöra om det är det eller inte" jag försökte förklara att utrustningen inte ens satt fast på mig utan halvt låg i sängen men han bara pratade i munnen på mig. Nästa morgon kommer han inte och ger mig världens föreläsning om att jag inte borde blivit gravid och totalt dumförklarade mig. Han sa även att jag äter för mycket, då sa både jag och min sambo att jag knapt kan äta nånting och har bara gått upp 6 kg (vilket både jag och min bm är nöjda med), då påstår han att jag ljuger! Eeeh, jaha ja. Då sa vi tack och hej! Han jobbade inte där egentligen och är nog bara semvik så nu får jag hålla igen till semestertiderna är över för han får fanimej aldrig komma i närheten av varken mig eller min bebis. Fy fan säger jag bara, vilket rövhål!! Jag kanske tycks överdriva men hans röst, den bara skrek avsky och allt han sa lät så hatiskt att det var obehagligt ;( min sambo sa samma sak!
    Anmäl honom för förtal eller nåt... vilket svin... rent ut sagt.
  • LeiaBus2010

Mvh Idag, ska bli intressant, känns som att det var evigheter sedan nu.
    Får se om det är som jag tror att magen börjat bli mindre, eller ja,... inte mindre, men den växer inte så mkt just nu känns det som. Ska försöka begära Tul.  

• LeiaBus2010
    FijaLija skrev 2012-07-23 09:37:14 följande:
    Måste bara påpeka att jag väntar nummer två och jag kan känna likadant om rädslan för barnet och hur det ska bli. Jag väntar nummer två och är faktiskt förvånad över att jag känner panik ibland över bebis och dess ankomst. Men som ni skriver så gör det ingen vill en dålig människa det är ju ingen liten förändring som kommer ske! Det är bra att prata om det! :)

Själv är jag lite fundersam på om mitt urinprov kommer bli godkänt idag. Det såg/ser väldigt grumligt ut :/
    Samma här... tvåan och många känslor kring hur det kommer bli.. speciellt när första inte fyllt 2 ännu.. 
  • LeiaBus2010
    TheFamily skrev 2012-07-23 20:15:53 följande:
    Selmv: jag som sett tusentals ryggbedövningar läggas kan säga att det är extremt ovanligt att nåt går fel. Kanske narkosläkaren blev nervös när han/hon såg att det var en kändis??
    Som sagt, ovanligt ovanligt!!
    De "värsta" fallen jag sett pga ryggbedövning har varit att man har fått kraftig huvudvärk och att det tagit längre tid än vanligt för bedövningen att släppa. Inga permanenta skador!
    Kram
    Min ryggmärgsbedövning gick också helt åt skogen.....
    Narkosläkaren träffade "fel nerv" så jag var i princip HELT förlamad i mitt högra ben under hela utdrivningsskedet och ca 1 timma innan.. det började domna av lite lätt och jag tyckte att det kändes konstigt, för inte försvann då det onda i värkarna... mitt ben blev tillslut som en betongklump och det krävdes 3 personer för att ens kunna vända på mig.....(Provade krysta från båda sidor innan vi kom fram till att det var bäst att ligga på rygg) Fattar inte VAD dom tänkte med, hela min förlossning blev bara jobbig rent ut sagt...
  • LeiaBus2010
    selmv skrev 2012-07-23 20:38:47 följande:
    Ok The family, jo det är ovanligt men typiskt att man ska läsa det nu när man själv snart ska föda :( man blir ju lite nojig!!!!
    En fråga: jag tycker att jag har svårt att få luft emellanåt och det blir en konstig känsla i halsen ( som att det är jobbigare att prata) . Undrar vad det kan vara?
    Järnbrist?
    Tryck uppåt?
    Annars säger de ju att magen sjunker/har sjunkit nu ju.
    Blir även lite andfådd och får hjärtklappning emellanåt, utan att jag gjort ngt.
    Det har jag med, men det är helt naturligt och vanligt då hjärtat måste arbeta hårdare nu, även lungorna. 
    Om det är jättejobbigt kan du få bricanyl utskrivet, det har jag ... för jag får astma såfort jag blir gravid,,, sjukt men sant  
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012