• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

jag gillar inte heller mag klappningarna.. men SEN kom jag på mig själv att göra det på en ännu större mage, så jag får knipa igen på den fronten HAHA

• Edds
    naggym skrev 2012-05-14 13:03:08 följande:
    Jag tog upp min molvärk med BM idag på besöket och hon trodde inte det var någon fara för mig eftersom jag inte har det så ofta och inte så mycket.. Hon trodde på sammandragningar  men jag vet inte, jag kan inte dirket säga att jag haft sammandragningar vet inte hur det känns för detta är ju första barnet.. Jag gjorde en gynundersökning förra veckan och då såg tappen opåverkad ut och allt såg bra ut så jag antar att jag inte behöver oroa mig.. Får väl höra av mig om det blir mer.. Funderar bara hur det ska gå att börja jobba nu i Juni när jag inte ens kan tvätta utemöblerna utan att få molvärk, hur ska jag då kunna städa? :P Nåja det återstår att se, förhoppningsvis får jag gravidpeng från och med 2 juli..

Skönt att allt såg bra ut och vad roligt att du fick se din lilla bebis igen :)
    ja, det var ingen fara för min del heller som tur var ! Men det kändes skönt att få veta de också istället för att diagnosistera över telefon :P dom verkar vara väldigt mån om att stilla en blivande mammas oro här hos våra Barnmorskor, det känns skönt, så känner man sig inte så besvärlig :)
  • Edds

jag älskar verkligen de att jag har nästan 9 månader på mig att komma iform igen :D

Är det någon här som börjat fundera på prev medel efter fl? Det har jag... har ingen aning om vad jag skall skydda mig med då jag testat det mesta men varken p ring, p piller funkar, kondom big NO och spruta eller stav klarar jag inte av heller, spiral.. njaa.. är rätt kritisk mot de mesta haha... p - plåster? någon som testat ? :D

• Edds

Jag tror vi också kommer köra på " säkra perioder" eftersom vi också vill ha syskon men inte allt för snabbt Järna 2-3 års mellanrum men det blir nog inget prev medel har vi kommit fram till :)

• Edds
    På föräldragruppen igår fick vi lära oss att Druvsocker är jätte bra att ha med till förlossningen, blanda ut i vatten eller ät dom som dom är ! jag som ääälskar dextrosol citron kommer bunkra upp nå enormt ! :D

För oss tog det sig efter ungefär ett år oskyddat, fast vi körde bara på som vanligt och orkade inte hålla på och ha koll på ÄL osv, så tillslut tog det sig :) Min mens var väl inte sådär jätte ultimat, väldigt oregelbunden och vissa månader kändes det som om jag inte alls hade ÄL, och under en tid hade jag en cysta som besvärade...

Tillslut sa jag att nu jäklar börjar jag äta p piller så jag kanske åtminstone får ordning på mensen, jag åt dom en månad och sen när man skall ha de där uppehållet så fick jag mens, sen hade jag fått för mig att jag skulle vänta till nästa gång igen jag fick mens? Så jag fortsatte aldrig, vi väntade på mensen men den kom aldrig, så för mig känns det som om pillrerna triggade igång en stark äl som tog sig, för jag kan knappt heller minnas att vi hade speciellt mycket sex där i december men tydligen ! haha :D
  • Edds

vi ville också vara unga föräldrar,, jag är 22 när bebis kommer (fyller dock 23 i oktober) och sambon hinner fylla 25 =)

• Edds

Sätt alla hans träningskläder i tvätten just när han ska ha de så de är dyngsura, sen gömmer du klubba och skor och säger att du lånat ut det till din..... Bror ? Har du ngn bror ? Haha

• Edds

Föressten denna konstanta hunger som jag hade mellan v 6 och v 10 verkar smyga sig på igen ... Nej säger jag bara för det är ostoppbart!!! Jag är sååå hungrig hela tiden nu sen i helgen ...

• Edds

Men din bror ska på svensexa eller maskerad och klä ut sig till bandyspelare :p

• Edds

Haha ja dr blir spännande !! Min man fyller 25 nästa vecka , bör ju firas.. Pjuh

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012