• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

jag jobbar också idag, så är också vaken tidigt, har gjort mig själv frukost på sängen och små tittar tv innan jag skall göra mig iordning, älskar att ta det lugnt på morgonen !!

Igår fick jag jordaniens hormonsvallning. Från att ha varit hur sprudlande och glad som helst, promenerat och var nöjd, till att min sambo hittade mig i duschen där jag var helt söndergråten och han hann få panik innan jag han kläcka ur mig att det "bara var en sån löjlig grej" som att MIN KROPP HÅLLER PÅ ATT GÅ SÖÖÖÖNDER ... haha ja altså ungefär 2 sekunder senare skrattade jag igen :D

• Edds

Kapten bombus; ja man blir nästan chockad hur snabbt det vänder .. Jag satt där och skulle göra mig fin rakade benen och smorde in mig med lyxiga krämer etc lagom till han skulle komma hem så bara vände det istället och jag hittade bristningar på baksidan av låren och tänkte på mina annars så smala ben och hur fina dom är i shorts som jag då tänkte att jag aldrig mer kommer kunna ha och sen eskalerade allt haha! Tur att man har en man som gör en glad bara av sin närvaro! Blev dock ingen mysstund som jag hade planerat! Jag fick dränka ansiktet i foundation för att se levande ut igen :D

• Edds

Nu ska det lukta nybakat bröd här hemma !! :) lugn bebis nu såhär på morgonen kanske för att mamma sovit sen kl 19 igår haha

• Edds

Splink : min foglossning försvann också just kring halvvägs :) otroligt lycklig är jag och än så länge klarar jag det !!

Jag har ett jävligt töntigt problem.. Jag kan inte säga nej, i veckan beslutade jag mig för att dra ner på socker och helt sluta med fika.. Men så fort vi är och hälsar på hos ngn så bjuds det på fika och jag ber snällt att inte ta fram till mig för jag har slutat med just fikabröd och godis.. Men ne jag BEHÖVER äta för bebisen.. Men inte socker säger jag !! Det är onödigt och de är JAG som ska bli av med det sen men folk vänder det åt att det är dåligt att jag inte äter och att jag mår dåligt över vikten .... att bebis inte får tillräckligt ? Jag äter grymt bra mat på ordentliga råvaror varje dag, men vill utelämna sockret för jag vet att sockret är boven till min snabba vikt ökning.. socker i mat som kolhydrater etc äter jag ju men bullar och kakor och sånt behöver jag inte!! Låter nästan som att jag är en dålig mamma för att jag inte äter det :( jag har inte den inställningen att jag kan äta vad jag vill för jag är ju gravid ! Jag vill ha en sund kropp för mitt barn .. Men för att slippa höra gnäll så tar jag väl en kaka då ... :( känns så Jvl onödigt och töntigt att jag inte ens kan stå på mig ,,,

Ngn som vet hur mkt bebis moderkaka vatten etc totalt väger nu i v 25 ?? Vore intressant att veta bara...

• Edds

Jag har också den boken men måste ha missat de :D jag måste verkligen stå på mig! Smörgås eller frukt JA tack!

• Edds

Idavasterlo : kan inget annat än att längta än mer !! Ska bli så otroligt spännande äventyr, varje dag kommer kännas bättre för varje gång jag vaknar ! Om jag inte kan förstå nu hur vår kärlek blev till ett barn så kommer nog det kasta sig över mig när jag får h*n i mina armar !! Så jag längtar att snart få bli mamma !!!!

Någon först föderska föressten som tänkt be mannen om extra ompyssel nästa söndag på mors dag? Jag tänkte faktiskt fira det lite för lite mamma är jag redan !!!:)

• Edds

Jepspuli: jag får skicka ett anonymt brev så han kommer ihåg morsdag haha för min Karl tvivlar jag på skulle komma på något.. Dock har han förvånat mig tidigare :)

• Edds

vad många vi är som skall till BM idag jag skall vara där om en halvtimme så sitter jag här och är jätte stressad !!
    Nu blir det att mäta magen, ska bli himla intressant !!  och allt annat vad man nu gör jag vet inte :)

Blir ensam på besöket idag då vpårt husbygge äntligen har startat idag och mannen måste vara där och styra !! Nu känns det inte helt omöjligt längre .

• Edds

Skoogish: jag tog med pappret till fk kontor och bad de förklara för jag har också så knasigt innan fl :p känns så komiskt att jag ska skriva in mig på ARB förmedlingen i 8 e månaden haha undra om ngn vill anställa mig ?;)

• Edds

Gick bra även här bebis sparka på som vanligt, hjärtslag på 142 och jag hade bra blodtryck dock tyckte hon jag var lite spänd i magen . Men var nog mer magsäck än livmoder. Sf mått 26cm. Inga prover alls tagna idag utan de tar vi nästa gång i v 28!:)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012