• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Börjar bli riktigt otymplig nu.. Magen och ryggen känns tunga och obekväma hela nätterna.. Så trött på morgonen är jag!!

Trodde förresten det var fk som skulle ställa till det för mig men det verkar som det är fd arb givaren som tänkt ställa till med en scen.. Jag börjar bli så fruktansvärt trött på den verksamheten.. Är det inte frustrerande att andra ska kunna förstöra så mkt för en och man har ingen chans.. Ursäkta spyan men husch har inte kunnat sova då det gnager i skallen på mig :(

• Edds

Smurfan det tror jag inte? Har aldrig fått höra att jag ska va fastande.. Och det var jag inte igår när jag var där :)

• Edds

jag har tyvärr fått den här manin att handla nytt :) så vi har allt nytt förutom säng och vagga, just nu håller jag på att sy ett själskydd till vaggan.. och tyget till de kostade mig över 400 spänn... Hallå? Kunde jag inte ha samma tyg som redan var på egentligen? Ja ni förstår ju.... vi får se hur detta slutar..

men i nästa vecka kommer IKEA med hemleverans till mig med skötbord, massor med sängkläder, och bebis saker kommer knappt ihåg vad jag beställde därifrån, ska bli så mysigt ! jag längtar ihjäl mig till typ Juli, för redan då ska jag bädda vaggan haha

• Edds
    Frokenpilla skrev 2012-05-22 08:13:57 följande:
    Edds: Känner mig också sjukt otymplig, men det är ju inte så konstigt...ökat 10kg i vikt på 2 månader, om man prövar att lyfta det är det otroligt mycket egentligen. Vaknar en gång i halvtimmen och måste vända mig.
    Vad har du för problem med arbetsgivaren? jag har också en gammal skitarbetsplats om man får uttrycka sig så....(lämnade stället med buller och bång...) bröt kontrakt och allt. Facket var inblandat och diskrimineringsombudsmannen. Hon jävlas genom att lämna negativa referenser, fast jag skött mitt jobb bättre än någon på det stället. Vilket jag också anmält henne för, eftersom det är förtal...vilket facket håller med om. Men vad kan man göra? jag får skita i att lämna henne som referens, vilket resulterar i e 1,5 års lucka i mitt CV. Försöker jag förklara för nya arbetsgivare känns det som dom tror att jag är illojal istället. Men som tur är har jag haft ett kort jobb efter det...och nu ett timjobb, samt att min fasta tjänst jag hade i Jönköping innan har jag jättebra referenser ifrån. Men jag vet vad du menar. Man kan bli så jävla arg och ledsen.

Oj...långt inlägg idag..Ska försöka sy en amningskudde idag, det känns som ett lagom projekt. Får se om jag kan dammsuga övervåningen, om jag får upp damsugaren för trappan...det behövs verkligen! 
    Usch vad besvärligt !!!

Ne men det skall vara sånt trams, jag har skickat in pappret som de löne avd skall fylla i till fk, då har hon skickat in ett BLANKT papper till fk och bara skrivit en notis att jag sagt upp mig, så jag ringde och frågade varför och då måste de ha en bilaga där det står att jag skall ha gamla uppgifter? Och jag har BARA dåliga erfarenheter från den där avdelningen och hela organisationen sen jag jobbade där och vill egentligen inte ha något med dom att göra alls, men tänka sig att man visste att det skulle tramsas nånstans ! Sen verkar de himla angelägna att de själv skall skicka in papprerna, jag sa att jag själv kan göra de om de bara ger mig uppgifterna i handen, det är en siffra på min årsinkomst samt mina lönespecifikationer, kan ju inte vara så svårt att plocka fram, men istället skall de i veckor ha papper skickade fram och tillbaka, det var även helt omöjligt att ringa in uppgifterna till fk.. Nu väntar jag bara på ett NYTT papper (detta blir det 3e, eftersom arbgivaren inte varit nöjd med pappret jag fått????? vad är de för svammel?) jag har väl rätt till mina uppgifter de ska väl egentligen inte ha nånting att göra med vad jag skall ha uppgifterna till??
  • Edds
    Den lilla M skrev 2012-05-22 11:15:23 följande:
    Edds du är inte ensam. Vi köper också allting nytt. Vet inte varför men jag har alltid haft svårt att handla begagnat, även om det blir så mycket billigare (och bättre för miljön) att göra så.
    jag har ändå gjort såna kap ! Jag fick splitternytt från affären 1 overall, 5 par byxor i strl 50-56, 3 bodys, ett par jeans, en kofta och 2 dregglisar... tror inte det var något mer.. kanske strumpor etc.. men de är OFTA rea på ex newbie på kappahl och sånt och då har jag passat på att handla... ja allt de fick jag för 250 kr, höll jag på att glömma och säga :)

men just vagn och bilstol och sånt vill jag gärna ha nytt, jag vill veta vad de varit med om helt enkelt
  • Edds

jisses vilket sockersug jag fått de senaste dagarna  !!

• Edds

Flisan: tycker också du pratar med ngn annan bm, totalt oacceptabelt att predika sådär tycker jag!!! Du Ska bli bemött med respekt så ägna ingen fler tanke på det utan prata med någon annan ring som busnorpan säger till förlossningen fast eller kvinnokliniken de är grym där !

• Edds

Jag har för mig att fijalija här i tråden hade något liknande med trångt bäckenet??? Eller var det någon annan? Vi får se när hon kommer in om hon har ett bra svar åt dig :) men som sagt prata med en annan bm denna var ju otroligt nonchalant och bör byta jobb!!!!!

• Edds

Och jag som NU byter bm för att min är för "brysk" och inte lika ödmjuk som jag som person behöver längtar till nästa besök då jag har en ny bm !! Flisan sånt där ska du inte behöva ta! Kram på dig

• Edds

Jag han tänka : vilken smitta ger trångt bäcken haha :)

De jag blev mest irriterad över denna BM s uttalande var om jag förstod det rätt att hon svarade på detta sätt i familje gruppen ?? Man är ju där för att få lära sig och ställa sina frågor, ingen fråga är för dum ! Sen ska man känna sig trygg och våga undra, det är ju något aldeles nytt detta för oss förstisar.. Ja herregud vilka frågor jag ställt man ska inte känna sig hämmad vilket jag kan tänka mig att ett sånt bemötande ju gör :(

Nu ska jag sova och förhoppningsvis får jag sova länge imorgon för hund man och bebbe när jag är ledig !! Natti natt :)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012