Vi som väntar smått i September 2012
Går också in i vecka 6 idag. Gött
Går också in i vecka 6 idag. Gött
Kavajen, fast varm brie får du äta, och brietårta med nötter på och ringlad honung.... Mums! Läste det i min mammapraktika (bästa boken Ever)
Undvik opastöriserad mjölk
Opastöriserad mjölk kan innehålla listeria. Därför bör man undvika det under hela graviditeten.
Ost som är gjord på opastöriserad mjölk kan också innehålla listeria, men vanliga hårdostar och mjukost i tub eller plastask är det ingen fara med.
FruFH, grattis och välkommen. Skönt med en "gammelsmurf" till.
FruFH. Ja, har en son på snart 2 år. Och det är en del folk i tråden, inte lätt att komma ihåg allt. ;)
Lite ledsen ikväll. Min man är så himla avvaktande till hela graviditeten. Känns inte som om han är glad. :( visst, man vet ju aldrig hur det går och vi har ju haft missfall och så men jag tänker inte alls i de banorna nu, känner mig säker på att detta kommer gå bra. Önskar bara att han inte va så himla reserverad.
Missförstå mig rätt men varför denna "hysteri" (kom inte på nått bättre ord) med tidigt vul? Alltså, ni som haft x, det köper jag rätt av men alla andra. Minns att jag blev så förvånad förra gången på inskrivningen då det ingick ultraljud, det va i v.10 och jag hade inte haft en tanke på att jag skulle få se bebisen då. Visst, jag vet mer nu, och haft missfall, men jag skulle ju behöva göra vul varje dag om jag skulle nojja över riskerna, för missöden kan ju ske när som... Men men, det är ju bara mina funderingar runt ämnet.
LillaM, jo men det är skillnad, din BM vill detta. Menade alla dessa privata VUL. Och! Jag menade verkligen inget ont med mitt inlägg, blir fundersam bara vad det kommer sig av och om jag också borde jaga privat VUL... Men men