Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Splink. Ja, det verkar ju vara väldigt inviduellt det här med vul. Och jag förstår hur jobbigt det måste vara när man har massa i bagaget. Jag är bara rädd att om jag gör ett tidigt vul, typ v.7 och allt ser bra ut, så säger många här inne att det är v.9 som är nån form av magisk gräns, om man då gör vul vid inskrivningen igen v.10 och nått har hänt, är det inte jobbigare då när man sett bebin leva i v.7 än om man inte vetat? Förstår du hur jag tänker? Känner mig så himla kluven.

• Kaksmulan1

Together90. Jag finner inga ord. Tårarna rinner när jag läser ditt inlägg. Livet kan vara så fruktansvärt orättvist ibland. Hur mycket smärta ska vi behöva axla? Förstår att det känns alldeles nattsvart just nu och du vill dra täcket över huvudet. Det tycker jag du ska också, man FÅR må dåligt. Sen vet både du och jag att man lyckad kravla upp ur det där hålet igen och nånstans hittar styrkan att kämpa vidare. För starka är vi, vi kvinnor. Starkare än vi ger oss själva credit för. Kommer inte ihåg om nu gjort utredning än men hoppas du har nån du kan prata om det här med, förrutom din goa mamma då :) styrkekram till dig och din familj.

• Kaksmulan1

Edd, mina katter gör det i allafall. Gjorde dom när jag väntade sonen också. Gick på led efter mig här hemma LOL.

• Kaksmulan1
    Den lilla M skrev 2012-01-08 21:37:05 följande:
    tjejer det ser tyvärr ut som att även jag får lämna er . Mina bröst slutade ömma i morse och det känns som om dem har krympt tillbaka till sin naturliga storlek, sen har jag inte haft nån växtvärk eller något annat idag så det känns rätt kört. Känner ju igen min kropps beteende från mina tidigare 4 MF. Ja det blir nog aldrig min tur, är nog dags att börja fundera på adoption eller surrogatmamma som nästa steg.

Men jag önskar er alla härinne ett stort lycka till! Kram på er

ps together jag beklagar, jag vet hur fördjävligt det är! kram på dig 

kram. håller tummarna för att det inte är kört Hjärta
  • Kaksmulan1
    MiaMy skrev 2012-01-08 20:31:30 följande:
    Tjejer!
    Äter ni omega 3-tabletter? Vilket märke i så fall?
    Jag insåg att jag inte äter så mycket fisk som jag kanske borde...

Jag äter Efalex, mor och barn. jättebra omega tablett, finns på hälsokost. sen tar jag aco´s gravid, med folsyra och annat gottit
  • Kaksmulan1

Oj oj. 5+2 idag och var rejält skakig när jag gjorde välling till sonen. Illamåendet har gjort sitt intrång i min vardag. Nu ligger vi (jag och sonen) i sängen och kollar bolibompa och jag klurar på hur jag ska ta mig till frukostbordet... Och genom dagen. Gud va gött att vara på smällen :) lycklig trots illamåendet.

• Kaksmulan1

LillaBabyK, ja, ska man vara illamående så är detta bästa sorten!jag har också kännt mig lite yr som du säger, inte svimmelkantig men yr. Tror det har med den ökande blodvolymen att göra.

• Kaksmulan1

LillaM. Jag fick berättat för mig att gravtest, speciellt stickor, mäter hcg över ett visst gränsvärde, tex 25, men INGENSTANS i någon bruksanvisning står det att dom ska känna av HUR mycket hcg det finns i urinen. Detta är nått vi själva kommit på efter febrilt testande och det ät LÅNGT ifrån alla som får stegring på sina test. Sen jag vet att att du har mycket i väskan och känner igen situationen men du blöder inte, du testar positivt.

• Kaksmulan1
    AngelinFear skrev 2012-01-09 09:23:21 följande:
    Den här folsyran alla svamlar om, varför ska man äta den egentligen? Vad är det för bra med den, och vad gör den?

det är för att minska risken för ryggmärgsbråck på bebisen Solig
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012