Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

LyckligFru. Jag väntar 2:a nu. Mår exakt likadant, hade inga symtom med sonen och har inte det nu heller. Lite trött, men det kan lika väl va ledigheten som spökar.

• Kaksmulan1

4+4 idag och nu kom illamåendet som ett brev på posten. Mådde inte illa alls i.förra graviditeten, spydde inte ens en enda gång, så nu ligger jag +1 denna graviditeten då... Ni som varit illamående, tips och råd?

• Kaksmulan1

Katharina. Var förbi min BM igår och hon sa att jag kunde boka kub när jag ville, kunde tom vänta tills inskrivningssamtalet i februari. Men tror nog jag ringer och bokar om 2-3 veckor, så får man större möjlighet att välja tid. Måste bara övertala mannen att betala 1500 så jag får göra det på barnmorskegruppen, har ju rätt till gratis kub på sjukhuset pga min ålder men vill inte gå till sjukhuset.

• Kaksmulan1

Saralisa, välkommen och grattis. Tror man har det som sin mamma rent graviditetsmässigt, jag var identisk med min mamma när jag väntade sonen, fick tom högt blodtryck i exakt samma vecka som hon fått. Missfall tror jag inte är ärftligt, det beror ju ofta på kromosomerna i fostret när det är senare missfall och fostret har ju annan arvsmassa än din mamma (din partner tillför ju ny arvsmasa) svamel men hoppas du hängde med

• Kaksmulan1

Saralisa, så lite så. Och det är så man räknar, du är 4 fullgångna veckor + 1 dag då är du i femte veckan, så tisdag nästa vecka är du 5+0 och då i v. 6 osv...

• Kaksmulan1

Längtarefterbebis. Det kan ju varit en genombrottsblödning. Kom det mycket? Brunt eller rött? Ursäkta detaljfrågorna men brunt betyder ju gammalt blod och rött färskt blod. Sen kan man ju blöda lite om man har sex pga att det strömmar mer blir i området just nu.

• Kaksmulan1

Fasen va gött att ta ett test, mitt på dagen, bara hållt mig 1 timma, och strecken är lika starka! Börjar sjunka in lite nu, att denna gången kan det vara på riktigt!

• Kaksmulan1

Carina76. Det är ett prov där man mäter sannolikheten för kromosomavvikelser typ downs syndrom. Man tar blodprov på mamman, gör ett ul på fostret och mäter bla nackspalten och lårbenet och så den faktan, ihop med mammans blodprov och ålder så räknar dom ut sannolikheten att barnet är friskt. Du kan få ett svar på 1:50 som då är ett sämre svar eller 1:25000 som då är jättebra. 35 är åldersgränsen för gratis kub.

• Kaksmulan1
    Bumblan skrev 2012-01-04 18:58:47 följande:
    Jag fick hem havandeskapsolja och stödstrumpor från mediconline idag. De var supersnabba. Fanns även en olja för mellangården (visst heter det så? Eller?) som man kan smörja med de sista veckorna för att motverka sprickning. Man får väl beställa den i ett senare skede.

jag smorde nästan hela graviditeten med mellangårdsoljan... superbra va det.
    kavajen skrev 2012-01-04 19:06:11 följande:
    Är det en graviditetssymtom att frysa mycket? Jag fryser hela tiden! På jobbet sitter jag med tjocktröja och en värmefläkt precis bredvid

jag sitter med tjock fleece och dricker the nu. fryser massor
  • Kaksmulan1

Edd, jag är också hungrig konstant. Försöker hålla mig dock, det står mig lite upp i halsen hela tiden + hungrig. Märklig kombo.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012