• NeLe

Vi som väntar smått i September 2012

Kladdis, ring igen!! Jag fick papper om att jag måste fylla i mina inkomstuppgifter m.m trots att min SGI ska bra vilande. Blev helt paff men efter mkt om och men (samt en mini hjärtattack från min sida, OBS! Ej bokstavligt) så är allt som det skall. Men det kunde lika gärna gå åt skogen för jag fick vänta på två samtal från en handläggare innan jag fick ngt beslut!

• NeLe

Usch vad jobbigt att få komma till samma läkare när man har ett sådant olyckligt bagage med sig. Men som de andra säger så tror jag absolut att det kommer gå toppen! Är avund på alla er som får göra TUL! Jag vill oxå veta hur stor min bebis är ju...

• NeLe

Nelia, så känner jag oxå. Dock så kommer mensvärken och går så den är alltså inte konstant. Tänker bara att det är bebis som växer?!

Ang trötthet så har det pågått ett bra tag här. Lägger mig ca 20-21 på kvällarna, vaknar 05.30 (dvs ca 9 timmars sömn/natt) under vardagarna och ändå vill jag ta en lång tupplur på jobbet om jag kunnat. Ögonen svider i denna sekund..

Och så kisseriet, är oxå kissenödig allt för ofta. Satt i badet i ca 20 minuter igår, vet inte hur många gånger jag var tvungen att gå ur för att kissa. Måste varit minst 4-5 ggr under bad-/duschtiden och 2-3 ggr strax efter.. på dagarna är det mer lugnt men mot eftermiddgarna börjas det igen!

• NeLe

Nelia, så känner jag oxå. Dock så kommer mensvärken och går så den är alltså inte konstant. Tänker bara att det är bebis som växer?!

Ang trötthet så har det pågått ett bra tag här. Lägger mig ca 20-21 på kvällarna, vaknar 05.30 (dvs ca 9 timmars sömn/natt) under vardagarna och ändå vill jag ta en lång tupplur på jobbet om jag kunnat. Ögonen svider i denna sekund..

Och så kisseriet, är oxå kissenödig allt för ofta. Satt i badet i ca 20 minuter igår, vet inte hur många gånger jag var tvungen att gå ur för att kissa. Måste varit minst 4-5 ggr under bad-/duschtiden och 2-3 ggr strax efter.. på dagarna är det mer lugnt men mot eftermiddgarna börjas det igen!

• NeLe

Frokenpilla, jag har det likadant. Ingen slemmis och inga speciella förvärkar... Bara allmänt tjock!

• NeLe

Edds, vilka goda nyheter nu kan du känna dig aningen mer lugn iaf! Jag börjar dock tvivla på ifall min fortfarande ligger med huvudet neråt då jag känt bebis hickan vid två tillfällen högt upp på magen (vid midjan/där magen är som smalast -om det nu finns ett sådant ställe -) återstår att se om en vecka när d e dags för ett nytt BM besök!

Starstruck, hoppas du slipper fler sådana kontroller, bebis får ju hålla sig inne en liiiten stund till

• NeLe

Min Karl är exakt likadan! Jag o dottern låg i samma säng en natt, hon hostade massor vilket är ett tecken på att hon snart kommer kräkas. Jag var något beredd på att det kunde hända med andra ord, när hon väl kräks så får jag sådan energi att jag halvt voltar mig ur sängen. Då påstår han att jag aldrig mer ska säga att jag har ont eller är osmidig eftersom jag kunde volta ur sängen...

Jag jobbar hela dagar på ca 10 h/pass (dock inte samma antal timmar varje dag) och ska sedan komma hem till en lya med halvt smutsiga barn (visserligen är det inte så alla gånger), hemmet huller om buller och så ska man emellanåt både laga mat samt ta hand om disken efteråt för att sedan varva med dusch för barnen och nattning. Så har han nerverna att bli sur när jag går och lägger mig tidigt (mellan 20-21) för att orka med en liknande dag dagen efter (vaknar 05.30).

Vad gör han? Jo han har semester, sitter med telefonen i handen o snackar onödigt skit med hans idiot "kompisar", spelar spel på datorn eller tränar. Igår var han till o med på massage och hade en heldag för sig själv då han lämnade barnen på dagis första dagen på ett par veckor. När ska JAG kunna unna mig sådan lyx??

• NeLe

Ja alltså förstå mig inte fel, min sambo är duktig ibland med. han lagade mat igår exempelvis och gör ibland efterrätt till. Dammsugning beordrade jag honom oxå då han sårade mig och jag blev tårögd. Gick ut med barnen för att slippa honom i en timme medan han gjorde det.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012