• NeLe

Vi som väntar smått i September 2012

Angie99 skrev 2012-08-18 23:38:22 följande:
    Direktnr till BM? Skojar du? Jag har haft 5 olika BM och trots att hon som jag haft de senaste 2 gångerna lovade att hon skulle ta hand om mig nu det sista så får jag en av de andra nästa gång. De har inte ens telefontid! Tur att ni finns!

Leia och NeLe: Så har jag det också. En nära vän som jag växt upp med och umgås mycket med och sen min familj och hans. Han har massa vänner vilket också är anledningen till att jag sitter ensam i sängen, kollar på film och käkar chips nu.
    ja det där känner jag igen. jag e jämt ensam med barnen...han hittar alltid på saker med de, åker till och med utomlands. När jag påpekar hur fuskigt det är så säger han bara "ja men jag kan inte hjälpa att du inte har några vänner"... eller så använder han denna "ja men åk du också då, inga av dina vänner vill/kan åka" och tillbaka måste jag svara "vilka vänner?" samtidigt som jag brister ut i tårar... Som kniven i hjärtat varje gång! Jag väljer inte att vara vän-lös precis
  • NeLe
    Angie99 skrev 2012-08-19 00:01:34 följande:
    NeLe: Saken är den att jag är ganska nöjd med att umgås med honom och ha ett "familjeliv" medan han måste umgås med sina vänner, som förövrigt inte är mycket att ha. De vänner utav hans som är vettiga har själva barn eller är mer mogna och då brukar jag följa med och det är alltid trevligt. Men de som han är med ikväll är urlöjliga småpojkar som bara super och springer på krogen. Då får jag inte ens fråga om jag vill följa med utan lite samma, "men umgås med nån du också då!" Jaa, vem?
    angie... vi får umgås jag o du vart i sverige finns du sa du?
  • NeLe
    Angie99 skrev 2012-08-19 00:22:56 följande:
    Jönköping. Du?
    äsch då... Göteborg! Jag pluggade dock i Jkpg i 3,5 år
  • NeLe
    Angie99 skrev 2012-08-19 00:40:47 följande:
    Där ser man! Göteborg är trevligt. Vi får väl styra upp nått sen när de små är här.

Nu kommer mannen hem, skönt det, jag har svårt att sova när han inte är hemma.

Godnatt!
    får vi absolut göra

Härligt att han är hemma om det hjälper dig att sova. Min jobbar natten så det blir att sova själv. Ska just gå och borsta tänderna tänkte jag Sov gott! 
  • NeLe
    Edds skrev 2012-08-19 06:45:59 följande:
    och är det någon som drömmer riktigt verkliga och tydliga drömmar om bebisen ? Jag drömmer helt underbara drömmar om denne pojke (vet ju dock inte om de är pojke eller flicka i magen;) ) jag har gjort det sen vecka 9 och har säkert haft 10 tydliga drömmar om "honom". . Hans utseende har bara blivit tydligare och tydligare. Inatt var det helt otroligt, enligt drömmen var det idag som förlossningen satte igång (det vet jag för jag hann aldrig åka till min bm som jag ska till imorgon) det började med att jag så tydligt såg hans händer mot huden, han tryckte verkligen på och när han väl kom i vår famn var det så härligt, han var SÅ otroligt lik sin far !

som att man inte längtar ännu mer nu !
    jag har gjort det ett par gånger. Inatt drömde jag om förlossningens start. Vattnet gick och det bara gick och gick och gick i typ min vecka nu men inga värkar fick jag. Så jag gick bara runt och väntade men inget hände...
    LeiaBus2010 skrev 2012-08-19 08:38:29 följande:
    Godmorgon!
    Dottern gav oss sovmorgon till 7.40 Wohoo!
    Vecka 34+5 idag o bebis har börjat lugna ner sig nu. Skönt, men ack så obekvämt det är att sova, men det känner ni säkert igen ;) 
    Sammandragningarna är lika som förut (jobbiga) och jag HOPPAS att dom gör nytta nu :)
    Hur mår ni andra?
    Facebook laggar för mig idag, drygt.
    Men det ser ut att bli fint väder idag iaf o det är ju skönt

Ang vänner, jag har över 600 på facebook och umgås med en av dom.... resten bara "är"... och vi fäljer varandras liv där igenom.. ganska tagiskt egentligen....   

Jag hade också en liknande siffra. Sedan blev det bara jobbigt att alla höll koll liksom utan att skriva/höra av sig. Så jag gick igenom listan och nu har jag drygt 100 kvar för det är de jag "pratat" mest med på sistone...

• NeLe
    NICU skrev 2012-08-19 21:28:24 följande:
    Nu händer det grejer i Facebook-gruppen!

En pojke född i eftermiddag och vattnet har gått på en annan!
    det är sjukt spännande med allt som händer... Vill också ha min bebis när jag läser hur allas bara "ploppar" ut dock får den gärna vänta lite till då jag måste få fixat hemma först, förbereda bebis grejer samt tills man nått fullgången graviditet... "bara" 6 veckor kvar till BF är det exakt idag och i värsta/mesta fall 9 veckor kvar... Känns som en evighet bara att skriva men men den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge
  • NeLe

Grattis wolf till flickan men en fråga bara, varför tar man ut en bebis i förtid ifall den inte väger så mkt? Min tjej föddes dagen innan BF och vägde 800 gram mer än din lilla som föddes över tre veckor tidigare?!

• NeLe
    TheFamily skrev 2012-08-20 10:19:50 följande:
    Nele: oftast plockar man ut bebisen om det är dålig tillväxt eftersom det brukar bero på dåligt fungerande moderkaka. Då är det bättre att "göda" bebisen utanför magen!
    Om moderkakan skulle sluta fungera helt kan bebisen dö.
    Thats why ;)

Kram
    jasså ok.. Men med tanke på att det inte gjordes på mig så blev jag lite fundersam. BM sa upprepande vid den tiden att bebis har mkt plats att röra sig på i magen och sf måttet planade aldrig ut men det var aldrig någon som nämnde tidigare igångsättning pga storleken...
  • NeLe
    StarStruck skrev 2012-08-20 13:14:29 följande:
    Hur vet man om man läcker fostervatten eller inte när man samtidigt har problem med urinläckage? Har haft binda i 2 timmar, den hade blivit ganska blöt, det var ingen färg alls, luktade lite kiss men samtidigt inte liksom?
    ringa in och fråga samt eventuellt åka in för kontroll?
  • NeLe

Frokenpilla, jag har samma förhållningssätt som du! Hoppas på att det kommer funka för jag vill så gärna

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012