• NeLe

Vi som väntar smått i September 2012

måste bara fråga.. är det någon mer som har en bebis som vibrerar där inne? den liksom vibrerrrrrrarrrrr haha och sedan petar massor.. brrrrrr... Vad gör ketchup egentligen?

• NeLe
    StarStruck skrev 2012-08-10 22:51:14 följande:
    NeLe, min bebis håller också på så. Dom kanske "kokar kaffe", liksom blåser bubblor under vattnet ?
    hehe hade varit coolt ifall man kunnat fått reda på vad d e de hittar på när magen beter sig på d sättet
    naggym skrev 2012-08-10 23:13:53 följande:

Men så hemskt :( vilken vecka är du i? Kan du inte typ kräva igångsättning eller åtminstone att du får göra många ul och koller för att kunna vara mer lugn? Sådär kan det ju inte ska vara.. Du måste tala om för dem att du är jätteorolig och bara gråter.. Kramar till dig!!
    jag skulle ringt förlossningen det första jag gör imorgon bitti och åka dit för en kontroll!

• NeLe

Starstruck, viss vissa människor som inte bör jobba inom vården. Här har jag bara träffat på bittra människor oxå och därför drar även jag mig extra mycket för att åka in, trots att jag "bara" varit inne en endaste gång under denna graviditet pga smärta som inte försvann på flera minuter!

• NeLe
    eiramis skrev 2012-08-14 22:47:06 följande:
    Är så avis på er som snart får se era små. Känns som jag har en evighet kvar själv (bf 25/9). Vill också få min snart.
    vet hur d känns.. vi senisar får stötta varandra. Jag lär gå på övertid så det är lika bra för mig att försöka ställa in mig BF 30/9 Dock så har jag inte bråttom att få ut bebis. Blir mest sugen på att alla pratar om att de har SD:n samt förvärkar, att de är öppna och/eller att slemmisen släppt. En inre stress uppstår, men som sagt så vill jag gärna ha kvar bebis till BF iaf! Någon dag innan är inte helt fel heller men nu vill jag inte att den ska komma ut
  • NeLe
    Edds skrev 2012-08-14 23:51:41 följande:
    Svårt att somna med mensvärk och en väldigt aktiv bebis. Hur coolt är det inte jag kan SE att en fot sticker ut just under revbenet . när jag stryker handen över dras det tillbaka men man känner även formen såå tydligt ! Men som sagt det blir nog en Alvedon för att kunna somna inatt
    haha riktigt coolt!! Jag vill också känna kroppsdelar, jag kan oftast inte urskilja något o
  • NeLe
    sexhundra skrev 2012-08-16 13:05:08 följande:
    När undertrycket är på 90 och över och övertrycket är 140 och över anses det högt och så jämför man med det du hade innan..
    men är inte sådant individuellt? Jag som har lågt tryck behöver väl inte ha så mkt i blodtryck för att ha HF. Det är samma sak som temp och feber. Ligger vanligtvis mellan 35,8-36,2 som "normaltemp" så när jag når 37,5 så har jag lika mkt feber som någon annan som har en normaltemp runt 37 och tempar 38,5-39?!... Bara en tanke!
  • NeLe
    babyboom2005 skrev 2012-08-16 13:39:17 följande:
    Jag är lågtryckare, ligger kring 100/60 när jag är i farten. Men när jag väntade min första son så gick blodtrycket upp till 140/85 på slutet av grav. Min barnmorska bara skrattade åt mig som oroade mig för mitt *höga* tryck, men jag mådde pyton av det och har sprängande huvudvärk. Sådant borde vara lite individuellt tycker jag.
    ja men precis, det är just det jag menar. Jag ligger oftast mellan 95-105/55-70 i tryck (det ligger högt när jag är i farten som du skriver) annars så blir jag rätt ofta yr av mitt låga blodtryck. Men skulle jag drabbas av HF så skulle jag gnällt ihjäl mig om jag inte tog på allvar för att blodtrycket inte nådde deras "standardplan".
  • NeLe
    Bus Norpan skrev 2012-08-16 14:21:22 följande:
    Under min förra grav tog dom hänsyn till att jag brukade ligga mellan 60-65 i under tryck så när det steg över 85 la dom in mig och på torsdagen blev jag förlöst för minskad vatten mängd.
  • NeLe

ser att ni snackar om "vänner"... Sådana har jag tyvärr gott om. sorgligt nog så har jag inga vänner utan är antingen med familjen (sambon och barnen) eller med min mamma och mina syskon. Dock börjar även de sistnämnda bli trötta på mig... eller börjar och börjar, det har hållit på ett tag men ingen vågar säga något Känner mig så ensamt stundtals!

Kort ego; Idag har jag haft sammandragningar som känts till tusen.. eller nja hundra då! Fullt av de var det, undra ifall det blir bebis snart i alla fall trots att man försöker ställa in sig på övertid

• NeLe
    sexhundra skrev 2012-08-18 21:53:09 följande:
    Jag har vatt inne på tre kontroller totalt pga minskade rörelser, men min bebis är nog bara lugn. Nu har jag ringt dom för min bm får jag inte tag på. Mejlen kommer tillbaka och ringer man kommer man bara till en växel. Har ni direktnummer till era?
    inget direkt nr utan bara till receptionist. Kommer dock kanske byta bm så det kanske är därför..?! Men som någon annan skrev så vill man ju inte ringa för minsta lilla. ringer nog hellre förlossningen som är mer vana att få samtal och göra kontroller samt att man blir en i mängden och anses kanske inte lika "belastande" som andra som väljer att höra av sig till sin BM jämt osv.. (så jag tänker alltså)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012