• NeLe

Vi som väntar smått i September 2012

TheFamily skrev 2012-07-05 10:57:59 följande:
    Nele: jag fattar inte nu hur jag stod ut. Mådde lika illa som man gör när man är magsjuk, varje dag (vaknade tom av det på natten) hela dagen i 1,5 år!
    När läkaren på VC frågade om jag hade svårt att äta sa jag : Ja!
    Han: det låter som typiska ätstörningar jag vill nog skriva en remiss till psyk!!!????

Hatar svenska sjukvården!
    öh ja det var ju i det konstigaste laget. Känns som om vissa inom vården inte vill/orkar ta tag i självaste problemet och sätter den enklaste diagnosen för de liksom. Suck!
  • NeLe
    Em skrev 2012-07-05 19:44:54 följande:
    Ligger med sammandragningar i ett SKINANDE rent hem! Hurra för rent hem och doften av såpa! 

Angie99: Stella är en av våra favvisar OM det mot förmodan skulle bli en flicka (och OM då hon inte passar till att heta det "bestämda" namnet - Lovis).  

Mina favoritnamn till Noahs lillebror är väl: Charlie, Levi, Isak och Mille. En bubblare är Alexander, men det är supersvårt tycket jag (vi). Noah var namnlös i 6 v efter det att han var född...just för att det är en stor sak. Det ska ju passa med Noah och vårt ganska ovanliga efternamn...
    åhh imorgon är det jag som kommer säga just så. Storstädning står på schemat!!
  • NeLe
    selmv skrev 2012-07-05 21:37:40 följande:
    Känner ni er kissiga när ni får en sammandragning ?
    ibland så kan jag det....
    Lis skrev 2012-07-05 22:11:09 följande:
    måste bara fråga...
    har alla här skaffat betal-försäkringar?
    jag har bara 2 såna dära gratis-varianter...
    nope, har bara en gratis försäkring just nu. Kommer nog inte teckna en betalförsäkring förrän bebis är ute!

ang. namn så är det åt skogen med förslag ifall det blir en tjej. Då jag har rötter i ett mellanöstern land så måste namnet fungera internationellt och inte ha någon "dum" mening på mitt språk... så mina tjejnamns förslag har bara ratats (från min sida och från min familjs) just för att de betyder lite dumma grejer haha. Så inga förlag på tjejnamn men ETT förlag på pojknamn. Känns ju som om det kommer bli en pojke så vi kommer nog inte hitta ett tjejnamn förrän vi vet att det inte är så att bebis har en penis

Pojknamnet hade vi redan klart sedan förra graviditeten då vi fick en flicka  
  • NeLe

Lyckos er som fått TUL. Själv har man sett bebis tre gånger bara, vid inskrivningen, vid KUB och sedan RUL.... Vill me se bebis i "större" format och ha en viktuppskattning

• NeLe
    TheFamily skrev 2012-07-15 19:17:29 följande:
    Fast man brukar inte ha så värst mycket eftervärkar när man fött första barnet. Möjligen att man får lite värkar några timmar efter förlossningen precis, men inget som inte lite Alvedon kan bota.
    Om man är omföderska så kan man ha ganska mycket eftervärkar efter förlossningen.
    Men man brukar alltså inte ha ont i tarmar osv efter förlossningen. Möjligen träningsvärk ;)
    med min 2:a hade jag riktigt ont... Så ont att tårna krullade sig vid varje eftervärk. Andades tungt, kved och kunde inte sitta still. Kändes med andra ord som en till förlossning (öppningsskedet) utan resultat. Jag fruktar för dessa eftervärkar som kommer komma efter trean. Har hört att det blir värre efter varje förlossning. Enda anledningen till att jag vill ligga kvar sedan. Jag avböjde hjälp så mkt jag kunde med 2:an men denna gången vet jag bättre, trots att man endast får en dos/10 timmar!
  • NeLe
    TheFamily skrev 2012-07-15 19:41:38 följande:
    Nele: stackare. Väldigt vanligt tyvärr...
    Är ju bra att ligga kvar då, få lite bättre smärtlindring.
    Varma rispåsar och varma duschar hjälper till. Har även hört de som använder sig av TENS efter förlossningen just för eftervärkar.
    Hoppas du slipper helt och hållet! Kramis
    tack vännen... jag hoppas på detsamma men jag väntar mig det värsta
    Love78 skrev 2012-07-15 19:50:15 följande:
    Idag kom vi fram till vad vi vill att lilla prinsessan i magen ska heta!!
    Äntligen
    Vad blev det för namn då?
  • NeLe

Sofia, kan du inte boka in ett privat UL för att stilla oron då? På så sätt är det du som har kontroll...

Dessutom är det mycket som hänt gällande tekniken än vad det var för 27 år sedan, tror inte du behöver oroa dig om det men som sagt så kan ett privat UL kanske stilla oron?

• NeLe

Angie, Japp fostervatten kan man läcka innan vattnet går. Det gjorde jag med min första men det var inte förrän senare. Vid första undersökningen så visade det sig vara tunna flytningar bara men tre dagar senare fick jag ett nytt utlåtande och då var det fostervatten. Be om en extra tid antingen på MVC för kontroll eller åk in och kolla det så det inte är så att det faktiskt är fostervatten.

För övrigt så har även jag väldigt rinniga flytningar. Ibland mer tunna än andra dagar och ibland räcker det att jag står upp utan trosor så kan det rinna lite längs insidan på låret (sorry för den ofräscha faktan!)

• NeLe
    Angie99 skrev 2012-07-16 12:41:36 följande:
    Jag ringde min dumma BVC nu men det går inte att få tag i varken dom eller dom som ska vara ersättnings BVC.
    Det rinner inte hela tiden utan är mer att det är fuktigt trots att jag torkat bara en stund innan.
    I morse gick jag på toa och när jag la mig igen så kändes det blött så jag tänkte va sjutton, torkade jag mig inte? Gick upp igen och torkade men bara minuter efter var det blött igen. Fast nu kände jag och det var inget, så mer när man legat ner. Kanske är tunna flytningar som du skriver. Kan väl kanske vara urin också, den är ganska genomskinlig och har ingen lukt när jag har druckit mycket vatten.
    känner igen mig så väl. Imorse hade jag det så, försvann ett tag och kom tillbaka sedan. Håller på så mer eller mindre hela dagen. Tråkigt nog så är ju en av graviditetens framsidor att man ska slippa ha trosskydd/bindor men inte i mitt fall denna gång iaf. Ibland låter jag det vara och byter hellre trosor ett par gånger/dag men samtidigt kan jag inte ha på mig ljusa leggings exempelvis för då får jag en blöt fläck mellan benen (ca 5 krona stor) och det är ju inte liiiite pinsamt *sarkastisk*
  • NeLe
    bäbbä skrev 2012-07-16 12:53:22 följande:
    Jag läckte vatten när jag väntade sonen. Började i v.31-32.... Födde i v.34
    Märkte det när jag låg ner och vände mej från en sida till den andra, att det rann ut nånting.
    Testa att lägga toapapper i trosorna, blöter det igenom så är det INTE flytningar.

Misstänker du att du läcker ska det kollas upp! Ring isf förlossningen.
    binda är nog mer att rekommendera eftersom de har de riktlinjerna på förlossningen också
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012