Inlägg från: Alicias |Visa alla inlägg
  • Alicias

Vi som väntar smått i September 2012

Kaksmulan1 skrev 2012-08-17 07:10:08 följande:
    V. 38 (37+0) trodde aldrig att jag skulle vara gravid så här länge! Så idag blir det städ på förmiddagen och sen Liseberg med sonen och mamma, får se om det får fart på bebben :)
    Men gud vad hurtig du är då. Liseberg och allt! Imponerande
  • Alicias

Vad gulligt av dina vänner drömmenblirsann! 

Jag blev också överraskad med en babyshower av mina kompisar runt vecka 30. De hade gjort lekar, goda snittar och drycker. Blev överröst med superfina presenter till bebisen! 

Hade inte alls förväntat mig det men jag blev jätte jätteglad verkligen. Så omtänksamt att de planerat och fixat så fint för oss. Det värmer Skrattande 

Nu håller jag själv på att planera en babyshower inför hösten åt en kompis som ska få barn. Min första nära vän som får barn! Det kanske är en amerikansk tradition och verkar lite löjligt för en del men jag tycker sånt är skitkul så jag tar verkligen tillfället i akt, hehe!

• Alicias
    StarStruck skrev 2012-08-17 12:29:58 följande:
    Ihelgen drar det nog i gång för min del, det käns så. Tror vattnet kan ha gått, ska skicka sambon till affärn och köpa bindor, haha. Han hatar sånt!
    Min sambo med! varför är det så med män? Det är inte som att kassabiträdet tror att det är killen som ska ha det liksom? Tungan ute

Spännande, håller tummarna för dig!
  • Alicias

Läste lite i början av den här tråden, när alla plussade och la upp sina gravtester. Det är helt otroligt att det redan gått 9 månader och att de små underverken kommer titta ut väldigt snart. 

StarStruck, både du och jag var på första ultraljudet samma dag - fredag den 13:onde minns jag så väl.  

Det här har varit den häftigaste tiden i hela mitt liv!  

• Alicias

Jag trodde att jag inte alls skulle ha kontakt med en av mina vänner. Hon var jätte konstig mot mig i början av min graviditet och låtsades som ingenting när vi träffades (vilket vi knappt gjorde under den tiden). Jag misstänkte att hon var avundsjuk för att hon också gärna skulle vilja skaffa barn med sin sambo. Jag frågade försiktigt och försökte diskret ta reda på om hon var ledsen eller mådde dåligt över något. Helt plötsligt började hon höra av sig igen och var JÄTTE intresserad av mig och min graviditet - då var hon gravid själv. 

Känner mig lite besviken över hennes beteende, hon förstörde min känsla lite i början av graviditeten och nu förväntar hon sig ju att alla ska vara intresserade av hennes. Jag är väldigt glad för hennes skull men det kändes lite falskt av henne. 

• Alicias

v. 39 idag. KOM UT NUUUUUUUUU! Jag börjar bli frustrerad. Tycker hela graviditeten har gått jättefort men nu, de senaste veckorna, sniglar tiden fram Obestämd

• Alicias
    Edds skrev 2012-08-19 13:02:57 följande:
    same here !!! jag sitter bara och väntar på att få ont, mensvärk till tusen igår, gick över idag. Bebisen sprattlar så mycket att det gör fruktansvärt ont nu helt plötsligt. Inte ens slemmis har släppt för mig, isåfall har jag totalt missat det
    Man vet ju att det är nära men dagarna går så sakta nu i slutet! 

Min slemmis har inte heller släppt vad jag har märkt. Men enligt min barnmorska är det vanligt att man inte märker det eller att den kommer ut vid förlossningen. Vill bara att det sätter igång nu (kommer man väl få ångra när man ligger där och har skitont, hehe). 
  • Alicias
    Edds skrev 2012-08-19 14:32:50 följande:
    ja, de kan ju hända att det inte alls märks ! Vem vet :) Nu har jag fått tillbaka mensvärken iallafall och såna olidliga stickningar neråt, måste hålla andan när det sätts igång, hooooppppppfullt, håll i sig nu snälla ! :)
    Håller tummarna! vore kul om det kunde börja titta ut lite fler bebisar här nu! Skrattande
  • Alicias
    SophiaSundgren skrev 2012-08-19 18:32:50 följande:
    Helt sanslöst att alla våra bebisar snart börjar ploppa ut. :)
    verkligen! Ska bli så himla spännande att se vad alla får för kön och vilka namn det blir
  • Alicias
    babyboom2005 skrev 2012-08-19 22:22:26 följande:
    LeiaBus: Jag är nog trög men hittar inte gruppen:)
    samma här :-P 
  • Alicias
    LeiaBus2010 skrev 2012-08-19 22:30:39 följande:
    Som jag skrev till Babyboom.... (?)
    Jag har lagt till er, men admin  måste godkänna ansökan också och hon är nog inte vid datorn just nu.
    Men imorgon är ni garanterat med och då hittar ni gruppen i startmenyn till höger :)

Natti natt!    
    tack tack! Sov gott
  • Alicias

Jag har köpt allt. Vanliga pappersservetter att blöta, skumlappar att blöta och även våtservetter (fick dessutom 3 paket i babybagen). Kommer köra med papper och skumlappar på skötbordet och ta med mig parfymfria våtservetter i skötväskan. Man får prova sig fram helt enkelt

• Alicias
    StarStruck skrev 2012-08-20 13:14:29 följande:
    Hur vet man om man läcker fostervatten eller inte när man samtidigt har problem med urinläckage? Har haft binda i 2 timmar, den hade blivit ganska blöt, det var ingen färg alls, luktade lite kiss men samtidigt inte liksom?
    Oj, ingen aning? Men fortsätter det läcka? Fostervatten ska tydligen sipra ordentligt. Om du är orolig ring din bm eller FL.. man vet ju aldrig!
  • Alicias

Tror fasiken jag ska köpa mig en ananas och käka framför tvn ikväll och hoppas på att det kan dra igång! Jag har otroligt dåligt tålamod just nu

• Alicias
    Kaksmulan1 skrev 2012-08-20 16:20:59 följande:

Läste att det va 7-8 färska annans på rad som gällde för att få igång det :)
    jaha.. hahaha. Kanske skippar det då :P
  • Alicias

Jag känner inte ett smack Rynkar på näsan
    Förra veckan hade jag mensvärk känsla i ryggslutet - nu ingenting. Suck!

Hur sjukt är det inte att man kan längta efter att få ha ont? haha 

• Alicias
    Smurfan87 skrev 2012-08-24 15:53:29 följande:
    Tack för era tankar!
    Har tänkt på er hela dagen. Önskar så att man kunde göra något! Hjärta
  • Alicias

Hur har ni det med sammandragningar så här mot slutet? 

Jag har hur mycket som helst, 4 ordentliga inom 30 minuter nu. De gör inte ont men är väldigt påfrestande.  

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012