Inlägg från: Alicias |Visa alla inlägg
  • Alicias

Vi som väntar smått i September 2012

Hur har det gått för dig Nelliepop? 

• Alicias

Behöver lite hjälp från er! Har sedan igår kväll molvärk i svanken. känns precis som mensvärk. Har inte haft några större problem med foglossning men känt av onda höfter när jag jobbat mycket. Nu är jag ledig och har tagit det lugnt men har skitont ikväll! Kan förvärkar kännas i svanken eller är det foglossning jag känner av? Blir väldigt osäker.. Är förstagångs föderska!

• Alicias
    StarStruck skrev 2012-08-12 16:42:48 följande:
    Nu måste jag äckla mig lite... Fick en slemmig flytning förut som liknade äl-flytning,satte i trosskydd så skulle jag på toa igen då var skyddet vått men det luktade liksom inte kiss, det hade ingen färg heller. Fick ju en snorliknande flytning tidigare i veckan, typ en gul slemmig mask som jag gissar var en del av slemproppen och veckan innan det fick jag en liknande flytning jag fick nu som liknar äl-flytning. Bör jag vara orolig över det här? Är det vattnet som gått så borde det väll rinna mer? Jag drar mig för att ringa fl här för dom är så jäkla otrevliga och ohjälpsamma. Igår när vi var där kom det fram en tant, vet inte om hon är bm eller USKA men hon sa "Jag känner igen er. Ni har varit här förut. Det är väll bara en vecka sen? Vad är problemet nu då?" Skitdryg på rösten. Innan vi fick åka hem frågade hon mig som är förstföderska om jag trodde att förlossningsarbetet var på gång... Hur ska jag kunna veta det som aldrig fått barn? Jag visste bara att jag hade så ont att det kändes som att jag skulle gå sönder ;(  

Men vilket tråkigt bemötande ni fick. Jag frågade min bm om fostervatten när jag var osäker på om det var flytning eller vattnet. Hon sa att går vattnet så fortsätter det att sippra. Men det låter ju som slemproppen det du beskriver!
  • Alicias

Fy farao. Har sådan mensvärks liknande känsla i svanken. Har bara legat inne i sängen och soffan idag. Har haft så här flera dagar i rad nu men ikväll har det varit olidligt. Man kan ju hoppas att lill killen vill komma ut snart. 37+0 idag. 

• Alicias
    Choccolat skrev 2012-08-15 05:43:54 följande:
    Jag har haft ca 10 sammandragningar i timmen sen kl 19 igår.. Olika ont.. Riktigt jävla ont mellan kl 3-4.. Börjar bli ganska slut, har lyckats sova ibland 10 minuter mellan sd..

Hur länge kan detta fortgå innan fl startar på riktigt? Eller att skiten slutar så jag får en paus snart..?
    Usch låter tufft. Hoppas bebis behagar komma snart då
  • Alicias

Jag har varit uppe i natt 2 omgångar och trott att jag håller på att bli magsjuk. Vidrig smärta i magen som har hållt i sig ett par minuter och sedan släppt. Har haft mycket sammandragningar senast bara i veckan men det här var något helt annat. Förvärkar? Gör det så här ont och till och med ondare är jag fasiken inte redo

• Alicias

Hur har ni andra gjort med försäkring av kommande barn? Har ni fixat det eller gör man det när barnet föds?

• Alicias
    JePaLuLi skrev 2012-08-15 20:37:10 följande:
    Vi har tecknat försäkring innan. Skulle nåt uppstå under förlossningen så får man ju ingen hjälp annars...
    Vi har Skandia och är jättenöjda! Hade en oberoende konsulent här hemma som rekommenderade den.
    Var lite så jag också kände men när jag pratade med försäkringsbolaget så sa de att vi skulle höra av oss när bebisen är född...?
  • Alicias

Usch fick nyss veta att en kollega till mig har gått bort i en olycka. Hennes lilla son var med henne när det hände och han har bara sin mamma, ingen kontakt med pappan. Ryser i hela kroppen! Livet är så otroligt skört, ena stunden är man här och nästa stund kan livet vara över, på bara en sekund. 

Vill inte skapa tråkig stämning här inne men idag är jag extra tacksam och lycklig för det lilla livet jag bär i min mage och för alla era små. 

• Alicias
    sexhundra skrev 2012-08-16 17:13:15 följande:
    Nån här inne som haft mycket diarre nu mot slutet?

Är helt otroligt dålig i magen. Har bara ätit skonsam mat de senaste dagarna så det kan inte bero på kosten. Har sprungit på toaletten hela dagen, tur att man är hemma nu! Har hemsk mensvärk i svanken fortfarande. Dock har jag inte sett till någon slempropp :( har den lossnat för er andra?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012