Inlägg från: Alicias |Visa alla inlägg
  • Alicias

Vi som väntar smått i September 2012

Den lilla M skrev 2012-04-12 14:02:29 följande:
    En liten fråga till er som lyssnar med doppler: Jag är i vecka 19 (18+2) och lyssnade efter hjärtat förra veckan för första gången och då var det straxt nedanför/vid sidan av naveln men idag så hittade jag det lilla galopperande hjärtat och en kick rakt in i dopplern strax över blydbenskanten. Ska det verkligen gå och hitta så långt ner i vecka 19, jag menar får den plats där nere i den här veckan? Kan dem flytta runt sig så mycket..
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas

Ja, bebisen ligger där nere fortfarande. På ultraljudet i tisdags pratade vi om det. Att magen är så stor beror på att tarmar mm har fått flytta sig och ta annan plats. Jag hör bebisens hjärta där nere och känner alltid sparkarna under naveln. Är i v 20+4 och bebis är 19 cm men tar inte så mkt plats än.
  • Alicias

Hej hej! Är lite dålig på att hänga med här men kikar in då och då i trådarna. Alla har så fina magar och bebisar

Någon mer som har svårt att andas när ni sover på rygg? Bebis kommer högre och högre upp, jag känner sparkar strax över naveln nu och hela magen rör sig när han bökar runt där inne. Kan det vara så att han trycker på lungorna? Vaknar ibland på nätterna och måste rulla över på sidan för att få tillräckligt med luft.  

• Alicias
    Lemis skrev 2012-05-11 12:20:21 följande:
    Usch något fruktansvärt har hänt våra vänner i vårt kompisgäng. Det fick en son som dog. Fullt gånget. Helt sjukt. Jag är förkrossad och kan inte fatta att sånt kan hända. Varför?
    Fy fan, det får bara inte hända tänker på er och era vänner.

En tjej på min arbetsplats har varit höggravid och gick till och med över tiden tror jag. Nu, några veckor senare är hon tillbaka på jobbet och har ingen mage längre. Såg att hon satt och pratade med en av cheferna och var alldeles rödgråten. 

Vi känner inte varandra och jobbar inte nära varandra så jag har inte vågat fråga eller säga något. Men jag misstänker att någonting gick fel tyvärr Gråter
  • Alicias

Fick hem mina papper från försäkringskassan idag som ska fyllas i av arbetsgivaren. Jag arbetar på två olika ställen men fick bara ett papper att fylla i. Ska bägge arbetsgivarna på de olika arbetsplatserna fylla i varsitt eller ska man bara skicka in från ett jobb? Hur gör ni?

• Alicias

behöver er hjälp!!!

Min arbetsgivare på ett av mina arbeten ringde nyss och hon håller på att fylla i mina föräldrapenning papper. Hon undrade för vilken period hon skulle fylla i min inkomst? För det här året eller förra året? Jag antog att det var det här året, senaste 6 månaderna typ.

Vet ni? 

• Alicias

Vad kul starstruck! Grattis!

Känner mig så besviken efter gårdagens barnmorskebesök. Vi fick veta att tillfällena för föräldrautbildningen vi ska gå är samma vecka som jag är beräknad att föda samt en vecka innan! Tycker det är jätte nära inpå! Man kan ju med stor sannolikhet redan ha fött då.

Vill jätte gärna hinna gå ju men tydligen är det svårt att hitta platser nu under sommaren  

Har ni blivit inbokade på föräldrautbildning?  

• Alicias
    nelia85 skrev 2012-06-27 12:53:31 följande:
    Tack för svaren. Jag drack ett stooort glas med kallt vatten och då sparkade hon till, så hon kanske bara är lite trött idag. :)
    Min bebis är väldigt aktiv under några dagar och sedan lugnare någon dag, antar att han passar på att vila upp sig lite.

Skönt att du kände bebis nu  
  • Alicias
    Skoogish skrev 2012-07-22 22:59:26 följande:
    Låg och försökte sova, men kunde inte och då insåg jag att jag var irriterad.
    Min sambo var på bröllop igår och det var hans syster syster som gifte sig. Hon är gravid i 4:e månaden. Inget konstig med det, jättekul för henne och allt det där. Saken är den, som gjorde både min sambo och hans syster chockade, att hon dricker. Alkohol. Kvällen innan bröllopet drack hon nästan en hel flaska vin själv. På bröllopsdagen drack hon flera glas champagne, vin och en massa olika groggar. Systern försökte ju säga något om det men svaret var "Äsch, det är inte så farligt." Hon har inte slutat dricka under någon period av graviditeten.

Detta är min egna personliga åsikt, men jag tycker inte att det är okej! Om man inte kan avstå från alkohol, ens i 9 månader, då är man inte heller mogen att ha barn. Att medvetet utsätta ett barn för risken för sjukdomar och missbildningar bara för att man inte vill missa att "ha lite kul", det är helt... Usch!
    Och, så klagar hon konstant över sina krämpor och hur jobbigt det är att vara gravid och synd ska man tycka om henne, också. Fy fan...

Var tvungen att skriva av mig. Hoppas ingen tar illa upp, detta är som sagt min åsikt.
    Vad sjukt! Alla får ju göra sina egna val men att man väljer att dricka när man är medveten om att man är gravid är för mig oförståeligt. Skulle aldrig någonsin få för mig att dricka alkohol som kan skada vår lille i magen. Tråkigt att en del människor inte verkar förstå allvaret och vad konsekvenserna kan bli...
  • Alicias

Oj vad jag har missat grejer här! GRATTIS  till er som har fått era små hjärtan {#emotions_dlg.flower}  

• Alicias
    Nelliepop skrev 2012-08-07 20:29:06 följande:
    Kan någon hjälpa mig... Jag har så ont i nedre delen av magen.. Sitter jag ner känns det som bebis huvud är i vägen?? Gör så ont i mellan åt att tårarna är nära..

Aldrig känt detta... Är detta normalt????  
    Jag skulle ringa förlossningen om jag hade så ont! De kanske kan lugna dig eller vill att du kommer in så de får ta en titt om något skulle ha börjat sätta igång? 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012