Skoogish skrev 2012-07-22 22:59:26 följande:
Låg och försökte sova, men kunde inte och då insåg jag att jag var irriterad.
Min sambo var på bröllop igår och det var hans syster syster som gifte sig. Hon är gravid i 4:e månaden. Inget konstig med det, jättekul för henne och allt det där. Saken är den, som gjorde både min sambo och hans syster chockade, att hon dricker. Alkohol. Kvällen innan bröllopet drack hon nästan en hel flaska vin själv. På bröllopsdagen drack hon flera glas champagne, vin och en massa olika groggar. Systern försökte ju säga något om det men svaret var "Äsch, det är inte så farligt." Hon har inte slutat dricka under någon period av graviditeten.
Detta är min egna personliga åsikt, men jag tycker inte att det är okej! Om man inte kan avstå från alkohol, ens i 9 månader, då är man inte heller mogen att ha barn. Att medvetet utsätta ett barn för risken för sjukdomar och missbildningar bara för att man inte vill missa att "ha lite kul", det är helt... Usch!
Och, så klagar hon konstant över sina krämpor och hur jobbigt det är att vara gravid och synd ska man tycka om henne, också. Fy fan...
Var tvungen att skriva av mig. Hoppas ingen tar illa upp, detta är som sagt min åsikt.
Vad sjukt! Alla får ju göra sina egna val men att man väljer att dricka när man är medveten om att man är gravid är för mig oförståeligt. Skulle aldrig någonsin få för mig att dricka alkohol som kan skada vår lille i magen. Tråkigt att en del människor inte verkar förstå allvaret och vad konsekvenserna kan bli...