Inlägg från: Alicias |Visa alla inlägg
  • Alicias

Vi som väntar smått i September 2012

LittleMY skrev 2012-03-19 22:49:46 följande:
    Sitter också med det just nu. Ja läskigt och obehagligt, men ska inte alls vara farligt på något sätt, det är mest att krroppen pumpar runt mer blod nu när vi är med barn. Men tänk om man kunde lindra det ... det är ju så jättejobbigt med hjärtklappningarn, speciellt när man ska sova. (Var nån som skrev häromdagen att det också kan bero på för lite järn, men mina järnvördern ligger mycker bra)
    Skönt att höra att det inte är något farligt! Jag har usla järnvärden, de lygger på typ 103 istället för 140. Kanske borde vara lite bättre på att ta järntabletterna
  • Alicias

Har inte alls hängt med här i tråden på senaste tyvärr så jag vet inte om ni redan pratat om det här. Men är det någon som har känt fosterrörelser än? Hur kändes det?

Jag kände förra veckan när jag låg och läste som nervryckningar i magen. Låg helt stilla och försökte känna efter, det slutade efter några ryckningar.

Och i lördags när jag satt och åt så kändes det inifrån som att någon knäppte eller pickade mig långt ner i magen. Bara 2 gånger sen kände jag inget mer.

Det är så svårt, har ingen aning om det är bebis eller inte? 

• Alicias

När jag står upp och tar på mig en strumpa tillexempel så drar man ju upp benet emot sig. När jag gör den rörelsen med höger ben så ömmar/känns det lite i livmodern. Någon mer?

• Alicias
    LillaPluppen skrev 2012-03-21 11:06:18 följande:
    Får ont i massa olika ställningar o rörelser är ganska öm i allmänhet runt livmodern just nu
    Okej, tack, skönt att höra!
  • Alicias
    sexhundra skrev 2012-03-25 12:04:13 följande:
    Är det nån mer som är öm i buken? Det gör ont när jag trycker lite, böjer mig, ligger på magen och går! Nån som vet vad det beror på? Gör sjuuukt ont!!!
    Det  är nog livmodern som är lite öm pga att den växer. Har också haft den känslan lite då och då!
  • Alicias
    Dolly Patton skrev 2012-03-25 18:59:42 följande:
    Har ni andra gått upp mycket i vikt?

Vägde mig för exakt en veckan sedan och då hade jag gått upp 1 kilo. Ska väga mig igen den här veckan och se om man har rört sig upp lite mer. 
  • Alicias
    Em skrev 2012-03-28 11:55:48 följande:
    Ooo drömmer pm en supersnygg långklännig som man kan ha på studenter o sommarfester....utan att se ut som en tunna...
    jag med!! Det är så fint med långklänning på gravida... hoppas på lite mer utbud i butikerna snart
  • Alicias

Någon mer som funderat på att köpa eller har en "elefantväska" från Svenskt tenn som skötväska? Kan tänka mig att det blir ganska rörigt där i?

• Alicias
    Lizzu skrev 2012-03-30 13:13:37 följande:
    Idamarja: Jag väntar mitt tredje barn nu (v18) Mitt andra barn hade också lkg-spalt, så vi funderar också mycket över om detta barn får vara friskt... Ska på ultra 20.4...
    Kan man se gom/läpp spalt på vanligt ultraljud eller måste man göra 3D?
  • Alicias

Hur har ni andra viktökat / minskat? Känner mig lite orolig. Är i vecka 19 imorgon och har inte gått upp något. Har inte kräkts eller mått illa, har tvärtom ätit ordentligt och nyttigt varje dag. Magen växer och lillen rör sig där inne. Varför går jag inte upp?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012