Cal85 skrev 2012-01-16 17:44:26 följande:
splink: tack för svar! Även om det inte blev bättre med oron! Men det är väl bara att försöka koppla bort antar jag, hur gör du/ni för att inte oroa er för MF?
Jag och min kille pratade om det igår. Fick två missfall i höstas och är så j-vla rädd för ett tredje. Har kommit mycket längre i den här graviditeten än de tidigare och jag har dessutom sett bebisen + hjärta. ÄNDÅ oroar jag mig så mycket.
Han sa till mig igår att jag måste sluta oroa mig. Tänker jag för mycket på det eller oroar jag mig för mycket kommer det att sluta dåligt. Man kan inte göra något förutom att äta och dricka ordentligt i princip. Kroppen lever ett eget liv vad det gäller det här med att vara gravid. Man är ganska så maktlös och det som sker inom oss alla här just nu har vi ingen kontroll över. Läskigt men sant.
Mitt råd till dig och mig själv och alla andra oroliga är - Slappna av. Njut av att ha en bebis i magen. Se ljust på framtiden. Man kan ingenting göra åt missfall tyvärr och så länge allt känns bra så har man ingenting att oroa sig för.
Jag ska verkligen göra allt jag kan för att inte oroa mig. Går det åt skogen den här gången med så har jag i alla fall njutit så länge jag kunnat.