Inlägg från: Alicias |Visa alla inlägg
  • Alicias

Vi som väntar smått i September 2012

Ja, man vill ju så gärna börja köpa på sig saker redan!! Jag har bestämt att jag ska inte handla förrän nästa ultraljud, vilket jag hoppas blir i vecka 12 - 13. Ser allt bra ut och tickar hjärtat fortfarande så ska jag gå och köpa något riktigt fint till lillen.

Har ett jätte sött litet set, byxor och en gosig tröja med öron som jag köpte till en kompis, men sen köpte jag massa annat så jag behöll det där lilla setet. Det ligger kvar i påsen med alla lappar. Klipper av dom när eller om jag kommer över de "värsta veckorna".

• Alicias
    splink skrev 2012-01-16 14:54:27 följande:
    Ni som tagit digitalt för att se att det står 3+, exakt vilken dag har ni tagit det på? Jag är i v.4+6 enligt FL och tänkte ta det på fredag då jag är i v.5+3. Då borde det väl visa 3+?
    Jag tog det i vecka 5, alltså 4+5 tror jag, och då visade det 3+ efter bara några sekunder. Så ditt kommer säkert också att visa det
  • Alicias

Jag har väldigt svårt att komma på något jag är sugen på. Äpplen och jordgubbar går ner utan problem men det finns ingenting annat jag är sugen eller hungrig på. 

• Alicias
    Cal85 skrev 2012-01-16 17:44:26 följande:
    splink: tack för svar! Även om det inte blev bättre med oron! Men det är väl bara att försöka koppla bort antar jag, hur gör du/ni för att inte oroa er för MF?
    Jag och min kille pratade om det igår. Fick två missfall i höstas och är så j-vla rädd för ett tredje. Har kommit mycket längre i den här graviditeten än de tidigare och jag har dessutom sett bebisen + hjärta. ÄNDÅ oroar jag mig så mycket. 

Han sa till mig igår att jag måste sluta oroa mig. Tänker jag för mycket på det eller oroar jag mig för mycket kommer det att sluta dåligt.  Man kan inte göra något förutom att äta och dricka ordentligt i princip. Kroppen lever ett eget liv vad det gäller det här med att vara gravid. Man är ganska så maktlös och det som sker inom oss alla här just nu har vi ingen kontroll över. Läskigt men sant. 

Mitt råd till dig och mig själv och alla andra oroliga är - Slappna av. Njut av att ha en bebis i magen. Se ljust på framtiden. Man kan ingenting göra åt missfall tyvärr och så länge allt känns bra så har man ingenting att oroa sig för. 

Jag ska verkligen göra allt jag kan för att inte oroa mig. Går det åt skogen den här gången med så har jag i alla fall njutit så länge jag kunnat. 
  • Alicias
    ThereseS80 skrev 2012-01-16 20:00:17 följande:
    Hej

Fick tillslut komma in idag. Och nu kom ja hem. Hjärtat slår och ja är i vecka 7, Nu är de bara att hålla allt som går och hoppas. För med alla motgångar vi haft i livet så borde va våran tur nu med tur. =) Varför ja har sån smärta i magen fick ja ju ingen förklaring på men kan vara förstoppad. Annars har ja en jävla växt värk och då tyckte hon synd om mig.!

Ja nu hoppas vi båda och ser fram emot detta. För vi vill ju ha vårat under i början på sept. =)    
    Skönt!
  • Alicias

Någon som har provat Burt´s bees mamma produkter som lanserats i Sverige av Laila Bagge? Finns både olja och en belly butter som jag har hört ska vara jätte härliga. Hittar bara att man kan beställa på nätet, men jag skulle gärna vilja lukta på det innan jag köper. 

Använder apotekets olja nu och den är oparfymerad.  

• Alicias
    N1987 skrev 2012-01-16 20:11:30 följande:
    Men åh! Jag är ju alldeles torsk på sånna där saker.. Nu måste jag ju köpa ännu mer! Ha ha. Fast man skulle ju som sagt gärna lukta på det först... jag kan tänka mig att va testkanin ;)
    haha.. ja jag funderar på att köpa ändå. Har bara hört gott om det och skulle det mot förmodan lukta äckligt i gravidnäsan så får man väl använda den senare eller ge bort
  • Alicias
    Vili skrev 2012-01-17 09:51:51 följande:
    Blöder mycket idag så nu är det på riktigt kört. Barnmorskan jag pratade med nu på morgonen menade dock att jag ändå måste gå på vul för att se så det verkligen är dött och att det stöts ut som det ska. Fruktansvärt tycker jag.
    Det behöver ju inte vara missfall hör jag henne säga..nej men varför blöder jag då som vid mens och har krampaktiga smärtor i magen. Suck.

Lycka till alla andra, kommer tänka på er i September när ni har fått era bebisar :)
    Tråkigt mf är så orättvist och borde inte få drabba någon. Hoppas du återhämtar dig fort och kan hoppa in i en ny BF tråd snart! {#emotions_dlg.flower}
  • Alicias
    LillyRose skrev 2012-01-18 07:53:13 följande:
    ÄNTLIGEN!! 14.30 har jag mitt vul...21 dagars väntan är äntligen över
    Berätta sen!!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012