Inlägg från: Alicias |Visa alla inlägg
  • Alicias

Vi som väntar smått i September 2012

sexhundra skrev 2012-01-03 13:41:58 följande:
    Jag ringde nyss gyn och frågade om man kunde få göra ett VUL drog på lite och sa att jag haft blödning och vädligt ont, BARA för att jag skulle få komma in, men fick ändå inte komma. För dom gör tydligen inte sånt?! Även fast man har symtom osv blir man ändå osäker på om det finns nått där inne. Och orkar man vänta tills första UL? Ska iaf på hälsosamtal den 27.de och eftersom jag haft mf två gånger innan, så skulle hon försöka ge mig ett ul i februari.. dryyyyygt!
    Finns det ingen privat ultraljudsklinik där du bor? Jag har också haft två missfall och jag kan inte tänka mig att vänta så länge på att få veta om bebisen lever eller inte. Man får betala lite för att göra ett privat ultraljud men det är det ju verkligen värt för att stilla oron...
  • Alicias
    Ämmsan skrev 2012-01-03 13:43:06 följande:
    Jag hoppar oxå in där :P Har, om jag har räknat rätt, BF 3 september :) Så himla spännande!
    Följ mig gärna på www.äms.se 
    Kul :D Grattis!
  • Alicias
    Smurfan87 skrev 2012-01-03 17:59:03 följande:
    Edd: Vet hur du känner dig är 5+2 och det känns som fruktansvärd mensvärk hela tiden! Växer som sjutton :D

Angelin: ja är du som tex ja 5+2 så är jag i v 6
    Är också i veck a 5+2 idag. Igår kväll när jag låg i sängen hade jag mensvärks känsla i ryggslutet. Har även haft det lite i magen ibland. Speciellt dagarna innan bim. Är det så växtvärk känns?
  • Alicias
    N1987 skrev 2012-01-07 20:20:44 följande:
    Alicia: här är en stockholmare :)
    Kul

Läste på din presentation. Vi har haft ganska lika ser jag. Jag har visserligen "bara" haft två missfall, men också tidiga. Plussen har blivit svagare kort efter BIM och sedan blödningar. Ska också på tidigt VUL, vecka 6+5!

• Alicias
    N1987 skrev 2012-01-07 21:14:18 följande:
    Alicia: Två missfall är två för mycket..:(Beklagar! Håller tummarna för att det går vägen för oss denna gång! Kul! Vilket datum är du i 6+5?
    Jag med Nu på fredag har jag tid! Känns som en evighet, dagarna går så långsamt! Haha. När ska du på VUL?
  • Alicias
    Lemis skrev 2012-01-08 14:34:38 följande:
    Jag som haft x måste göra vul för att se så den sitter rätt. Ändå fick jag slåss för ett tidigt vul. Men det beror nog på vem man prata med i telefon. Jag höll på att stryka med förra gången och då var jag i vecka 10 med en växande räka och tickande hjärta men i Äggledaren. Fy blä. Vill aldrig mer uppleva. Jag känner mig som en tickande bomb just nu. Men d känns bättre denna gången eftersom gravtest blivit så starka. Jag har knappt kissat på dem förrän strecken är där. Både ju vara bra. Sist fick jag bara svaga. Jag har en son sen innan och med han fattade jag inte att jag var gravid först och var heller aldrig orolig för missfall eller x. Men med mer våra olika erfarenheter så förstår jag all oro. Man kan liksom inte vara lycklig fullt ut.
    Usch,  vad läskigt! Tur att det upptäcktes i tid. Hade du ont eller kändes det som att något var fel?

Jag är jätte nojjig över mitt Vul på fredag. Är orolig att man inte ska hitta fostret eller att det ska vara utomkveds. Ändå orkar jag inte vänta längre... blandade känslor det där. 
  • Alicias

Här är en till som mår rejält illa idag. Jag har också världens craving efter äpplen och jordgubbar. Mår illa av att bara se mat på bild eller tv just nu. Men det är så värt det! Jag mår mer än gärna illa i 9 månader bara vi får vårt lilla pyre!

• Alicias
    N1987 skrev 2012-01-09 18:55:18 följande:
    VUL imorgon i v 5+0, LÄNGTAR! Ska bli så kul, hoppas verkligen det ser ut som det ska.. Det lilla man nu kan se :)
    Du måååste uppdatera här när du varit på VUL! Är så otroligt nyfiken   
  • Alicias
    Bumblan skrev 2012-01-10 19:50:02 följande:
    Hos ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen, Stockholm, kan man göra vul från vecka 7 eller 8. Det kostar 600 kr enligt deras hemsida.

Har inte bestämt mig ännu för hur jag ska göra. Kanske avvaktar till vi har varit på gruppinfo nästa lördag, då kan man ju fråga sånt man undrar tänker jag. Men det vore ju skönt att få bevis på att jag verkligen har en liten i magen. :)
    Jag ska göra VUL hos dem på fredag så.j-vla.spännande!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012