Inlägg från: Alicias |Visa alla inlägg
  • Alicias

Vi som väntar smått i September 2012

Somnium skrev 2012-02-17 15:06:02 följande:
    AM79: magen putar allt nu ;o) hade inte mkt mage innan så märks tydligt. Byxorna får jag inte knäppt utan våld längre.. Dags att köpa nytt! Vet du när du hade ägglossning? Tycker det är så roligt för jag vet precis när plutten blev till
    Åh, när blev din bebis till? Är också säker på när min blev till. Söndag 11 december
  • Alicias
    JePaLuLi skrev 2012-02-17 15:19:59 följande:
    Hihi, vad roligt att ni vet när bebisarna blev till. Då gissar jag att ni får varsin liten pojke
    Jag tror stenhårt på pojke här! Hur kan du gissa det?
  • Alicias

Usch, jag lider med alla er som spyr hela tiden. Kämpa på!

Hur gör ni när ni åker till/från jobbet och på jobbet osv? Har ni kräkts ute bland folk också? 

• Alicias
    oOLillaJagOoo skrev 2012-02-18 10:38:04 följande:
    Låter precis som hos mig! Alltså inget jag behöver oroa mig för...? :)
    Får också så! Första gången hände det när jag nös och jag blev livrädd. Ska man inte ens kunna nysa utan att få missfall var min första tanke. Men det här har fortsatt och det gör ont ibland i hastiga rörelser eller när jag sträcker mig. Tror absolut inte att det är något man ska oroa sig för utan att det är ligamenten som FijaLilja skrev! 
  • Alicias

En tanke som slog  mig idag är  - hur ska man bädda vagnen? Vi kommer ju få barn i September, man vet ju aldrig hur vädret är men hur kommer ni göra? Ska ni bädda med kudde och täcke? Känner mig lite lost kring sånna här saker. Hur gör man? hehe

• Alicias

Ska göra KUB i morgon men känner mig mer nervös för att bebisen inte längre ska leva, inte har växt som den ska mm än för själva KUB resultatet. Ska samtidigt bli skönt att få titta in

• Alicias
    marla333 skrev 2012-02-20 13:50:50 följande:
    i vilken vecka gjorde ni/ ska göra kub? jag har tagit prover för en vecka sedan, men ännu inte fått någon remiss som skulle komma med posten. tänkte ringa imorron om en inte kommer idag. är i vecka 12.
    Är i 12+2 i morgon när jag ska göra
  • Alicias

Nu har jag gjort KUB, hade en busig bebis som inte tänkte lägga sig så att BM skulle kunna mäta. Fick dricka massor för att bli kissnödig så att blåsan skulle trycka på lite och sen fick hon ta en patient i mellan. Men tillslut gick det och sannolikheten blev låg. 1:5803 tror jag det var, känns bra!

Fy fan vad häftigt det är att se sin lilla älskling där inne, helt otroligt. Jag är så tacksam och lycklig över att få vara med om det här. Och sååå glad för er andra som också får göra denna häftiga resa!

Lägger upp en bild i bildtråden lite senare!

• Alicias

Vi gjorde KUB förra veckan och det var absolut inte bara för att få se bebisen. Det hade min barnmorska bokat in ett vanligt ultraljud för i så fall. Vi valde att göra för att vi verkligen var intresserade av att få reda på sannolikheten trots att man i min unga ålder inte har stor risk för DS.

Idag köpte jag angelsound och vi har legat och lyssnat nu på kvällen. Helt fantastiskt! Det låter som ett litet tåg där inne  

• Alicias
    Alicias skrev 2012-02-27 21:01:18 följande:
    Vi gjorde KUB förra veckan och det var absolut inte bara för att få se bebisen. Det hade min barnmorska bokat in ett vanligt ultraljud för i så fall. Vi valde att göra för att vi verkligen var intresserade av att få reda på sannolikheten trots att man i min unga ålder inte har stor risk för DS.

Idag köpte jag angelsound och vi har legat och lyssnat nu på kvällen. Helt fantastiskt! Det låter som ett litet tåg där inne  
    ska tillägga att vi inte skulle ha valt abort ifall sannolikheten hade varit stor! Men vi hade velat mentalt ställa oss in på att det och på något sätt förbereda sig. 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012