Inlägg från: Den lilla M |Visa alla inlägg
  • Den lilla M

Vi som väntar smått i September 2012

Vi har ingen föräldragrupp via min BM, bara runt 4st föreläsningar, 2st mammagruppmöten (har haft ett redan nästa är i vecka 30) plus ett besök på det BB som man satt högst upp på sin priolista (jag kommer dock besöka två då jag inte kan välja vilket jag ska sätta först).

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Hos oss blir det inget p-medel efter förlossningen.. tog oss ju tre år att komma så här långt så om vi vill ha syskon är det lika bra att köra vidare som vanligt. Å skulle det bli syskon tätt  efter så gör det inget

• Den lilla M
    H44 skrev 2012-05-15 15:02:11 följande:
    Hallå tjejer. Vart har ni tecknat era gravid å sedan branförsäkring? Å hur har ni tänkt :)
    Är också intresserad av denna fråga då jag inte tecknat nån gravidförsäkring ännu.. men det är väl dags nu när man ändå närmar sig vecka 25
  • Den lilla M

gravidförsäkring känns inte som nån superstress innan vecka 26 då de flesta försäkringar börjar gälla på riktigt då . Så nu har jag ca två veckor på mig att välja. Har IF på det mesta andra å dem har funkat toppen när vi har behövt dem men precis som "Flisan" skriver så har jag inte hört så mycket bra om deras gravidförsäkring.

• Den lilla M

AM79: Enligt min BM så är det från och med vecka 25 som man ska känna rörelser varje dag (men enligt min kompis i USA så har dem v.26 som riktlinje då man ska känna varje dag).
    Själv har jag lite olika dagar, som igår kände jag bara några lätta puffar under kvällen medans jag andra dagar kan känna starkare puffar under hela dagen (jag är 23+6 idag).
    Sen är det så att den lilla fortfarande har mycket plats att röra sig på så om den ändrar ställning och tex om den lägger sig med ryggen mot din mage och sparkar mot din rygg så kanske du inte känner nått. Men jag tycker ändå att du ska ringa din BM och be och få kolla bara för att stilla din oro.

• Den lilla M

jag har märkt att min lilla är mer eller mindre lugn hela dagen sen runt kl 16 så börjar det puffas lite lätt och sen under natten är det full fart!

• Den lilla M
    eiramis skrev 2012-05-21 15:43:51 följande:
    Gick ut för och lapa lite sol inför att jag ska klä mig i vitt om en månad. Insåg att min bikiniöverdel inte täcker särskilt mycket längre.Skäms Inte bara magen som växer Skrattande
    Akta den lilla i magen bara, det är inte bra med för mycket sol mot magen pga strålningen och värmen!

Ang moderskapsintyg så finns det ju att få efter RUL är avklarat. Bara att be sin BM att skicka den om man vill ha det tidigt. Själv så får jag mitt på fredag då det är dags för mitt vecka 25 möte. Tror dock inte att jag ska ta ut några dagar alls första året utan börjar ta ut dem när den lilla fyller 1år för då kan jag vara hemma tills hon är 2,5år plus att ha inkomsten skyddad.
  • Den lilla M
    LillyRose skrev 2012-05-21 17:19:45 följande:
    24+5 och sfmått var 23 cm och hb hemska 109!
    Ditt SF mått är ju normalt men hb var ju lite lågt hade du legat på rygg länge? För ibland kan det ju gå ner pga det. Ska dem hålla lite extra koll eller vad sa din BM?
  • Den lilla M
    Den lilla M skrev 2012-05-21 17:50:49 följande:
    Ditt SF mått är ju normalt men hb var ju lite lågt hade du legat på rygg länge? För ibland kan det ju gå ner pga det. Ska dem hålla lite extra koll eller vad sa din BM?
    Hmm kom precis på mig själv att jag blandade ihop svenska HB (blodvärde) med engelska HB (hjärtslag). Så glöm det jag skrev !!
  • Den lilla M

I bland kartongerna med saker vi fick av en kollegas man som jobbar åt en leksakstillverkare i usa så fanns det en badstol med sugproppar som man ställer ner i badkaret. Verkar ganska smidig om man vill bada samtidigt som bebis . Men vi får nog köpa en badbalja också, kan inte hålla på och fylla upp badkaret varje gång den lilla ska bada!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012