Vi som väntar smått i September 2012
NeLe: hon skriver ju.. 2 veckor till rul vilket betyder att jag då är i vecka 21 (20+1) . Så tror hon menar att på rul kommer vara 20+1
NeLe: hon skriver ju.. 2 veckor till rul vilket betyder att jag då är i vecka 21 (20+1) . Så tror hon menar att på rul kommer vara 20+1
Då va man uppe med tuppen igen, förstår inte vad morgon pigg jag är numera. Sover aldrig längre än till 6!
Ush vilken dag jag hade igår, var till min BM, å så skulle vi lyssna på hjärtljuden. Hon höll på länge, vred och vände med dopplern. Men INGET!! Jag ser att hon ser lite blek ut (för att inte tala om hur blek jag var). Så säger hon jag tyckte att jag hörde rörelser men jag hör inget hjärtljud, det är lika bra att du åker in till gynakuten och kollar (dem har ingen ultraljudsmaskin där).
Så åkte till gyn och fick vänta i ca 1,5timme (vilket kändes som flera år i sammanhanget). Väl inne hos läkaren så mätte hon först livmodertappen, kollade efter vätska i buken (VUL) sen kollade hon med vanligt ultraljud på magen å där var min lilla prinsessa. Hjärtat slog precis som vanligt och hon höll precis på att vakna å verkade allmänt sur över att vi störde henne .
Pust ni må tro att jag var helt känslomässigt slut igår efter allt det här. Läkare sa att det är ovanligt att man inte hör hjärtljud i min vecka (21+3) men det händer ibland om fostret lagt i vissa positioner där dopplern inte "kommer åt".
Kan ju tillägga att jag inte känner några tydliga rörelser ännu, å läkare trodde inte att jag skulle göra det förens runt vecka 24 pga att min moderkaka är placerad i övreframkant.
Hoppas ni alla får en trevlig och solig första maj!!
Kram på er
NeLe: Ja det stämmer. För det är ju ingen ide att kolla fostrets blodgrupp om mamman är rh+. Men eftersom jag är rh- och min man är rh+ så kollade man på mig.
Dem tror ju även att denna teknologi i framtiden kommer kunna användas se om det är en pojke eller flicka och ännu mer viktigt ifall det finns några kromosom fel. Förstår vad skönt om dem kan ta bort fostervattensprov utan allt går att se via ett blodprov
Min lilla flicka har hittat en ny syssla i magen: sparka på mammas urinblåsa!! haha inte skönt
Välkomna alla nya!
Ja cocillana etyfin brukar vara läkarnas första val när man är gravid, tror det beror på att den är testad ordentligt jämfört med många av dem receptfria hostmedicinerna som finns på marknaden.