-
Ja jag vet det där med tabletter är inte lätt, jag kan inte ta mina på morgonen utan tar dem till kvällsmaten ist. Det funkar mycket bättre, jag tar både aco gravid och omega 3.naggym skrev 2012-04-05 09:33:47 följande:Man kanske får börja ta det igen då.. Men man blir så virrig alla säger olika, vem ska man tro på ;) jag avskyr att ta tabletter det är mitt stora problem.. Får knappt ner dom..
-
Gud vad gott det där lät, jag älskar smörgåstårta.naggym skrev 2012-04-05 22:55:01 följande:Vad är det med smörgåstårta? :) jag är så sjuukt sugen på det hela tiden.. Det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på innan jag somnar ;) har idag varit och köpt en 9 bitar som jag ska bjuda på åt familjen under påsken mums :) har även gjort löjromstårta med kallrökt lax.. Mmmm ;)
Fast en liten får man äta kallrökt lax? När jag frågade min BM om både gravad, varm och kallrökt lax sa hon att jag inte kunde äta något av det särskilt inte om det varit vakuumpackat eller legat i fiskdisk färdigskivad. -
"Fast en liten fråga..." skulle det stå. Ett ord trillade visst bort
-
Fick ett vidarbefodrat mail från en kompis som mejlade lvm förra påsken och frågade vad hon skulle undvika på påskbordet och hon fick det här svaret:
Generella råd om vad du bör undvika på påskbordet är:
- Rökt och gravad fisk.
- Rökta korvar eller skinka.
- Opastöriserade ostar.
- Vakuumförpackade smörgåspålägg.
Så jag står över laxen i år, men när det är dags för julbordet så är det ju fritt fram igen ! -
Här har morgon solstrålarna tittat fram och dem glittrar vackert på vattnet och fåglarna kvittrar för full hals. Så jag ville bara titta in och önska er alla en jätte glad påsk!
-
En liten fråga till er som lyssnar med doppler:
Jag är i vecka 19 (18+2) och lyssnade efter hjärtat förra veckan för första gången och då var det straxt nedanför/vid sidan av naveln men idag så hittade jag det lilla galopperande hjärtat och en kick rakt in i dopplern strax över blydbenskanten. Ska det verkligen gå och hitta så långt ner i vecka 19, jag menar får den plats där nere i den här veckan? Kan dem flytta runt sig så mycket..
-
Hmm nej tror att det fortfarande är upp till 10dagar som gäller, det där med 30dagar var väl nått som diskuterades som förslag till ändring.läängtan skrev 2012-04-12 18:14:21 följande:Ni verkar ha bra koll så frågar er, har ni hört att pappan nu får stanna hemma 30 dagar efter förlossningen istället för 10 dagar som det var förut? vore ju underbart i så fall
-
Star struck jag skulle tro att det var en sk Braxton Hicks sammandragning. Helt ofarligt bara livmodern som "övar" lite inför framtiden. Dessa kan man få från vecka 15 ungefär.
-
Mitt bikarbonattest stämde !! Jag gjorde ett i vecka 13 och ett i vecka 19 och båda var helt tysta. Å där inne ligger det en liten flicka
-
Nej tvärtom, har du moderkakan i framvägg kan det dröja ända till vecka 24-25 innan man känner nått. Det beror på att moderkakan agerar som "stötdämpare" och gör det svårare att uppfatta bebisens rörelser.NeLe skrev 2012-04-24 14:28:56 följande:Men har man moderkakan i framvägg borde man väl känna sparkarna tidigare eller? så har jag fått instruktioner om