Inlägg från: Den lilla M |Visa alla inlägg
  • Den lilla M

Vi som väntar smått i September 2012

Edds du är inte ensam. Vi köper också allting nytt. Vet inte varför men jag har alltid haft svårt att handla begagnat, även om det blir så mycket billigare (och bättre för miljön) att göra så.

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Jag har en väldigt lugn liten tjej i magen, nästan så att jag blir orolig ibland när jag läser om era små. Men min BM sa att jag inte skulle oroa mig, vissa är helt enkelt lite lugnare i magen plus att jag har moderkakan fram som dämpar lite också. Mest aktion blir det efter lunch och middag sen brukar det bökas lite runt kl 4 på morgonen då jag numera alltid går upp för att kissa. 

Nån som har ett bra tips på en vagn där man har bebis vänd mot sig samt rörliga hjul fram och den ska vara bra att köra i terräng?

• Den lilla M

Kaksmulan, tack så mycket för tipset. Kollade deras hemsida och tyckte att prestige var snygg men då var ju framhjulen fasta. Jag går ju ganska mycket i skogen (självklart blir det ju typ el-ljusspår med vagnen).
    Hoppas verkligen dina värkar avtar! 

NeLe: Skönt att höra att man inte är ensam med att inte känna "dundersparkar". 

• Den lilla M
    Granen skrev 2012-05-29 17:57:49 följande:
    Jag är mest arg när jag är hungrig. Då kan jag vara fruktansvärt otrevlig ;)
    Samma här.. jag är snäll och hur trevlig som helst i vanliga fall.. MEN.. har jag jag inte fått mat när jag borde äta så bryter sig en liten djävul ut ur mig och jag kan bli galen för ingenting. Sen så fort jag ätit är allt bra igen . Så min man ser till att det alltid finns något litet snack hemma ja kan äta om jag känner att hungern smyger sig på!
  • Den lilla M

Då var det 10dagar kvar av andra trimestern . Sen börjar nedräkningen på allvar!!

• Den lilla M
    Edds skrev 2012-06-03 10:01:13 följande:
    Den lilla m vilken vecka går man in i den? Är det 27+0 ? :)
    Det står lite olika på olika sidor men enligt min BM så är det vi 28+0 så jag går efter det
  • Den lilla M

Jag kommer göra mitt TUL i v32 då dem sa att det är först då dem får en bättre uppfattning barnets vikt och längd i veck 40. Men sen kan dem ju få helt fel i alla fall . Min partner var en väldigt stor bebis (60cm, 5,1kg, föddes 40+1) och skulle det visa sig att den lilla flickan i magen är i närheten av denna storlek så vägrar jag föda normalt.

Lilly Rose det där lät inte kul, var livmodern stenhård också som i en sammandragning? 

• Den lilla M
    TheFamily skrev 2012-06-04 08:55:12 följande:
    Den lilla M: mmm det där med att beräkningarna kan vara fel är jag alltför bekant med. Dottern beräknades väga 4500 g och uppåt. Låg på +22%.
    Jag blev akutsnittad pga det, hon hade några dippar på hjärtljuden under förlossningen och de vågade inte fortsätta pga stort barn (jag var öppen 9 cm).
    Ut kom min lilla ärta på 3400g och 51 lång...
    Pigg som en mört och mådde hur bra som hest.
    Vaddå snuvad på konfekten?? :(
    Tul gjordes i v32 i Malmö.
    Vet du (eller nån annan också för den delen) vid vilken vikt dem väljer att snitta en ist för att man ska föda vaginalt? Jag vill ju egentligen föda vanligt men är det en dunderklump känns det lite väl riskabelt.
  • Den lilla M
    TheFamily skrev 2012-06-04 09:42:59 följande:
    LillaM: nja vet inte om det finns nåt speciellt mått. De flesta snitt (planerade) jag varit med om pga stort barn har bebisen beräknats väga mer än 5 kilo.
    Sen beror det ju även på hur du ser ut i kroppen osv.
    Tack så mycket för svar !!
  • Den lilla M
    TheFamily skrev 2012-06-04 11:46:00 följande:
    Tog även immuniseringsproven..
    Skönt att allt såg bra ut . Måste bara fråga vad är immuniseringsprov? Har det med blodgrupp att göra? Själv har jag Rh- och det vet jag att även den lilla i magen har. Är det något prov jag bör ta ändå?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012