• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • sophiejennifer
    Sunliight skrev 2011-12-27 21:43:01 följande:
    Okejokej, det förstår jag! Vad gör du om han inte vill ha barnet då? Och tror du han vill flytta tillbaka till Sverige om du inte vill flytta dit? Eller ska ni leva särbo trots barn? 

Det känns bra trots att jag är själv Jag har alltid velat att ha barn, det har liksom alltid varit det jag vill så tänker inte ge upp det bara för att jag är själv. Visst, det kommer bli tufft osv, men vill man något så klarar man det och jag kommer ha massa stöd från min familj! Är inte alls orolig för det är mer as orolig för missfall! 
    Alltså om han inte vill ha barn nu pga att han tycker att det är för tidigt i förhållandet så kan jag förstå det. Jag håller med i det argumentet, är själv skilsmässobarn och vill absolut inte att mina barn ska få växa upp så. Ska vi ha barn kommer vi bo ihop. Han kommer inte lämna tjänsten han har nu om han inte får ett bättre erbjudande - då antingen NY eller London, han kommer aldrig vilja bo här i Göteborg. Så jag kommer flytta till Oslo i första hand och sedan flytta med honom där han får jobb. Han är ju höginkomsttagaren så det kommer handla om de positioner han får och även där hans egna företag går att styra ordentligt. 

Va skönt att din familj backar dig! Jag är också orolig för missfall! Fick ett precis i början av vårt förhållande, visste inte att jag var gravid så det var ingen större förlust, men ändå så har jag fått det. Gjorde även abort när jag var 16 pga att jag tyckte att jag var för ung. Känns som om det ger dålig karma.. :/ Däremot kommer jag sörja MF nu - även om jag skulle tvingas göra abort, det känns värre på nåt sätt. 
  • LöjligaFamiljen

Jag har ju inte ens passerat bim ännu :/ men har tagit på mig en binda och får väl fortsätta testa... :(

• Sunliight
    sophiejennifer skrev 2011-12-27 21:51:30 följande:
    Alltså om han inte vill ha barn nu pga att han tycker att det är för tidigt i förhållandet så kan jag förstå det. Jag håller med i det argumentet, är själv skilsmässobarn och vill absolut inte att mina barn ska få växa upp så. Ska vi ha barn kommer vi bo ihop. Han kommer inte lämna tjänsten han har nu om han inte får ett bättre erbjudande - då antingen NY eller London, han kommer aldrig vilja bo här i Göteborg. Så jag kommer flytta till Oslo i första hand och sedan flytta med honom där han får jobb. Han är ju höginkomsttagaren så det kommer handla om de positioner han får och även där hans egna företag går att styra ordentligt. 

Va skönt att din familj backar dig! Jag är också orolig för missfall! Fick ett precis i början av vårt förhållande, visste inte att jag var gravid så det var ingen större förlust, men ändå så har jag fått det. Gjorde även abort när jag var 16 pga att jag tyckte att jag var för ung. Känns som om det ger dålig karma.. :/ Däremot kommer jag sörja MF nu - även om jag skulle tvingas göra abort, det känns värre på nåt sätt. 
    Okej! Vi alla tänker olika (och tur är väl det!) Jag är också skilsmässobarn, hade inte speciellt mycket kontakt med min pappa som liten. Detta är inget jag någonsin har lidit av. Det har funnits andra manliga förebilder i min familj (bror, morfar, osv). Jag har alltid haft det bra med min mamma som varit ensam. Under några år under min tonårstid så hade hon en man vi bodde med, och det funkade bra. Jag accepterade honom osv. Just för att jag har haft det så bra utan pappa kanske det gör det lättare för mig att välja att vara själv? Det är inte det bästa, det vet jag. Men tar man en titt på dagens samhälle så är det inte som det var förr. Folk separerar, är homosexuella  (har INGET emot det) osv. Så tror inte mitt barn går under för att jag är ensam det är iaf inte ett själv för mig att göra abort. Men det är en stor fördel om man har stöttning av familjen!
  • LitenEmma91

På tors ska vi berätta för närmst sörjande, ifall nått händer så känns det bra att dom vet. Lillasyster vet redan, lovade henne att hon skulle få veta först:P

• Smurfan87

Men precis som någon annan sa blir testen starkare så är det säkert nid blödning. Jag fick det förra torsdagen. Min värld gick under, trodde det var mens men det var så lite att jag kunde ha samma binda hela dagen och likadant nästa tre dagar. Efter det tog jag ett test som visade att jag var gravid :)

• sexhundra

Förra månaden när jag plussade fick jag en liten blödning några dagar innan mens som va en nidblödning det va först en vecka senare jag fick mf. Hoppas det håller i sig för dig!! Jag tror det är en nidis.

• Sunliight

Det är ju faktiskt ganska vanligt med blödning tidigt i graviditeten. Speciellt runt när mensen skulle ha kommit!

• sophiejennifer
    Sunliight skrev 2011-12-27 21:58:34 följande:
    Okej! Vi alla tänker olika (och tur är väl det!) Jag är också skilsmässobarn, hade inte speciellt mycket kontakt med min pappa som liten. Detta är inget jag någonsin har lidit av. Det har funnits andra manliga förebilder i min familj (bror, morfar, osv). Jag har alltid haft det bra med min mamma som varit ensam. Under några år under min tonårstid så hade hon en man vi bodde med, och det funkade bra. Jag accepterade honom osv. Just för att jag har haft det så bra utan pappa kanske det gör det lättare för mig att välja att vara själv? Det är inte det bästa, det vet jag. Men tar man en titt på dagens samhälle så är det inte som det var förr. Folk separerar, är homosexuella  (har INGET emot det) osv. Så tror inte mitt barn går under för att jag är ensam det är iaf inte ett själv för mig att göra abort. Men det är en stor fördel om man har stöttning av familjen!
    Jo, det har fungerat bra. Men jag och min pojkvän är överens om att det är bäst för barnet med oss tillsammans. Jag skulle inte vilja vara ensam med ett barn heller, men det klart att jag aldrig skulle stanna i ett förhållande som jag inte trivdes i för barnen, skulle däremot inte ge upp lika lätt. Jag har ettpar vänner som precis fått en dotter, och hon kommer växa upp i en underbar familj, även fast hon har två pappor och ingen mamma. Men eftersom jag är i den sits jag är och älskar honom skulle jag inte äventyra vårt förhållande för att han inte vill ha barn nu. Det är givetvis ett gemensamt beslut att få en liten bebis, han skulle aldrig tvinga mig till något jag inte vill och jag skulle aldrig tvinga honom till något heller. Men tror att en familjemedlem skulle välkomnas in i våra liv faktiskt. 
  • sophiejennifer

En lite konstig fråga kanske, men har ni förlorat sexlusten?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012