Inlägg från: SophiaSundgren |Visa alla inlägg
  • SophiaSundgren

Vi som väntar smått i September 2012

Hoppar in här jag också, Jag fick reda på att jag va gravid i slutet av Januari, enligt barnmorskan tror hon att jag är beräknad i slutet av September men har sagt att vi får se på ultraljudet hur det egentligen står till. Hon sa även att hon tror att vi kommer att få flytta fram datumet till början av september. Så nu är jag väldigt förväntansfull inför ultraljudet. :)

• SophiaSundgren

I Stockholms län där jag bor hör dem av sig om tid för rul. Jag har fått en tid den 25/4 längtar så otroligt mycket. :) vet dock inte vart du bor men ring din bm och kolla för säkerhets skull. :)

• SophiaSundgren

Jag skriver inte så ofta här men jag läser och lyssnar på allt ni skriver ska ni veta, tänk att vi är så många som faktiskt är beräknad i september. Dags för sängen, godnatt på er alla.

• SophiaSundgren

Hej tjejer. :) jag har också nästäppa, men bara på nätterna så jag har köpt sånna där plåster man sätter på näsan, funkar skitbra. Men är det besvär på dagen så kan jag tyvärr inte hjälpa då jag inte är drabbad av det (ännu) ha en toppen skärtorsdag alla gravida blivande september mammor.

• SophiaSundgren

Jag har väl kanske gått upp ett kilo, jag är väldigt liten (smal) i kroppen sänder förvånar mig inte, med min dotter gick jag upp totalt åtta kilo och allt försvann direkt när hon föddes. Jag hoppas själv på att jag går upp mer under denna graviditet och inte bara på mage och bröst som förra gången, men det blir som det blir. Magen sticker dock ut ordentligt. :) antagligen för att jag är så smal. Jag älskar verkligen min mage, skulle vilja vara ännu större. Men det kommer. Hoppas att ni får en härlig fredags kväll.

• SophiaSundgren

Mia my- blev lite fel där. :) men som du säger, det känns som fredag idag. Jag slutade tolv så det va en kort halvdag för mig och lilla snorpan på förskolan. :)

• SophiaSundgren

Em - jag har hört samma som dig, så länge den varit fryst så är det inga problem. :) så ät på tycker jag. Det är ju så gott.

• SophiaSundgren

Eiramis - jag litar också på Livsmedelsverket. Det verkar ganska vettigt det mesta som står där om maten. Men sen är inte jag någon som håller stenhårt på vad jag får och inte får äta. Med min dotter så brydde jag mig i princip inte ett smack om vad jag stoppade i mig, förutom alkohol såklart, det skulle jag aldrig dricka under graviditeten men det gäller väl alla? Min dotter kom ut frisk och kry 11 dagar efter bf, vägde 3345g och va 50cm lång, perfekt helt enkelt. Denna gången är jag väl lite mer medveten om vad jag äter men inte slaviskt.

• SophiaSundgren

Väntarliten - är det första barnet så kan det egentligen dröja fram tills vecka 20 innan man känner bebisen. Men du har redan känt den som jag förstår? Tror inte att det är någon fara det kan vara så att h*n har lagt sig på ett annat sätt så att du känner riktigt, men är det så att du blir väldigt orolig så tycker jag att du ska ringa din bm. :) ha en härlig långfredag.

• SophiaSundgren

Godmorgon alla gravida. :) Kändes väldigt tufft att gå upp nu på morgonen efter denna ledighet. Hur gick det för er andra som jobbar idag?

Idag kommer även min älskade dotter hem som har varit med sin mormor och morfar ute på landet sen i lördags, saknar henne så otroligt mycket.

Hoppas ni alla får en bra dag och lycka till UL alla som ska på de idag, för mig är det inte dags förens den 25 september.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012