• Maramina

Vi som försökt ett tag utan plus

Åh, jag är så stolt över mig själv! Jag har fortfarande inte testat! BIM på söndag och jag har i vanliga fall jättesvårt att hålla mig från stickorna och nu köpte jag ju ett test på Apoteket innan jul men jag har fortfarande inte använt den, och jag har inte heller letat fram stickorna jag har liggandes här hemma trots att vi varit hemma sedan fyratiden! Ett negativt test gör egentligen inte så mycket annat för humöret för mig än att jag surar över att ha slösat test i onödan, och med tanke på att jag är testoman i vanliga fall, och med tanke på hur länge vi försökt så vill jag inte ena tänka på hur mycket pengar som jag lagt ner på tester! Men nu har jag lyckats hålla mig cool fram till idag i alla fall!

• Maramina

Förresten, måste berätta något gulligt som dottern sa på julaftonskvällen när hon skulle gå och lägga sig:

"Nu vill jag att det blir sommar! Jag tycker bäst om sommaren!"

"Tycker du inte om vintern då när det är snö och man kan åka pulka, kälke och skidor? Och på vintern är det jul och då kommer ju tomten med julklappar! Tycker du inte om det???" svarade jag.

"Jo, men jag tycker bäst om sommaren för då är det varmt och skönt och man kan bada! Men jag tycker inte om insekter, myggor, humlor och bin för de bara surrar!"

Jag kunde inte göra annat än bara hålla med. Det är ju jobbigt när de surrar så

• Maramina
    liliana01 skrev 2012-12-26 22:02:59 följande:
    HETT tips!

Jag var i samma sits som alla ni,

Jag slutade med FL, tester och började dansa, yoga, jag och min sambo slutade prata om barn och hux flux kom plusset vi väntat på i 100 år (typ) .

Lycka till!

Ok, en till som försöker få till det att bara man slappnar av så kommer plusset. Förstår du vad det är du indirekt säger till alla de tjejer som är här i tråden och där vissa har försökt i flera år? Inte? Då ska jag så vänligt som jag kan säga det till dig så att du slipper göra det fler gånger (om det inte är då att du bara vill vara elak). Jo, du skuldbelägger tjejerna här inne för att det är deras fel att de inte har lyckats bli gravida! Känns det bra? Och om det nu vore så enkelt, hur kommer det sig då att landstingen inte börjar samtliga fertilitetsutredningar med att ge en broschyr i avslappning? Jag tror inte att svaret är så enkelt som att bara man slappnar aaaav så lyckas man få ett barn. Jag tror snarare att det var en tillfällighet att ni lyckades när du började fokusera på annat. Hade ni fortsatt som tidigare hade du likväl blivit gravid. Får man fråga hur länge ni hade försökt innan du började fokusera på annat och hur länge efter det att du började dansa och med yoga som du blev gravid, för jag misstänker att du inte är över 100 år? Och får jag fråga om ditt tränande, dvs yogan och dansandet påverkade din vikt något?
  • Maramina
    JZ79 skrev 2012-12-26 21:01:45 följande:
    Ciccie: ja det är inga konstigheter. Du räknar från dag 1 oavsett när mens slutade, så då borde du ha äl snart. In i sängkammarn med dig ;)

Precis så är det Cicci! Mensens längs påverkar inte när ÄL sker. Man kan tom få ÄL under mens!
    Pastell skrev 2012-12-26 21:27:21 följande:
    Jag blev inte gravid denna gång....jag testade negativt alldeles nyss. Jag kunde inte hålla mig.....2 dagar innan bim och jo, det borde synas nått vid det här laget...så det är kört. Jag vet det.

Kul.

Jo, det kan synas något vid det här laget, MEN DET BEHÖVER INTE GÖRA DET! Ledsen att jag skriver med stora bokstäver men jag blir så ledsen av att se hur alla jämt ger upp hoppet i förtid, innan BIM. Visst, man kan ha en magkänsla av att ha misslyckats och den är ju inte så konstig att man får med tanke på hur länge vi alla har försökt, vissa under många år men ett negativt test behöver egentligen inte behöva betyda något, särskilt inte om den är tagen innan BIM! Det är endast mensen som är ett någotsånär säkert tecken på att man inte lyckats. Men inte ens det behöver betyda något egentligen då man kan få mensliknande blödning trots graviditet. Min egen syster är ett exempel på det! Men trots att hon är ett exempel nära mig, så ser jag blödning som är mensliknande som ett tecken på att man inte är gravid.

Och vad grundar jag på att man inte kan lita på ett negativt test? Jo, dels min egen erfarenhet. Två dagar innan BIM fick jag negativt test, på BIM fick jag ett plus och åtta månader senare låg jag på bb med en underbar bebisflicka på min arm... Sedan kan man läsa på vilken instruktion som helst till vilka tester som helst, för där står det att det "kan visa upp till" si och så många dagar innan beräknad mens. Eller så kollar man på en tabell med Hcg-nivåer.

Ledsen om jag är alltför kinkig. Känner själv hur bitsk och sur jag framställer mig som. Jag blir bara så ledsen på att se hur ni tar ut sorgen i förväg! Jag förstår fullständigt när någon vill ta ett brake! Jag har ju själv haft det ett tag och har även funderat på att ta ett igen. Mår man inte bra av att vara här så ska man inte vara här! Vi ska ju göra det som får oss att må bäst! Känns det på sikt att man mår bäst av att komma tillbaka, då är man ju alltid hjärtligt välkommen tillbaka! Tråden finns här och är fylld av tjejer som försöker stötta varandra och som finns där, som bryr sig.

Hoppas nu att jag inte sårar någon eller gör någon alltför upprörd. I så fall ber jag om ursäkt. Men jag ville bara få ut det, PMS-kossa som jag är. Är jag en elefant i ett glashus, så ber jag om ursäkt, samtidigt som jag erkänner att jag är medveten om det.
  • Maramina

Länk till en tabell med normalaHcg-nivåer vid olika geaviditetslängd:

www.niomanader.se/content.asp

Att testa negativt långt efter BIM är inte helt ovanligt eller onormalt.

Och där går jag och lägger mig och hoppas att jag vaknar på bättre humör än vad jag är på nu när jag går och lägger mig. Och jag måste tillägga att jag inte går och lägger mig med dåligt humör pga något här utan sedan mitt förra inlägg har jag hunnit hänga upp en maskin tvätt i vår snorkalla tvättstuga som ligger i vår källate och när jag sedan skulle sätta igång torken upptäckte jag att den inte startade. Och mannen sitter bara och glor på tv:n. Så torr tvätt lär jag få typ om en vecka om jag inte hänger allt här uppe i bostadsdelen. Och dessutom så lyckades jag få dörrhandtaget till toalettdörren i handen när jag skulle gå ut från toaletten. Jag trodde mannen hade fixat det då han nämnde att sen satt löst strax innan vi

• Maramina

Länk till en tabell med normalaHcg-nivåer vid olika geaviditetslängd:

www.niomanader.se/content.asp

Att testa negativt långt efter BIM är inte helt ovanligt eller onormalt.

Och där går jag och lägger mig och hoppas att jag vaknar på bättre humör än vad jag är på nu när jag går och lägger mig. Och jag måste tillägga att jag inte går och lägger mig med dåligt humör pga något här utan sedan mitt förra inlägg har jag hunnit hänga upp en maskin tvätt i vår snorkalla tvättstuga som ligger i vår källate och när jag sedan skulle sätta igång torken upptäckte jag att den inte startade. Och mannen sitter bara och glor på tv:n. Så torr tvätt lär jag få typ om en vecka om jag inte hänger allt här uppe i bostadsdelen. Och dessutom så lyckades jag få dörrhandtaget till toalettdörren i handen när jag skulle gå ut från toaletten. Jag trodde mannen hade fixat det då han nämnde att men satt löst strax innan vi åkte till Värmland, men tydligen inte. Allt bara rasar i händerna på mig och allt här hemma måste jag planera. PMS? Jag??? Nej då! Inte alls! Inte ett dyft!

• Maramina

Pastell: Hoppas din avregistrering hjälper dig att hitta balansen igen! Du kommer vara saknad och du, liksom ni andra som väljer att pausa är hjärtligt välkomna tillbaka!

JZ: hur har det gått?

Lillnosen: Stor styrkekram till dig! Fy din kropp som bråkar med dig!

Solros: Välkommen!

Och stor styrkekram till er alla!

Själv så har jag stabiliserat mitt humör en aningens, även om stubinen är kort. Dagen ägnade vi till att impulåka till Gekås. Det var rätt urplockat så vi köpte inte så mycket, men det var skönt att komma iväg lite. Hela familjen lyckas på så vis hålla humöret uppe också. Nu har testomanen i mig vaknat, men då det är först på söndag som jag beräknar mitt BIM till så har det nye varit någon idé att tests idag då jag inte har lyckats hålla mig mer än max tre timmar åt gången. Inte ens på natten! Visst, det kan ju vara graviditetstecken men jag väljer att inte tro på det, men jag utesluter inte den möjligheten heller. Inte förrän mensen är här! Jag tror snarare att allt svullande under julen har fått mig att binda en massa vatten som nu behöver komma ut. Eller att jag har UVI på G. Så nu blir det till att dricka en massa tranbärsjuice och citronvatten, vilket i sig lär göra att jag får springa än mer på toa.

• Maramina
    Stora My skrev 2012-12-27 20:17:54 följande:
    Nu har jag testat tydligt positivt. Så glad att det äntligen tagit sig, på försök 17, och bästa julklappen.

Jättegrattis! Ja! Bild vill vi se! Det ger oss som väntar hopp!
    Försöker skrev 2012-12-27 18:39:05 följande:
    Hahaha, förlåt men bara skrattade över den kombinationen... Eloge till dig som kan stabilisera en kort stubin på Gekås i mellandagarna!  

Ha, ha. När du säger det... Men det var inte då farligt mycket folk där. Vi åkte strax efter 12 hemifrån så vi var väl där strax innan 14. Vi brukar alltid parkera i p-huset och där fanns det bara 15 lediga platser, men inne på själva Gekås tänkte jag inte så mycket på att det skulle varit så mycket folk. De gick hela tiden ut i högtalarsystemen om att det fanns flera kassor med inga eller mycket korta köer på de lägre kassanumrena och vi hade bara två personer med varsin korg (inte vagn ens) framför oss i den kön vi valde. Så det var inte någon större hysteri där. Sedan har jag ju tur att både man och barn gillar stället så vi åker dit rätt ofta (läs alltför ofta).
  • Maramina

Jag förstår din deppighet Lillnosen! Men jag tror starkt på att ni kommer att lyckas själva innan det där året har gått! Och på något vis tror jag att det kommer att ske inom de närmaste tre månaderna. Jag vill inte ge dig något falskt hopp, men det är vad mina magkänslor säger mig och de brukar ha rätt i de allra flesta fall, särskilt när de är starka som de är i just detta fall. Kan väl tillägga att jag "visste" en vecka innan min pappa blev dålig och sedan fick sitt cancerbesked att han inte skulle finns länge till.

Söt är du i alla fall som håller på frö i mitt fall! Det vore ju verkligen välkommet, om man säger så! Men just magkänslan säger att det inte är så. Trots att min blåsa plötsligt blivit minimal, halsbrännan gör sig påmind helt utan förvarning, humöret är inte av denna värld och magen är som en uppblåst ballong. En ballong som dessutom läcker... Sorry för den dåliga jämförelsen, kunde inte låta bli

Blåsan har jag redan gett en trolig förklaring till, det andra är nog bara en kombination av stressmage pga min nya roll som arbetslös och all onyttig julmat och annat onyttigt som magen fått ta hand om den senaste veckan.

• Maramina

Marina: Det låter som om du är en helt underbar vän som vill finnas där för din vän! Var bara försiktig med att ta upp frågan alltför mycket med henne! Jag har två kompisar som fick veta att vi började våra försök och ibland så har jag ångrat att jag sagt något. Till den ena har jag tom ljugit för och sagt att vi har gett upp för tillfället pga min jobbsituation (arbetsbefriad fr.o.m. årsskiftet och sedan arbetslös, och skulle jag lyckas få jobb säger jag att jag inte vill vara ny på jobbet och gravid en gång till, been there, done that). Allt för att jag känt att det var då jobbigt att möta deras försök att finnas där... Nu är det ju inte så att alla reagerar som jag, men det kan vara bra att ta det i beaktelse. Jag tror att en dag så kommer hon komma tillbaka till dig. Om du orkar vänta och om du kan tänka fig att ta ett steg tillbaka och låta allt sådant prat ske på hennes initiativ

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus