JZ79 skrev 2012-12-26 21:01:45 följande:
Ciccie: ja det är inga konstigheter. Du räknar från dag 1 oavsett när mens slutade, så då borde du ha äl snart. In i sängkammarn med dig ;)
Precis så är det Cicci! Mensens längs påverkar inte när ÄL sker. Man kan tom få ÄL under mens!
Pastell skrev 2012-12-26 21:27:21 följande:
Jag blev inte gravid denna gång....jag testade negativt alldeles nyss. Jag kunde inte hålla mig.....2 dagar innan bim och jo, det borde synas nått vid det här laget...så det är kört. Jag vet det.
Kul.
Jo, det kan synas något vid det här laget, MEN DET BEHÖVER INTE GÖRA DET! Ledsen att jag skriver med stora bokstäver men jag blir så ledsen av att se hur alla jämt ger upp hoppet i förtid, innan BIM. Visst, man kan ha en magkänsla av att ha misslyckats och den är ju inte så konstig att man får med tanke på hur länge vi alla har försökt, vissa under många år men ett negativt test behöver egentligen inte behöva betyda något, särskilt inte om den är tagen innan BIM! Det är endast mensen som är ett någotsånär säkert tecken på att man inte lyckats. Men inte ens det behöver betyda något egentligen då man kan få mensliknande blödning trots graviditet. Min egen syster är ett exempel på det! Men trots att hon är ett exempel nära mig, så ser jag blödning som är mensliknande som ett tecken på att man inte är gravid.
Och vad grundar jag på att man inte kan lita på ett negativt test? Jo, dels min egen erfarenhet. Två dagar innan BIM fick jag negativt test, på BIM fick jag ett plus och åtta månader senare låg jag på bb med en underbar bebisflicka på min arm... Sedan kan man läsa på vilken instruktion som helst till vilka tester som helst, för där står det att det "kan visa upp till" si och så många dagar innan beräknad mens. Eller så kollar man på en tabell med Hcg-nivåer.
Ledsen om jag är alltför kinkig. Känner själv hur bitsk och sur jag framställer mig som. Jag blir bara så ledsen på att se hur ni tar ut sorgen i förväg! Jag förstår fullständigt när någon vill ta ett brake! Jag har ju själv haft det ett tag och har även funderat på att ta ett igen. Mår man inte bra av att vara här så ska man inte vara här! Vi ska ju göra det som får oss att må bäst! Känns det på sikt att man mår bäst av att komma tillbaka, då är man ju alltid hjärtligt välkommen tillbaka! Tråden finns här och är fylld av tjejer som försöker stötta varandra och som finns där, som bryr sig.
Hoppas nu att jag inte sårar någon eller gör någon alltför upprörd. I så fall ber jag om ursäkt. Men jag ville bara få ut det, PMS-kossa som jag är. Är jag en elefant i ett glashus, så ber jag om ursäkt, samtidigt som jag erkänner att jag är medveten om det.