• Maramina

Vi som försökt ett tag utan plus

Lillnosen skrev 2012-12-22 17:25:49 följande:
    Suck. Nu är nått vajsing med tänderna :( Har de senaste 2-3 dagarna känt av väldigt mycket ilningar i tänderna. Till och med av kall ost! Jag har ALDRIG haft problem med ilningar tidigare :/ Älskar att dricka massor av isvatten och det är lite obehagligt nu. Får nig testa sån där tandkräm för ilningar i tänderna... Någon här som testat och tycker det fungerar?

Jag har periodvis haft problem ned ilningar och då har den där tandkrämen från colgate (eller är det pepsident? Har inte tandkrämen med mig nu i helgen utan kör med en liten tub av annan sort för att slippa packa ner stora necessären) och som det gjordes en massa reklam för, för ett tag sedan, hjälpt snabbt. Den kostar lite mer än vanlig tandkräm men det har det absolut varit värt!
  • Maramina
    HumlanMamma skrev 2012-12-22 21:08:36 följande:
    Har ej fått min mens. Skulle har den 18/12.

Jag är 42 år och mannen är 47 år. Våra barn är 10 år och 12 år, Dom var lätta att får. Nu vill vi har ett tredje syskon. Nu har jag haft regenbunden mens. Ca 30 dagar går det emellan. Vi har försökt sedan Juil-12. I dag har jag fått min mens. Den kom på dagen. Villka dagar ska vi har sex så det tar sig? Du har detta nu. BIM: 18/12 ÄL:  4/12. Fertila dagar: 1-5/12-12    Snälla oss mig med råd och tips. Hur vi ska göra.       

På dag 10-11 efter mensens första dag kan du börja testa med ägglossningstester. Testa två gånger/dag så att du inte ska missa stegringen, vissa har positivt endast några få timmar. Från ungefär samma tidpunkt så är det bra om ni har sex minst varannan dag. När du får positivt på Stickan så har ni sex både den dagen och gärna de två efterföljande dagarna.

Annars så är det inget du behöver oroa dig för att ni inte lyckats än. Man brukar säga att det i snitt tar sju månader att bli gravid, ni har "bara" försökt i sex månader. Du har i och för sig åldern emot dig, men då du har regelbunden mens borde det inte vara några större problem även om man aldrig vet säkert. Dock är det ju inte ovanligt att det blir svårare när man blir äldre, era barn är ju ändå rätt gamla så det har ju troligtvis hänt en del med din kropp och äggen är kanske inte lika bra dom de en gång varit. Vi är flera här i tråden som har regelbundna cykler men som ändå inte lyckats bli gravida på betydligt längre tid än vad ni har försökt.
  • Maramina
    Pastell skrev 2012-12-22 21:15:16 följande:
    stegen: Blä vad trist att du mår illa igen men ingefära ska vara bra.

Ja mensvärk har jag ingen längre men min sedvanliga ont i benen innan mens....det är för tidigt! Jag ska inte få mens imorgon eller övermorgon...isåfall tro sjutton att kroppen inte kan låta ägget fästa ordentligt. Mycket tankar ikväll försöker leta om NÅN haft ont i benen som vid mens, men som gravid... *googlar *

Jo, du. Alla menssymptom kan komma när man är gravid, så även värk i benen! Jag håller tummarna stenhårt för ett plus för dig i nästa vecka!
  • Maramina
    Pastell skrev 2012-12-22 21:33:00 följande:
    men andra verkar ju inet ha värk i benen när de väl är gravida? Jaja...ska sluta säga emot har för mycket fritid just nu hehe.

Duktig kicka som inte tänker säga emot!!!! Över huvudtaget så kan alla de symptom man har inför mens komma inför BIM och om jag har förstått det rätt så är det för att kroppen är så inställd på att det ska bli mens, dvs samma orsak som vissa får en blödning vid BIM trots graviditet! Så hoppet finns där ända tills mensen kommer, även om det egentligen inte behöver betyda något det heller. Jag känner två stycken dom fick månatliga blödningar trots graviditet. Den ena är min syster som upptäckte sin graviditet i vecka åtta då hon sökte hjälp för att hennes "magsjuka" aldrig gick över. Den andra är min frissör som upptäckte i vecka tretton då hon var hos gynekologen för cellprovtagstagning och för att få p-piller utskrivna... Men mensliknande blödning trots graviditet är ju ändå väldigt ovanligt så det räknar jag inte med kommer att dyka upp hos oss här!
  • Maramina
    stegen skrev 2012-12-23 11:29:15 följande:
    Fast vi ger fortfarande inte upp pga det! Nästan alla som plussar har samma symptom som om de ska ha mens inkl jag som trodde jag kände min kropp efter 3 års analys!

Det är bra Stegen! Du och jag får hålla hoppet uppe för alla här inne i tråden då vi vet om att det som känns som mensvärk inte nödvändigtvis behöver betyda att mensen är på G utan att det är något helt annat på G, även om det där andra får man vänta ytterligare typ åtta månader på

Lillnosen: du kan få positivt redan nu, även om du har kort lutealfas. Det beror helt och hållet på tre saker:

1) Hur lång tid det tog för ägget att vandra ner och sedan fästa, dvs det kan ta allt ifrån 4-8 dagar

2) Hur mycket hormon den ger ifrån sig

3) Hur koncentrerad din urin är

Så visst, du kan få positivt nu om du testar och du är gravid, det är inte helt ovanligt att få positivt på dag 9-10 (se bara alla i testartråden som plussat tidigt) men ett negativt resultat behöver inte heller betyda att det inte är något där. Du vet själv vilket som är bäst för dig! Du kan ju alltid testa med känsliga tester! Jag gillar inte RFSU:S känsliga men du har inget DocMorris i närheten? Deras gillar jag!
  • Maramina
    Lillnosen skrev 2012-12-23 11:50:34 följande:
    Stegen - Men då är det väl med morgonurin?

Det spelar egentligen inte någon roll om det är morgonurin eller inte, huvudsaken är att det är koncentrerat så om du lyckas hålla dig 4-5 timmar så är det samma sak. Dessutom så finns det dom som i tidig graviditet har mer Hcg på kvällen än vad de har på morgonen
  • Maramina

Ja, DocMorris säljs endast på deras apotek, det är deras egna märke. Men känner du att du inte vill testa tidigare så låter du bli. Du vet bäst själv vad som är bäst för dig. Är det att inte veta alls och gå och analysera allt så låter du bli. Är det att få ett negativt, trots att du fortfarande kanske är gravid, ett svagt plus eller kanske till och med i det bästa scenariot ett fint och säkert plus, ja, då testar du nu. Oavsett vad så lovar jag att vi är många här som håller tummarna för ett plus och väntar spänt!

• Maramina
    Lillnosen skrev 2012-12-23 13:18:16 följande:
    Kollade lite snabbt och DocMorris har stängt idag :( Just nu känner jag för att vänta någon timme till och den testa! Gick på toaletten vid 11. Så det är ett tag kvar att vänta nu...

Äsch! Dumma dom! Du får ta och kniiiiiipa! Blir det test vid 15 då??? Bara så att jag vet när jag ska komma in och kolla, menar jag! Och du, glöm inte att du inte får dricka n
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus